iPhone-tråden

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Happ nu har man en ajfån då. Fick den igår men fick ett vanligt simkort med som gick av, men å andra sidan ska jag nog hålla käft knappt en veckas kötid för en felia 32GB är nog inte det längsta.

Rage HD påväg ner nu iaf! Ser fram emot lite mörda!

Btw vad hette appen för att ladda ner apples gratis bumper? Vet att tiden är officiellt slut, men vet några som fått bumpers ändå....

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Fast Rage är duktigt stort.
Jag har 800 MB fritt ca och kan inte ladda ner :(

Den är ungefär 800 MB men det finns Rage SD också med lägre upplösning m m, bör vara drygt 500 MB download, kostar bara 7 kr också.

Btw vad hette appen för att ladda ner apples gratis bumper? Vet att tiden är officiellt slut, men vet några som fått bumpers ändå....

Jag tror den är borttagen, jag har också letat. Det är dock knappt värt mödan om du tittar på Deal Extremes priser. Skal liknande bumpern kostar typ 15 kr, jag köpte ett par olika bara för att testa. Fraktfritt också. :tummenupp

www.dealextreme.com

Last edited:

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Ok

Shoppade loss lite där, 51:- får det vara värt me bumper, en till och två skärmskydd.

Men vilket program ska man ha för att veta vem som ringer en? Körde android förut och är rätt bortskämd med att veta exakt vem som ringer en :) Hittade inte Whoiscalling i app-store.....

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Men vilket program ska man ha för att veta vem som ringer en? Körde android förut och är rätt bortskämd med att veta exakt vem som ringer en :) Hittade inte Whoiscalling i app-store.....

Whoiscalling finns bara i Cydia, dvs du måste jailbreaka för att kunna installera det.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Går det inte att återställa utan att slänga in senaste mjukvaran?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Har sparat min ssh :)

då går det absolut :) ladda ner antingen så moddar du din hostfil manuellt, eller så laddar du ner tinyumbrella och trycker typ starta server, sätt din iphone i återställningsläge, sen öppnar du itunes och håller ner shift och väljer återställ samt väljer önskad ipsw som du laddat ner :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
då går det absolut :) ladda ner antingen så moddar du din hostfil manuellt, eller så laddar du ner tinyumbrella och trycker typ starta server, sätt din iphone i återställningsläge, sen öppnar du itunes och håller ner shift och väljer återställ samt väljer önskad ipsw som du laddat ner :)

Nu ska vi se om jag kan hänga méd :) Hur sätter man den i återställningsläge? var laddar jag ner ipsw i den version jag vill ha? eller är det så enkelt att det går att låsa upp 4.1/4.2 nu?

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Whoiscalling finns bara i Cydia, dvs du måste jailbreaka för att kunna installera det.

Men knark! Gick precis ifrån Android för att slippa pilla me saker själv. Ska bara funka rakt ur lådan! Tycker dom som gjorde Truecaller kunde göra samma för Android och IOS, i Android slår den automagiskt upp alla nummer som ringer en. I IOS verkar den bara uppdatera telefonboken åt en?

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Men knark! Gick precis ifrån Android för att slippa pilla me saker själv. Ska bara funka rakt ur lådan! Tycker dom som gjorde Truecaller kunde göra samma för Android och IOS, i Android slår den automagiskt upp alla nummer som ringer en. I IOS verkar den bara uppdatera telefonboken åt en?

Jepp precis. Truecaller söker bara på befintliga nummer i telefonboken.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Men knark! Gick precis ifrån Android för att slippa pilla me saker själv. Ska bara funka rakt ur lådan!
Håller med. Men så mycket pill är det inte.

JB är lekande lätt (om du har en konfiguration som går att jailbreaka).
Och Cydia, som fungerar nästan som AppStore, läggs alltid in default när du Jailbreakar.

Kolla in en video på YouTube först bara så du vet hur det ska se ut när allting fungerar med det JB du valt.
Sedan sker det ju på egen risk. Har du riktig otur så kan du bricka din telefon :brinnerupp

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Näe då får det vara med programmer. Har redan rootat och bytt operativ otaliga gången i android luren. Nu ska det bara funka vad jag än gör, kanske inte till just det här. Men annars så!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Nu ska vi se om jag kan hänga méd :) Hur sätter man den i återställningsläge? var laddar jag ner ipsw i den version jag vill ha? eller är det så enkelt att det går att låsa upp 4.1/4.2 nu?

du har en 4a eller? för annars kan du inte låsa upp efter nedgradering.

för att sätta i återställning så håll ner hem och power samtidigt tills skärmen blir svart(släpp dem då alltså), du ser att du gjort rätt om den sedan startas med koppla till itunes loggan uppe.

här är ipswer: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Har en 3gs men den verkar funka nu igen.. så väntar väl på 4.2 och upplåsning till den :)

morningstar

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2010
Hoj
10,Yamaha R1

Hej,
det beror helt enkelt på att det inte är tekniskt möjligt att visa vem som ringer i realtid på iPhone i dagsläget. Så fort det blir tekniskt möjligt så kommer vi självklart implementera detta.
Dock så har vi andra fina funktioner på iPhone som har uppskattats mycket av våra iPhone-användare.

Ps. Vi släpper ut en uppdatering vilken dag som helst som kommer vara förbättrad. Det finns en del planerade uppdateringar utav TrueCaller för iPhone som kommer inom kort med fina integrationer som även finns på Android:) ds

/Alan @ TrueCaller

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Hej,
det beror helt enkelt på att det inte är tekniskt möjligt att visa vem som ringer i realtid på iPhone i dagsläget. Så fort det blir tekniskt möjligt så kommer vi självklart implementera detta.
Dock så har vi andra fina funktioner på iPhone som har uppskattats mycket av våra iPhone-användare.

Ps. Vi släpper ut en uppdatering vilken dag som helst som kommer vara förbättrad. Det finns en del planerade uppdateringar utav TrueCaller för iPhone som kommer inom kort med fina integrationer som även finns på Android:) ds

/Alan @ TrueCaller

Aha ok, vad är det som begränsar den här funktionen? Både multitask och uppkoppling finns ju tillgängligt sedan i sommras när apple åter igen uppfann möjligheten att göra mer än en sak i taget

morningstar

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2010
Hoj
10,Yamaha R1
Aha ok, vad är det som begränsar den här funktionen? Både multitask och uppkoppling finns ju tillgängligt sedan i sommras när apple åter igen uppfann möjligheten att göra mer än en sak i taget

Multitaskingen på iphone är inte riktig multitasking. Det den egentligen gör är att den pausar applikationen. De tillåter att vissa delar i en applikation körs i bakgrunden men de är väldigt få. Det är t.ex. endast musikströmmar, IM-klienter (typ msn) och några få till som tillåts ha en tjänst rullande i bakgrunden. Detta gör att det inte är möjligt.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...