iPhone-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har du lite fakta på det eller är det draget ur röven?

Nej, det är inte dragit ur röven, ungefär en gång i månaden redovisas hur mycket vinst Apple gör per såld enhet någonstans i media.

Hur någon har lyckats undgå att se/höra/läsa det är fullkomligt otroligt.

Du kan bläddra igen artikalarkivet både på NyTeknik och Feber.se, jag har läst det vid ett flertal tillfällen.

Jag letade upp ett exempel åt dig: http://www.idg.se/2.1085/1.293839/vinst-per-ipad-3500-kronor

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fast du påstod att det inte fanns något företag som lägger på mer än Apple. Det är ju inte det som står i artikeln.
Ja, de har en hög vinstmarginal men det är inte samma sak som det du påstod.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Ska se om man får någon nytta av nya funktionen footprints (geotaggning) i Tapatalk-klienten på nästa hojrunda.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Whats App fungerar nu mellan hemoroidtelefoner och iPhone. Det är bra skit det.

Väntar bara på ett program som gör att man kan ringa oxå. Skype kanske!?

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Kan någon redogöra exakt vad det är som motiverar en prishöjning med dryga hundra procent för att vi handlar i Sverige?
Jag tänkte införskaffa en iPhån 4, som kostar drygt 4000 direkt från butik i staterna, medan den kostar 7500 här.
Finns det någon anledning till att Apple inte själva skeppar dem till egna butiker här och lägger på moms och fraktkostnad?
Jag är långt ifrån snål men jag betalar inte 8 papp för en mobil om jag vet att någon annan bara betalar hälften så mycket. Någon som besöker staterna får köpa hem en åt mig, bara för att. Faktiskt.
Checka Norge, deras iFåns är olåsta och kostar från 4890 NOK vilket motsvarar ca: 5800 svenska riksdaler...så vi i Sverige är bara hopplöst efter och trots påtryckningar ända sedan 3G:ns tid så släpper inte Apple på att släppa de "fria" :(

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Finns det någon 'Skype-app' som inte kräver att man har appen igång för att kunna bli uppringd? Någon sorts push-funktion vid samtal alltså?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nej, det är inte dragit ur röven, ungefär en gång i månaden redovisas hur mycket vinst Apple gör per såld enhet någonstans i media.

Hur någon har lyckats undgå att se/höra/läsa det är fullkomligt otroligt.

Vad som inte ingår i priset är hur mycket varje enhet måste bidra för att få företagsapparaten att gå runt. Det är tusentals Apple-butiker, Apple Store online i varje land, R&D-avdelning, marknadsföring och så vidare. Det de har redovisat är inte vinst per såld enhet utan endast vad de tror en enhet kostar att producera och sen på ett mycket vetenskapligt sätt jämfört det med vad den kostar att köpa.

På tal om världens högsta påslag, vet du vad ett par Levi's-jeans, som såldes för 800 kr i Sverige, kostade i material och tillverkningskostnad år 2005?

Markera här: 4 kr

sportbike

Guest
Kolla ball julklapp:
iRetrofone Base. Denna nostalgiska telefondocka är handgjord och handmålad av konstnären Scott Freeland. Telefonen finns i flera varianter och prisklasser, varav vissa har en dold dockningskontakt – telefonens lur går att använda. Kombineras förslagsvis med appen Rotary Dialer.

Pris: 1425 kr.

Källa:MacWorld.idg.se

Bifogat

• 2584910222.jpg
    2584910222.jpg
    29 KB · Visningar: 51

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R
Utan att ha läst igenom tråden eller sökt i större utsträckning rapar jag ur mig följande fråga gällande iPhone4

När jag synkar telen med outlook via iTunes blir det alltid dubbla poster i kalendern på telen, i outlook blir det aldrig dubbelt...

Någon som har/haft samma dilemma och vet hur man går tillväga för att få bukt på detta?

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Finns det någon 'Skype-app' som inte kräver att man har appen igång för att kunna bli uppringd? Någon sorts push-funktion vid samtal alltså?

Jag använder Viber med. Bättre ljudkvalité än vanligt faktiskt dessutom. Dock alldeles för tyst tycker jag även på högsta volym. Fungerar kanonfint annars. Importerar din telefonbok auto-magiskt och ger dig en liten ikon bredvid kontakterna som har Viber och kan ringas upp gratis.

EDIT: Nackdelen med volymen är ju att detta är en App så när du höjer volymen till max för att kunna prata i telefon så har du just höjt volymen till max på Angry Birds med. Störigt...

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Någon som har låst upp (operatör) sin telefon?

När jag provade att låsa upp min tfn för ett år sen knappt minns jag att den tappade kontakt med operatören ibland. Tillräckligt ofta för att det skulle vara störande.

Hur är det idag?

Last edited:

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
finns det någon på detta forum som kan hjälpa mig!? Jag är helt lost när det gäller min iphone 3g, den är jailbreakad o tydligen låst till någon operatör som oxå blivit upplåst via jailbreaken Cydia, så jag kunde använda mitt abonnemang Tele2 på telefonen. Nu hänger sig skiten var o varannan sekund o jag vill återställa telefonen helt från början, hur gör jag då? Allt är säkerhetkopierat. Snälla hjälp, snart kastar jag telefonen i väggen!!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
finns det någon på detta forum som kan hjälpa mig!? Jag är helt lost när det gäller min iphone 3g, den är jailbreakad o tydligen låst till någon operatör som oxå blivit upplåst via jailbreaken Cydia, så jag kunde använda mitt abonnemang Tele2 på telefonen. Nu hänger sig skiten var o varannan sekund o jag vill återställa telefonen helt från början, hur gör jag då? Allt är säkerhetkopierat. Snälla hjälp, snart kastar jag telefonen i väggen!!

Den borde va mer än ett år gammal? I så fall kan du ju vända dig till operatören för att få den olåst. Om du återställer den nu, kommer ditt jailbreak försvinna och är du inte hemma på telefonen är det lite pyssel att få den jailbreakad igen.

PinkPassion

Gick med
14 Aug 2008
Hoj
Den borde va mer än ett år gammal? I så fall kan du ju vända dig till operatören för att få den olåst. Om du återställer den nu, kommer ditt jailbreak försvinna och är du inte hemma på telefonen är det lite pyssel att få den jailbreakad igen.

hur får jag reda på vilken operatör den var från början? kanske så att den redan låsts upp om bindningstiden gått ut... funkar det så?
Jag e inte helt lost men jag stör mig på att den hänger sig o jag vill få för mig att det ska hjälpa att återställa den.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
hur får jag reda på vilken operatör den var från början? kanske så att den redan låsts upp om bindningstiden gått ut... funkar det så?
Jag e inte helt lost men jag stör mig på att den hänger sig o jag vill få för mig att det ska hjälpa att återställa den.

Vet faktiskt inte hur man tar reda på vilken OP den är låst till. Den blir nog inte det automatiskt, utan du får ta dig till operatören och betala för det.

PinkPassion

Gick med
14 Aug 2008
Hoj
Vet faktiskt inte hur man tar reda på vilken OP den är låst till. Den blir nog inte det automatiskt, utan du får ta dig till operatören och betala för det.

ålright, tror den enklaste lösningen blir att köpa en annan :) tack iaf

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...