iPhone-tråden

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Dealextreme har väldigt lite orginaldelar. Köpt 4 olika laddkablar nu och den svarta passar med orginalbumpern om man pressar lite.

Beställt därifrån 5ggr och inga problem än så länge. Inget paket har fastnat i tullen (än...)

Fråga ang Whatsapp. Drog ner det från Installous men fick ingen bekräftelsekod. Försökte då köpa det från Appstore men det sade bara att jag redan köpt och kunde få ladda hem en uppdatering. Men eländet vägrar fortfarande ge mig en aktiveringskod. Hur får jag eländet att sluta tro att jag köpt programmet ? Är det fler som har problem med appen ?

//P

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Dealextreme har väldigt lite orginaldelar. Köpt 4 olika laddkablar nu och den svarta passar med orginalbumpern om man pressar lite.

Beställt därifrån 5ggr och inga problem än så länge. Inget paket har fastnat i tullen (än...)

Fråga ang Whatsapp. Drog ner det från Installous men fick ingen bekräftelsekod. Försökte då köpa det från Appstore men det sade bara att jag redan köpt och kunde få ladda hem en uppdatering. Men eländet vägrar fortfarande ge mig en aktiveringskod. Hur får jag eländet att sluta tro att jag köpt programmet ? Är det fler som har problem med appen ?

//P

Tänkte precis beställa från http://www.focalprice.com men om det funkat för dig med dealextreme så kanske jag tar därifrån, dom hade
några grejer jag vill ha som focal inte hade.

Ang whatsapp så köpte jag faktiskt den fasten jag har jb, klart värt 7 :- och den funkar kanon nu efter sista updaten :tummenupp

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

//P

avinstallera den som du piratat först?

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
avinstallera den som du piratat först?

Been there, done that.

Börjar lura på om det är nåt vajsing med deras server. Mailade dem för att få en registreringskod eller iaf ett meddelande om att jag faktiskt inte betalt (vilket jag fakiskt försökt göra) appen, och borde göra såhär istället.

Fick ett automatgenererat mail om att jag skulle få svar strax. Detta var vid lunch idag......

//P

Edit: Ang Dealextreme så tar deras leverans ca 3 veckor, tror det legat därikring alla gångerna.

Last edited:

l-bror

www.sveamoto.com
Gick med
1 Feb 2008
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2002 Husaberg 450 2005
hjälp mej kära iphone ägare!!!

har av nån annledning fått fram en ikon brevid batteri ikonen i dísplayen......
ser ut som ett hänglås med en pil runt den.......(bilderna går inte att tilta...går alltså inte att vrida telefon så bilden ändrar sej..)

Skit skumt.....har försökt få bort ikonen men hittar inga inställningar som jag kan göra de med?....

problemet löst

http://www.iphoneinfo.se/forum/prob...iphone-kan-ej-rotera-till-landskapslaege.html

Last edited:

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
CBR600RR
hjälp mej kära iphone ägare!!!

har av nån annledning fått fram en ikon brevid batteri ikonen i dísplayen......
ser ut som ett hänglås med en pil runt den.......(bilderna går inte att tilta...går alltså inte att vrida telefon så bilden ändrar sej..)

Skit skumt.....har försökt få bort ikonen men hittar inga inställningar som jag kan göra de med?....

problemet löst

http://www.iphoneinfo.se/forum/prob...iphone-kan-ej-rotera-till-landskapslaege.html

Problemet var på tapeten för ett par dagar sedan här i tråden...

Du har låst så skärmbilden inte vrider sig när du vänder på telefonen..

Dubbelklicka på homeknappen, gå längst till vänster så kan du avaktivera funktionen där

l-bror

www.sveamoto.com
Gick med
1 Feb 2008
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2002 Husaberg 450 2005
Problemet var på tapeten för ett par dagar sedan här i tråden...

Du har låst så skärmbilden inte vrider sig när du vänder på telefonen..

Dubbelklicka på homeknappen, gå längst till vänster så kan du avaktivera funktionen där

eeeehhh???? ja precis ........de va de länken visade jag skrev att jag löst problemet.

Tack iaf!

Merovingian

Guest
Kan någon redogöra exakt vad det är som motiverar en prishöjning med dryga hundra procent för att vi handlar i Sverige?
Jag tänkte införskaffa en iPhån 4, som kostar drygt 4000 direkt från butik i staterna, medan den kostar 7500 här.
Finns det någon anledning till att Apple inte själva skeppar dem till egna butiker här och lägger på moms och fraktkostnad?
Jag är långt ifrån snål men jag betalar inte 8 papp för en mobil om jag vet att någon annan bara betalar hälften så mycket. Någon som besöker staterna får köpa hem en åt mig, bara för att. Faktiskt.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Kan någon redogöra exakt vad det är som motiverar en prishöjning med dryga hundra procent för att vi handlar i Sverige?
Jag tänkte införskaffa en iPhån 4, som kostar drygt 4000 direkt från butik i staterna, medan den kostar 7500 här.
Finns det någon anledning till att Apple inte själva skeppar dem till egna butiker här och lägger på moms och fraktkostnad?
Jag är långt ifrån snål men jag betalar inte 8 papp för en mobil om jag vet att någon annan bara betalar hälften så mycket. Någon som besöker staterna får köpa hem en åt mig, bara för att. Faktiskt.

Det priset bygger på att du låser upp en hel del abonnemangskostnader också. Du kan inte köpa en telefon för 4000 rent och ta hem den till Sverige. Du kommer att få betala räkningar till AT&T också.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Med det resonemanget borde du inte titta på Apple-produkter alls faktiskt.

Det finns inget annat företag som slår på mer påslag på sina produkter än just Apple.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

till saken hör att det är väldigt billigt att ha en iphone i sverige om man jämför med i usa, deras abbonemang (som man måste ha) kostar många gånger mer än vad vi betalar och det ingår färre tjänster.

Merovingian

Guest
Det priset bygger på att du låser upp en hel del abonnemangskostnader också. Du kan inte köpa en telefon för 4000 rent och ta hem den till Sverige. Du kommer att få betala räkningar till AT&T också.

Nej. Man kan köpa obundna telefoner.
Saxat från Apple store US:
"A new 2-year commitment is required with AT&T when starting your purchase online. Additionally, the Apple Retail Store offers a no-commitment iPhone for the full retail price."

Full retail price är för 16gig-versionen 599 dollar, dvs 4132 kronor i dagens kurs.
Och så är det med det.

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nej. Man kan köpa obundna telefoner.
Saxat från Apple store US:
"A new 2-year commitment is required with AT&T when starting your purchase online. Additionally, the Apple Retail Store offers a no-commitment iPhone for the full retail price."

Full retail price är för 16gig-versionen 599 dollar, dvs 4132 kronor i dagens kurs.
Och så är det med det.

Från FAQ:

Can I buy an iPhone without an AT&T contract?
No. iPhone requires a two-year AT&T wireless service contract.

Var har du hittat din info? Ovanstående är från http://store.apple.com/us/browse/ho...?aid=AIC-WWW-NAUS-K2-BUYNOW-IPHONE-INDEX#faqs.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

Det osubventionerade priset för en 32 GB iPhone4 i USA är ca 4800, utan moms. Med svensk moms blir det lite drygt 6000 så skillnaden är inte SÅ stor (svenskt osubventionerat pris är ca 7000).

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Om man tittar på hårdvara brukar de svenska priserna bli ungefär som om dollarkursen vore en tia. Det är inte ovanligt för andra än Apple heller, det brukar vara billigare i USA helt enkelt.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen