iPhone-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Någon som känner till en app som gör att man kan hålla ordning på sina vänner?

Om man tex. är på en mässa, dricker öl och hittar nåt kul att kika på så lyckas man ju alltid tappa bort dom andra.

Hade varit supersmart om telefonen då larmar och visar hur man ska hitta tillbaka till dom andra igen.

En mässa är oftast inomhus och då blir det svårt med tanke på att GPS inte funkar med tak ovanför, visst den kan ju köra en triangulering på masterna som finns i närheten men den pekar inte ut exakt var personen finns.

FriendMapper eller HeyWAY använder jag för liknande positioneringstjänster.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar

Om man tex. är på en mässa, dricker öl och hittar nåt kul att kika på så lyckas man ju alltid tappa bort dom andra.

Hade varit supersmart om telefonen då larmar och visar hur man ska hitta tillbaka till dom andra igen.

Jag tror det du söker är telefonfunktionen, då kan man helt enkelt ringa och fråga vart dom andra håller hus. :tummenupp
I övrigt, vet ej något om någon sådan app du eftersöker...

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk

Google har en sådan.
Dina vänner måste godkänna att du får hålla koll på dom, men sen vet du var dom befinner sig.
där inte GPS funkar kör dom med triangulering, så tillräckligt nära för att
dom skall höra när du skriker deras namn kommer du iaf.

https://www.google.com/accounts/Ser...itude&followup=http://www.google.com/latitude

i din appstore, sök efter google latitide

Last edited:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4

Google Latitude

En bättre variant på det är PlaceTrack och den hittar du i Cydia.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Jag använder Gowalla, där logga man in sig själv på olika platser. Går att posta det till Facebook också om man vill.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Använder iMeet med tjejen och några polare. Fungerar mig veteligen bara iphone mot iphone, där är väl Google Latitude bättre då det borde fungera oavsett lur du har med appen? Får leka lite med den också.

Har dock nuförtiden iMeet avstängt mestadels just för batteriets skull.
Finns en funktion i iMeet där du kan be dina vänner slå på sin app, och de får då ett push-meddelande om att slå på appen, om de nu behagar att göra det.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Nån mer än jag som har el haft problem med sleep/wake knappsingen?

edit: borde kanske säga att de gäller 4an. Då alla inte håller sej uppdaterade.

Last edited:

sportbike

Guest
Hur synkar jag kontakter säkrast från iPhonen till Windows kontakter?
Alltså, om jag raderar alla kontakter i datorn och bara vill föra över de jag har sparat i telefonen.
Sist jag provade gick det inte helt bra.
Tacksam för tips.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Hur synkar jag kontakter säkrast från iPhonen till Windows kontakter?
Alltså, om jag raderar alla kontakter i datorn och bara vill föra över de jag har sparat i telefonen.
Sist jag provade gick det inte helt bra.
Tacksam för tips.

Gör en backup på kontakterna i idrive lite (finns gratis i appstore) och sen kan du experimentera dig fram...

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Har fått ett litet skumt fel på nallen.. Jag kör gmail genom mobilen och det har funkat klockrent. Men igår så vart det jävligt lustigt. Alla mina tidigare mail samt dom nya jag fick igår, syns på skärmen. Men när jag går in i mailet och ska läsa det så syns ingen text i det. Det ända som visas är avsändare/mottagare mailadressen.

Någon som vet vad felet är ?

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Har fått ett litet skumt fel på nallen.. Jag kör gmail genom mobilen och det har funkat klockrent. Men igår så vart det jävligt lustigt. Alla mina tidigare mail samt dom nya jag fick igår, syns på skärmen. Men när jag går in i mailet och ska läsa det så syns ingen text i det. Det ända som visas är avsändare/mottagare mailadressen.

Någon som vet vad felet är ?

Så blev det för mig när jag hade för många appar igång, stäng dem och starta om.

sportbike

Guest
Gör en backup på kontakterna i idrive lite (finns gratis i appstore) och sen kan du experimentera dig fram...

Tack, men om jag har förstått det rätt så måste man öppna ett konto och lägga alla sina kontakter hos tredje part och kan bara göra backup mellan iPhone och iDrive light.
Inget i datorn.
Fattar jag fel?

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jajemän, det enda man behöver göra för att få programmet är att uppdatera Mac OS X
(Äpplet --> Programuppdatering) :tummenupp

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Tack, men om jag har förstått det rätt så måste man öppna ett konto och lägga alla sina kontakter hos tredje part och kan bara göra backup mellan iPhone och iDrive light.
Inget i datorn.
Fattar jag fel?

Du har fattat rätt. Skönt att veta att man alltid kan få tillbaka sina kontakter oavsett vad som händer.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Min ajfån har fått spel.. kommer upp meddelanden om att laddaren/tillbehöret inte stödjs hela tiden.. Finns det nått på cydia som tar bort den varningen? :)

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
Behöver er hjälp.
Har en Iphone 3G 8G köpt 2009
Aldrig uppdaterad.
Är operatörslåst till Telenor men upplåst via jailbreak (tror jag)
Har Cydia som jag inte ser någon mening med med tankte på att jag inte har
en aning om vilka program jag kan ladda ner för o få min telefon att bli bättre.
Den hänger sig stup i kvarten och har inget som ligger o tar plats.
Jag ladda ner Viber o kan inte använda appen, kommer inte längre än att jag ska skriva in mitt telefonnummer o klicka på Continue men då händer ingenting...
Jag är på gränsen att bli galen o vill höra med er om någon av er som kan hjälpa mig?
Jag har varit här inne ett par gånger men ingen har förstått mitt problem ännu.
Jag menar...jag har försökt att sätta mig in i det men inte kommit så långt.
Jag vill bara ha hjälp med att "nollställa" skiten så jag kan sälja den, ett bra ställe i Malmö?

Snälla snälla snälla heeeeeelp!!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Min ajfån har fått spel.. kommer upp meddelanden om att laddaren/tillbehöret inte stödjs hela tiden.. Finns det nått på cydia som tar bort den varningen? :)

Jag har för mig att jag läst att det kan bero på oxid i kontakten, så prova att rengöra den.

Apple har ju byggt in något för att identifiera pirattillbehör och det kan nog spöka om det blir oxid

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag har för mig att jag läst att det kan bero på oxid i kontakten, så prova att rengöra den.

Apple har ju byggt in något för att identifiera pirattillbehör och det kan nog spöka om det blir oxid

Hur rengör man den? :)

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...