iPhone-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Behöver er hjälp.
Har en Iphone 3G 8G köpt 2009
Aldrig uppdaterad.
Är operatörslåst till Telenor men upplåst via jailbreak (tror jag)
Har Cydia som jag inte ser någon mening med med tankte på att jag inte har
en aning om vilka program jag kan ladda ner för o få min telefon att bli bättre.
Den hänger sig stup i kvarten och har inget som ligger o tar plats.
Jag ladda ner Viber o kan inte använda appen, kommer inte längre än att jag ska skriva in mitt telefonnummer o klicka på Continue men då händer ingenting...
Jag är på gränsen att bli galen o vill höra med er om någon av er som kan hjälpa mig?
Jag har varit här inne ett par gånger men ingen har förstått mitt problem ännu.
Jag menar...jag har försökt att sätta mig in i det men inte kommit så långt.
Jag vill bara ha hjälp med att "nollställa" skiten så jag kan sälja den, ett bra ställe i Malmö?

Snälla snälla snälla heeeeeelp!!

Du kan nollställa telefonen både direkt i telefonen eller från iTunes. Direkt i telefonen gör du det via Settings - General - Reset och sedan Reset All Settings. Om inte ens det hjälper kan du i stället ta Erase All Content and Settings. Den andra tar en del tid och efteråt är telefonen helt tom på appar, inställningar och all data (kontakter m m). Den är som när den var ny och du måste börja om från iTunes.

Det är så man alltid gör när man säljer en iPhone.

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Hade samma problem med min. Petade ut en dammråtta stor som en rottweiler ur min hörlursingång så löste det sig sen. Kolla det innan du sliter fram rengöringsmedel. :tummenupp

Min drar också till sig damm som satan. En tandpetare funkar bra till att pilla ut det med!

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Hur rengör man den? :)

Använd ett radergummi på tillbehörskontakten. Fungerar förvånansvärt bra.
Har dock inte provat med just iPhone.

Edit: :glömdet Detta lär inte fungera då kontaktdonet sitter skyddat inne i telefonen. Det kommer man ju inte åt utan att skruva isär saker.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Vilken är den bästa GPS-trackern. Ska ha den så jag hittar när jag kört vilse i skogen med snöskotern.

Pips

Guest
Runkeeper skulle jag säga. Visar via Google-maps startpunkten, hur du kört, tid, sträcka, km/h etc etc

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Vilken är den bästa GPS-trackern.
Måste nog säga att jag gillar EveryTrail mycket bättre än RunKeeper nu när jag upptäckt den.

Den kan ju visa terrängkartor oxå samt har tillgång till samtliga tracks som andra laddar upp tidigare (finns inte så många i Sverige ännu men det ska vi ändra på :) )

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Måste nog säga att jag gillar EveryTrail mycket bättre än RunKeeper nu när jag upptäckt den.

Den kan ju visa terrängkartor oxå samt har tillgång till samtliga tracks som andra laddar upp tidigare (finns inte så många i Sverige ännu men det ska vi ändra på :) )

Verkar bra, mycket snabbare än MyTracks jag hade innan.

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Satans crapfån4 ballade ur totalt igår.

På något underligt vis så har skärmens upplösning ändrats till något precis under standard.
Så antingen ser jag klockan och övre info raden men får inte se texten under ikonerna i botten. Eller så är det tvärt om, de undre syns men övre raden syns nada.
Bredare blev den också, men något förskjuten åt vänster så höger sidan ser normal ut men vänster sidan saknas en hel del.

Vafan?

Sämre överprissatt telefån får man fan leta efter! Jävlar allt krånglar på den stup i ett. Startar om sig med och dom som ringer hör en icke

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Satans crapfån4 ballade ur totalt igår.

På något underligt vis så har skärmens upplösning ändrats till något precis under standard.
Så antingen ser jag klockan och övre info raden men får inte se texten under ikonerna i botten. Eller så är det tvärt om, de undre syns men övre raden syns nada.
Bredare blev den också, men något förskjuten åt vänster så höger sidan ser normal ut men vänster sidan saknas en hel del.

Vafan?

Sämre överprissatt telefån får man fan leta efter! Jävlar allt krånglar på den stup i ett. Startar om sig med och dom som ringer hör en icke

Det låter måndagsex, min har varit 100% strulfri, samma med tre kollegors lurar.
Men du kanske har den i badet, och gillar att slå in spik med den? :hihi ;)

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Det låter måndagsex, min har varit 100% strulfri, samma med tre kollegors lurar.
Men du kanske har den i badet, och gillar att slå in spik med den? :hihi ;)

Funkade skit bra första dagarna (perfekt så man inte hinner ångra sig)

Neh men har faktiskt en hammare, men jag funderar lite på om jag kanske inte ändå skulle tycka det är lite små skojj att slå spik med den? :va

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Funkade skit bra första dagarna (perfekt så man inte hinner ångra sig)

Neh men har faktiskt en hammare, men jag funderar lite på om jag kanske inte ändå skulle tycka det är lite små skojj att slå spik med den? :va

Du kan ju börja med o kolla inställningar/allmänt/hjälpmedel..

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
hur funkar 3gs luren med nya mjukvaran igentligen ?

Blir dom så sega som folk säger el fungerar mjukvaran ok i gamla 3gs luren ?

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras