iPhone-tråden

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag fick min 4:a med iOS 4.1 och uppgraderade till 4.2.1 direkt när det kom, jag har aldrig haft de problemen. På min 3G som var jb:ad så slog jag jämt av och på wifi med SB Settings men utan det orkar jag inte så wifi är alltid på. Hemma hoppar den in på mitt nät och på jobbet och andra ställen försöker den ibland ansluta till nät som jag inte har tillgång till men jag har inte märkt något konstigt, tvärtom verkar batteriet hålla bra mycket bättre än min 3G.
Jag har en 3GS med 4.1 och fick problemet för en dryg vecka sedan utan att ha gjort några ändringar.

Har alltid haft wifi ständigt aktiverat på både denna och mina tidigare 3G och 3GS och har aldrig haft några problem innan. Tvivlar inte på att en återställning kommer avhjälpa problemet, men det får som sagt vänta lite.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Beosound 8

Lyssnade på den i en B&O butik idag. Kan tänka mig att en och annan Mac ägare kommer att köpa den här produkten trots sin prislapp.

bang-olufsen-beosound-8-iphone-dock-468x352.jpg

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Lyssnade på den i en B&O butik idag. Kan tänka mig att en och annan Mac ägare kommer att köpa den här produkten trots sin prislapp.

bang-olufsen-beosound-8-iphone-dock-468x352.jpg

Nog för att BO´s produkter är stilrena, men dom är knappast prisvärda.. Ljudet är inte i närheten av tillräckligt bra.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Varför kan man inte längre högerklicka på ifånen och ta Backup iPhone?

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Nog för att BO´s produkter är stilrena, men dom är knappast prisvärda.. Ljudet är inte i närheten av tillräckligt bra.

Det är väl lite samma anledning till att man köper Apple's prylar (ja jag gillar Apple som fan). De kanske inte är det absolut bästa vad gäller pris/prestanda, men det finns nå't där som gör att de ändå känns värda pengarna.

Är man ljudhomofil som farbror Barbro får man väl leta vidare och inte köpa B&O-prylar. Se'n kan jag hålla med om att Bangs grejer inte längre känns lika heta som för 10-15 år se'n. Men det kanske beror på att övriga tillverkare också börjat titta på designen på produkterna?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Går det att jb iPad 4.2 med limera1n ? det fanns en sida som visade om det funkade, hittar inte länken dit, någon som vet vilken jag menar ??

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
nån som kan förlara vad denna symbol betyder, den med ett lås och en ring runt omkring, bredvid batteristatusen....
dök upp igår, har aldrig sett den förut.

iphonebakgrund.jpg

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
nån som kan förlara vad denna symbol betyder, den med ett lås och en ring runt omkring, bredvid batteristatusen....
dök upp igår, har aldrig sett den förut.

View attachment 323493

Du har låst så skärmbilden inte vrider sig när du vänder på telefonen..

Dubbelklicka på homeknappen, gå längst till vänster så kan du avaktivera funktionen där

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Tackars...tänk vad man får lära sig....

Lyckades komma åt det precis när jag fått min iPhone4. Sur som fan var jag för att den var helt ny men inte ville vrida skärmen när jag surfade i liggande läge. Pinsamt när man blev tillrättavisad :huvet

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Intressant är ju att iPaden hade rotationslås på mute-knappen men i och med iOS 4.2.1 så flyttade Apple den funktionaliteten så att det blev samma på alla, alltså mute på knappen och rotationslås via dubbelklickmenyn.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Simcity Deluxe

Någon mer som har det spelet?

Hur i he-v-t-e tjänar man pengar?

Även med 40.000invånare och blomstrande industrier så får man ju småsummor i intäkter, måste missat nått? :va

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
Upptäckte idag att ena högtalaren, de som sitter i botten på telefon, inte verkar fungera. Det är den vänstra som har dåligt ljud, Håller jag för den högra med tummen(eller annat valfritt finger) så blir det i stort sett tvärtyst. Antar att det är högtalare båda två...eller är den vänstra något annat?

Nån som varit med om liknande eller kan kolla på sina ajfånar om det skall låta ur bägge...

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
iPhone4 har 2st micar och 2st "högtalare".

Den ena micen sitter på toppen och lyssnar efter omgivande ljud för att sedan mjukvaran ska kunna sortera bort dessa missljud från det som micen där nere hör dig säga.

Den ena "högtalaren" sitter ovenför skärmen (du håller den mot örat) och den andra längst nere på andra sidan av micen. Denna är den som spelar musik, ringer mm.

Apple-iPhone-4-Exposed-8.jpg

Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Det har hänt nåt mkt skumt med min Ip4.

Homescreenen är som vanligt, men så fort jag öppnar nån app (även inställningar etc) så fylls bara 1/4 av skärmen med appen :va

Reboot och reboota genom att hålla in båda knapparna samtidigt hjälper inte.
Hur restorar jag telefonen utan att få nya programvaran?
Jag har min SHSH sparad i tinyumbrella.

Bifogat

• 002.jpg
    002.jpg
    63.7 KB · Visningar: 40

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Det har hänt nåt mkt skumt med min Ip4.

Homescreenen är som vanligt, men så fort jag öppnar nån app (även inställningar etc) så fylls bara 1/4 av skärmen med appen :va

Reboot och reboota genom att hålla in båda knapparna samtidigt hjälper inte.
Hur restorar jag telefonen utan att få nya programvaran?
Jag har min SHSH sparad i tinyumbrella.

Har du installerat någon cydia-app nyligen? prova att ta bort de du senast installerat, boota om se om det blivit bättre?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...