iPhone-tråden

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Satte ut en annons på min gamla imac 24" kl 22.30, vid midnatt var den såld. Dagen efter var det flera som ville komma och "plocka upp den". Priset var 8500kr och imacen var från 2007. Sjukt.

Till skillnad mot en pc så är ju en (i)mac inte :död efter ngra år och står sig bra på begagnatmarknaden. Speciellt eftertraktade verkar mac vara hos högskolestudenter.

Har en stationär pc som är 4 år och nu är den i stort sett oanvändbar.:brinnerup Nästa köp blir definitivt ett äpple.

Okej de är dyrare men de står sig bättre på begmarknaden och behöver man köpa till en skärm till en stationär pc (ingår ju inte i priset) så är man snart uppe i äppelpriser och då är valet enkelt.

Last edited:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Till skillnad mot en pc så är ju en (i)mac inte :död efter ngra år och står sig bra på begagnatmarknaden. Speciellt eftertraktade verkar mac vara hos högskolestudenter.

Har en stationär pc som är 4 år och nu är den i stort sett oanvändbar.:brinnerup Nästa köp blir definitivt ett äpple.

Okej de är dyrare men de står sig bättre på begmarknaden och behöver man köpa till en skärm till en stationär pc (ingår ju inte i priset) så är man snart uppe i äppelpriser och då är valet enkelt.

Min 17000kr-PC som jag byggde ihop 2009 fick jag inte 6000kr för. Den stod hemma tills annonstiden på blocket gått ut och då hade jag fått EN fråga om vilken upplösning skärmen klarade (?!) och inget mer.
Sålde den sen i delar och fick 5500kr för efter 3,5 månad....

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Min 17000kr-PC som jag byggde ihop 2009 fick jag inte 6000kr för. Den stod hemma tills annonstiden på blocket gått ut och då hade jag fått EN fråga om vilken upplösning skärmen klarade (?!) och inget mer.
Sålde den sen i delar och fick 5500kr för efter 3,5 månad....

Det finns redan en mactråd som behandlas som pc vs mac... gör inte iPhonetråden till en sån också är ni snälla.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det finns redan en mactråd som behandlas som pc vs mac... gör inte iPhonetråden till en sån också är ni snälla.

Fast den är ju full av haters tyvärr. Går ju inte att säga något positivt där utan att Guw eller Skalman ska komma med sina anekdoter. Här har det varit lite lugnare sista tiden.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Någon här som varit med om att era telefoner som varit hyffsat laddade (säg 70-75%) och som legat oanvänd en stund för att plötsligt vara stendöd?
Efter en stunds laddning är den tillbaka men under 10% i batteri. Vad hände när batteriet plötsligt laddats ur? Hände sambons telefon igår, och min ikväll.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Någon här som varit med om att era telefoner som varit hyffsat laddade (säg 70-75%) och som legat oanvänd en stund för att plötsligt vara stendöd?
Efter en stunds laddning är den tillbaka men under 10% i batteri. Vad hände när batteriet plötsligt laddats ur? Hände sambons telefon igår, och min ikväll.

Jag råkade ut för det en gång, körde en sync/säkerhetskopia på luren och gjorde sedan en reset och läste tillbaka säkerhetskopian (förlorade då ingen data öht) och sen har jag aldrig sett felet igen.

Fast den är ju full av haters tyvärr. Går ju inte att säga något positivt där utan att Guw eller Skalman ska komma med sina anekdoter. Här har det varit lite lugnare sista tiden.

Det har du säkert rätt i, jag har dock satt Guw på ignore sedan länge då jag tröttnade på hans infantila "debatterande" så jag vet faktiskt inte hur han håller på längre.

Last edited:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Jag råkade ut för det en gång, körde en sync/säkerhetskopia på luren och gjorde sedan en reset och läste tillbaka säkerhetskopian (förlorade då ingen data öht) och sen har jag aldrig sett felet igen.

Ja nu är den OK igen. Får se om det händer något liknande igen. Är väl dags att uppdatera till 4.2. så snart de har uppdaterat JB för min del iaf. Tjejen kör dock "native" hela vägen på 4.1....

Aja....

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ja nu är den OK igen. Får se om det händer något liknande igen. Är väl dags att uppdatera till 4.2. så snart de har uppdaterat JB för min del iaf. Tjejen kör dock "native" hela vägen på 4.1....

Aja....

Den som kör Native kan du ju utan bekymmer uppdatera...
Kör själv 4.2.1 native på både min och frugans.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Den som kör Native kan du ju utan bekymmer uppdatera...
Kör själv 4.2.1 native på både min och frugans.

Jo, den skall uppdateras så snart jag får tid över, gjorde ipaden häromdagen, efterlängtat kan man ju säga. Och känner inget större behov av att JB'a den öht. Min egen lur får dock vänta tills det finns untethered JB att tillgå.

Mest nyfiken på om fler upplevt batteridräneringen på sina Iphones tidigare, har sett nått inlägg här och där om på olika ställen. Det som slog mig var att bådas iPhone 4 inom loppet av ett dyng gjorde samma manöver.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Jo, den skall uppdateras så snart jag får tid över, gjorde ipaden häromdagen, efterlängtat kan man ju säga. Och känner inget större behov av att JB'a den öht. Min egen lur får dock vänta tills det finns untethered JB att tillgå.

Mest nyfiken på om fler upplevt batteridräneringen på sina Iphones tidigare, har sett nått inlägg här och där om på olika ställen. Det som slog mig var att bådas iPhone 4 inom loppet av ett dyng gjorde samma manöver.

Inte jag, men kompisen råkade ut för det på sin 4:a med 4.1. Han gjorde som ovan beskrivet, en backup och sedan återställning. Nu är allt ok igen.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

Fast pc bygger man själv, och ser till att handla rätt komponenter. Man kan ha rätt frisk prestanda, som är lätt att uppgradera (det värsta man kan åka på är nya processorsocklar och minnestyper, det innebär i praktiken moderkort, propp och minnen).

Då är det inte så dyrt längre...och man har heller inga större förluster.

Inget negativt om Apple, men det neggas lite väl över pcburkar...visst andrahandsvärdet är lågt på delarna, men gör man inte bort sig, utan handlar rätt grejer så har man å andra sidan inte lagt ut mycket heller. :mattias

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Fast pc bygger man själv, och ser till att handla rätt komponenter. Man kan ha rätt frisk prestanda, som är lätt att uppgradera (det värsta man kan åka på är nya processorsocklar och minnestyper, det innebär i praktiken moderkort, propp och minnen).

Inget negativt om Apple, men det neggas lite väl över pcburkar...visst andrahandsvärdet är lågt på delarna, men gör man inte bort sig, utan handlar rätt grejer så har man å andra sidan inte lagt ut mycket heller. :mattias

Jag vill inte bygga, jag vill köpa och få det att fungera från första början :fakta (därför jag heller inte gillar ikea)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Jag vill inte bygga, jag vill köpa och få det att fungera från första början :fakta (därför jag heller inte gillar ikea)

Börjar det inte flejmas lite väl onödigt nu...?

SGM gillar att bygga datorer och 2fast4hjo gillar att saker funkar... fine.

Jag gillar att läsa/lära/lära ut om iPhone. ;)

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Min beter sig så sen en dryg vecka tillbaka. Kan ta den fulladdad på morgonen och några timmar senare är den död trots att jag knappt rört den.

Har jag wifi avstängt så fungerar den som vanligt. Jag kommer inte göra någon återställning först det går att lägga in 4.2 och behålla sitt nuvarande baseband, så tills dess stänger jag av wifi när jag inte använder det.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Har jag wifi avstängt så fungerar den som vanligt. Jag kommer inte göra någon återställning först det går att lägga in 4.2 och behålla sitt nuvarande baseband, så tills dess stänger jag av wifi när jag inte använder det.

Jag fick min 4:a med iOS 4.1 och uppgraderade till 4.2.1 direkt när det kom, jag har aldrig haft de problemen. På min 3G som var jb:ad så slog jag jämt av och på wifi med SB Settings men utan det orkar jag inte så wifi är alltid på. Hemma hoppar den in på mitt nät och på jobbet och andra ställen försöker den ibland ansluta till nät som jag inte har tillgång till men jag har inte märkt något konstigt, tvärtom verkar batteriet hålla bra mycket bättre än min 3G.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...