iPhone-tråden

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Hallå gott folk

Min far har köppt en iphone 4 och idag skulle jag försöka hjälpa han igång med att kunna få hem appar och så.

Är det möjligt att göra ett konto i Itunes(vilket man tydligen måste ha för att kunna ta hem appar) utan att ansluta ett betalkort?

hittade en gude som tala om hur, där man skulle välja i inget på betalsätt, men de valet finns inte. Är det något som är borttaget?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hallå gott folk

Min far har köppt en iphone 4 och idag skulle jag försöka hjälpa han igång med att kunna få hem appar och så.

Är det möjligt att göra ett konto i Itunes(vilket man tydligen måste ha för att kunna ta hem appar) utan att ansluta ett betalkort?

hittade en gude som tala om hur, där man skulle välja i inget på betalsätt, men de valet finns inte. Är det något som är borttaget?

Den här är från 12/11 i år så det borde väl fungera?

http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=sv_SE

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hallå gott folk

Det kräver betalkort.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
För att mitt jobb anser att jag ska ha mobil i tjänsten, och det enda alternativet som finns är E72 och min senaste Nokia har kärvat i ungefär 1 år så det kändes inte heller som ett alternativ.

Om jag skulle få en sådan avancerad "mobil" i arbetet så skulle jag vara jävligt tacksam istället för att gnälla:brinnerup Jag har inte ens en mobil i jobbet utan måste ringa från datorn :gnissla

Last edited:

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Hallå gott folk

iPhonen "kräver" appar, det är hela tanken med en iPhone, det är ingen fara att lämna kortnr till apple.

Jim G™

Nu med hoj igen :-)
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
none
Behöver hjälp! Min Iphone 3G vill inte koppla upp på mitt nätverk när jag är hemma. I inställningar är mitt nätverk bockat men när jag surfar så kommer det upp en ruta där det står att det är fel lösenord. Har dubbelkollat och mitt lösen stämmer. Bifogar ett par bilder för att visa. Några tips? / Jim G
b21f3066-c000-ca05.jpg
b21f3066-c044-4d0e.jpg

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Behöver hjälp! Min Iphone 3G vill inte koppla upp på mitt nätverk när jag är hemma. I inställningar är mitt nätverk bockat men när jag surfar så kommer det upp en ruta där det står att det är fel lösenord. Har dubbelkollat och mitt lösen stämmer. Bifogar ett par bilder för att visa. Några tips? / Jim G
b21f3066-c000-ca05.jpg
b21f3066-c044-4d0e.jpg

Kolla upp vilken typ av kryptering du använder. Den gillar Inte vissa typer som jag kommer ihåg Det.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
iPhonen klarar av att ansluta till samtliga trådlösa nätverk jag känner till (WPA-PSK, WEP, öppna nätverk). Logga in på din router och titta genom inställningarna. Ändra lösenordet så det inte är det förvalda till något eget så hittar du säkert in.

Kanske inte att rekommendera, men ditt personnr är annars ett "vettigt" lokalt lösenord. Använder du WPA så måste du slänga in ett "otypiskt" tecken med. Då använder jag (!) ett utropstecken framför.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Glömde bort att skriva att det funkade klockrent tills för ca 1,5 månader sedan!

I så fall börja på ruta 1.

Starta om routern.
Gå in i nätverk på din iPhone->WiFI->Blå pil på ditt nätverk->Glöm det här nätverket.

Sen samma sak igen och skriv in på nytt.

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Nån som har tips på prisvärt headset? Jag lyckades klämma sönder orginalet i bildörren...
Det ska helst ha samma funktioner som orginal (fjärr med volym/svara-knapp), används mest till samtal/POD-radio så lågt pris prioriteras högre än superljud, skall dock inte vara sämre än orginal (mic/lurar).

Tips?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nån som har tips på prisvärt headset? Jag lyckades klämma sönder orginalet i bildörren...
Det ska helst ha samma funktioner som orginal (fjärr med volym/svara-knapp), används mest till samtal/POD-radio så lågt pris prioriteras högre än superljud, skall dock inte vara sämre än orginal (mic/lurar).

Tips?

NOCS 200, har ett par av den nya varianten och är jättenöjd. 399:- på Teknikmagasinet har jag för mig.

http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=265874

Det finns en äldre variant så se till att du väljer rätt... de här kommer i en liten låda medans de andra kommer i en "påse".

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

Tips?

Använder Jabras BT3030, lite geeky iochmed att den ser ut som en dogtag men det övervägs i mitt fall att jag slipper sladdajäveln till telefonen som alltid skall fastna i allt. Nu hänger det hela på ett "snöre" runt halsen (har du den innanför tröjan går det lika bra, ingen som klagat på ljudet än). Ljudet är helt OK, och du kan om du vill byta ut till egna lurar om du vill (3,5mm). Du kan styra musik, svara, ringa upp osv. Kostar 519 på komplett.se, finns säkert billigare någon annanstans, orkade inte leta runt nu bara, fick mina för lite över 400.

Batteritiden, har musik på i princip hela dagen bortsett från lunchen och ett par möten och då klarar sig det tills det är dags att gå hem på eftermiddagen. Laddtiden är 2 h. Standbytiden är annars 230 timmar tror jag.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4

Tips?

Klipsch S4i kör jag med just nu och är mkt nöjd. Fjärren funkar som originallurarnas och ljudet är långt över förväntan. Rekommenderas!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
NOCS 200, har ett par av den nya varianten och är jättenöjd. 399:- på Teknikmagasinet har jag för mig.

http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=265874

Det finns en äldre variant så se till att du väljer rätt... de här kommer i en liten låda medans de andra kommer i en "påse".

Plus ett där. Bra ljud och härliga kontroller. Men måste nog reklamera mina. Knastrar ibland när jag går och har gett mig stötar när jag kopplat dem till datorn :va

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Använder Jabras BT3030, lite geeky iochmed att den ser ut som en dogtag men det övervägs i mitt fall att jag slipper sladdajäveln till telefonen som alltid skall fastna i allt. Nu hänger det hela på ett "snöre" runt halsen (har du den innanför tröjan går det lika bra, ingen som klagat på ljudet än). Ljudet är helt OK, och du kan om du vill byta ut till egna lurar om du vill (3,5mm). Du kan styra musik, svara, ringa upp osv. Kostar 519 på komplett.se, finns säkert billigare någon annanstans, orkade inte leta runt nu bara, fick mina för lite över 400.

Batteritiden, har musik på i princip hela dagen bortsett från lunchen och ett par möten och då klarar sig det tills det är dags att gå hem på eftermiddagen. Laddtiden är 2 h. Standbytiden är annars 230 timmar tror jag.

Jag kör samma headset. Jag har ios 4.0.1 och med detta ios funkar inte skip/back knappen på headsettet. Har du ett nyare ios och funkar isf dessa knappar?

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen