iPhone-tråden

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Jag kör samma headset. Jag har ios 4.0.1 och med detta ios funkar inte skip/back knappen på headsettet. Har du ett nyare ios och funkar isf dessa knappar?

jag har ios 4.1 och det fungerar utmärkt att byta låtar med dosan, både "frammåt och bakåt"

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Den här är från 12/11 i år så det borde väl fungera?

http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=sv_SE

Nej de gör ju inte det, alternativet none finns inte med.
Gubben är ju rädd för att lämna ut kortnummer nån stans alls som har med IT att göra. Han borde inte ha en så pass "avancerad" telefon, men dom ska ju alltid vara värst.

Det finns typ "kontantkort" att köpa för appstore/itunes va jag förstår? Om ja skaffar ett sånt till han kommer de gå att göra ett konto då med hjälp av det?

Annars får han väll ta mitt kortnummer.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej de gör ju inte det, alternativet none finns inte med.
Gubben är ju rädd för att lämna ut kortnummer nån stans alls som har med IT att göra. Han borde inte ha en så pass "avancerad" telefon, men dom ska ju alltid vara värst.

Det finns typ "kontantkort" att köpa för appstore/itunes va jag förstår? Om ja skaffar ett sånt till han kommer de gå att göra ett konto då med hjälp av det?

Annars får han väll ta mitt kortnummer.

Jag läste någon guide på Macfeber (tror jag) om hur man kunde sätta upp ett konto helt utan att ange kortnummer.

Det var jäkligt besvärligt IAF så enklast är nog att du antingen använder ditt kort, eller så snor du gubbens när han inte ser det.

Jag vet inte om det är default eller om man måste ställa in att ange lösenord för att betala med kontot, vilket som, se till att det är så, men ge inte gubben lösenordet :tungan

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag läste någon guide på Macfeber (tror jag) om hur man kunde sätta upp ett konto helt utan att ange kortnummer.

Det var jäkligt besvärligt IAF så enklast är nog att du antingen använder ditt kort, eller så snor du gubbens när han inte ser det.

Jag vet inte om det är default eller om man måste ställa in att ange lösenord för att betala med kontot, vilket som, se till att det är så, men ge inte gubben lösenordet :tungan

problemet är att man har samma lösenord för att "köpa" gratisappar:va

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05

Alla nerladdningar räknas som köp. Du får kvittens på 0kr för gratisapparna med. Många appar som är gratis har dessutom möjligheter till att köpa "tjänster" eller liknande med väl inne i programmet.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Vad kan man ta betalt för en svart 3gs 16gb som är åtta månader gammal och låst till halebop? Naturligtvis i kanonskick. Töntfodral/väska i läder samt ett plastskal.

Lurar på att kränga iväg den och prova en HTC Desire HD istället.

Om någon är sugen på en julklapp så är det bara att damma in ett bud :)

sportbike

Guest
Vad kan man ta betalt för en svart 3gs 16gb som är åtta månader gammal och låst till halebop? Naturligtvis i kanonskick. Töntfodral/väska i läder samt ett plastskal.

Jag ställde samma fråga till min mobilleverantör när jag funderade på en fyra.
Han sa utan att blinka: -"Släng den"

Kul :rolleyes:.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

Skulle nog ändå säga att för en i riktigt bra skick, så kan du nog ändå få ut runt 2500-3000, gå ut med 3000 på blocket, ta lite bilder på den o allt det där. Är säkert nån som skall kirra en julklapp. Är den runt 8 mån så har du ju kvitto kvar på den säkert också. 2500 skulle jag tippa på att du får sålt den för på nån dag bara.

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Det går bra att regga sig utan kontokort.
Tror det var en klickruta att bocka för när itunes tyckte man skulle fylla i sitt kortnummer.

Annan variant (som jag inte provat): http://iphone24.se/skaffa-itunes-store-konto-utan-kreditkort/

De enda jag inte provat än är att skapa ett helt nytt konto, för kontot i appstore går inte länka i hopp med itunes, då får man inte fram none alternativet på betalsätt.

Och då blir det ju säkert att man måste fixa en ny mailadress eftersom det redan är upptagen till nuvarande kontot, då jag inte kan hitta vart man raderar konto.

Suck! tungjobbat skit de här Appel. Folk klagar på microsoft......

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Jag fick nyligen sålt en 3G 16 GB (notera ej en S) för 2500 kr, tog bara ett dygn så var den såld. Kanske 3000 då?

Suck! tungjobbat skit de här Appel. Folk klagar på microsoft......

Majoriteten av de som har problem är ju de som envisas med att krångla till det för sig själva. Gör man som Apple tänkt så fungerar det normalt alldeles utmärkt.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Okej, det visste jag inte, jag hade bara läst lite om ungar som köpte skottkärror med smurfbär på föräldrarnas kontokort, där stod det något om att koden var aktiv upp till en halvtimme efter föregående köp, jag trodde således att gratisköp gick att göra utan koden, men det innebär alltså att ungarna ska springa till föräldrarna för att köpa gratisappar också?

Det var ju onekligen ett dumt system ISF, det slutar ju bara med att någon unge SMS'ar sin stressade förälder för att få koden då det nyss dök upp ett gratisspel som dom bara måste ladda ner innan skolan är slut, och att den stressade föräldern ger dom koden och sedan gråter ut i Aftonbladet om att ungarna har lyckats köpa smurfbär...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Alla nerladdningar räknas som köp. Du får kvittens på 0kr för gratisapparna med. Många appar som är gratis har dessutom möjligheter till att köpa "tjänster" eller liknande med väl inne i programmet.

jo det vet jag, jag menade angående GUWs tips att inte dela ut lösenordet för att köpa appar, ett tips som skulle vara bra om det enbart blockerade köp appar och inte gratis appar, vilket vi vet tyvärr inte är fallet.

Okej, det visste jag inte, jag hade bara läst lite om ungar som köpte skottkärror med smurfbär på föräldrarnas kontokort, där stod det något om att koden var aktiv upp till en halvtimme efter föregående köp, jag trodde således att gratisköp gick att göra utan koden, men det innebär alltså att ungarna ska springa till föräldrarna för att köpa gratisappar också?

Det var ju onekligen ett dumt system ISF, det slutar ju bara med att någon unge SMS'ar sin stressade förälder för att få koden då det nyss dök upp ett gratisspel som dom bara måste ladda ner innan skolan är slut, och att den stressade föräldern ger dom koden och sedan gråter ut i Aftonbladet om att ungarna har lyckats köpa smurfbär...

jepp jag håller med dig :) tycker det skulle vara en kod/ingen kod för gratis appar, och sen ett lösenord som get möjlighet till "riktiga" köp av appar/in app

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
jepp jag håller med dig :) tycker det skulle vara en kod/ingen kod för gratis appar, och sen ett lösenord som get möjlighet till "riktiga" köp av appar/in app

Jo, det vore ju önskvärt i synnerhet som många har gett sina barn Apple produkter, Smurfspelet är ju ett bra exempel på det.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Beställde en baksida som det tipsades om på Macrumors. Fick den igår och slängde på den. Blev grymt bra, nu har man en helt naken lur som man inte är så rädd om. 90 kr inkl frakt är billigare än plast man klistrar på... :)

DSC00218.JPG

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Beställde en baksida som det tipsades om på Macrumors. Fick den igår och slängde på den. Blev grymt bra, nu har man en helt naken lur som man inte är så rädd om. 90 kr inkl frakt är billigare än plast man klistrar på... :)

Snyggt! Fanns den i vit?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

DSC00218.JPG

Okej att dom vill ha Äpplet på, men det var inte snyggt med texten och symbolerna, är det lagkrav i USA?

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen