iPhone-tråden

Merovingian

Guest
Tjackade efter en tids iPad-användande äntligen en 3gs härom dagen.
Jag vill verkligen gilla fyran men kan det inte. Frågar man mig så gjorde man en tvärmiss med designen, främst tänker jag då på ramkanten som var rundad på de tidigare modellerna. Den ligger inte lika bra i handen och inte lika bra i fickan. Sedan ser den inte särskilt trevlig ut heller.
Jag skulle vilja se på nästa modell, om det går, samma design som iPaden. Dvs aluminium på baksidan med rundade kanter. Sedan kanske det inte är en bra idé att täcka en mobilantenn med metallskal, vad vet jag.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag skulle vilja se på nästa modell, om det går, samma design som iPaden. Dvs aluminium på baksidan med rundade kanter. Sedan kanske det inte är en bra idé att täcka en mobilantenn med metallskal, vad vet jag.

Troligare att iPad 2 ser ut som iPhone 4, annars skulle det vara en tillbakagång i formspråk.

iPod Touch har alubaksida men iPhone kunde inte ha det på grund av mer antenner inuti.

Merovingian

Guest
Troligare att iPad 2 ser ut som iPhone 4, annars skulle det vara en tillbakagång i formspråk.

iPod Touch har alubaksida men iPhone kunde inte ha det på grund av mer antenner inuti.

Av de senaste läckta uppgifterna att döma kommer iPad 2 se ut mer som iPod touch. Fortfarande rundade kanter, men snävare skärning.

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Motorola Atrix 4G är ju mäktigt intressant... men mestadels får den mig att fundera på hur iPhone 5 kommer se ut och fungera :D

(Atrix kan kopplas trådlöst ihop med mus, tangentbord och skärm och blir därmed en dator... taking it to the next level)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Vad jag vet så har i stort sett all elektronik dessa begränsningar. Man undrar ju hur folk tänker när de går och pratar i telefonen när det regnar. Köp en modell som faktiskt är vattenskyddad då. Det finns rätt mycket sensorer i telefonerna idag som gör att de i efterhand kan se en del av vad den varit utsatt för även om ägaren naturligtvis säger "jag har inte gjort något". :D

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Tjackade efter en tids iPad-användande äntligen en 3gs härom dagen.
Jag vill verkligen gilla fyran men kan det inte. Frågar man mig så gjorde man en tvärmiss med designen, främst tänker jag då på ramkanten som var rundad på de tidigare modellerna. Den ligger inte lika bra i handen och inte lika bra i fickan. Sedan ser den inte särskilt trevlig ut heller.

Släng på en bumper så blir den mycket skönare att hålla i handen. Jag gillade inte att använda fyran utan bumper men nu tycker jag den är nästan lika skön som min gamla 3GS.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vad jag vet så har i stort sett all elektronik dessa begränsningar. Man undrar ju hur folk tänker när de går och pratar i telefonen när det regnar. Köp en modell som faktiskt är vattenskyddad då. Det finns rätt mycket sensorer i telefonerna idag som gör att de i efterhand kan se en del av vad den varit utsatt för även om ägaren naturligtvis säger "jag har inte gjort något". :D

Mjo men det brukar vara -20 , inte -1 ;)

Edit Xperia:

• För optimal prestanda bör produkten inte användas i
temperaturer lägre än -10°C eller över +45°C. Utsätt
inte batteriet för temperaturer över +60 °C.

Är inte bara glaset som smällt då?
Kraftiga temperaturförändringar klarar ju glas sämre än plast.

Last edited:

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Jag bara älskar min Iphone 4! är inte alls missnöjd och man kan ju ha den till det mesta och koppla ihop med både dator och NAS:en här hemma så den går att använda som fjärris också :D

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Mjo men det brukar vara -20 , inte -1 ;)

Edit Xperia:

Är inte bara glaset som smällt då?
Kraftiga temperaturförändringar klarar ju glas sämre än plast.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/apples-nordiska-iphone-fiasko_5870693.svd#

– Mobilkunder i Sverige måste naturligtvis kunna använda sin Iphone när det är minusgrader. Allt annat är orimligt. I mina ögon är Apples garanti ett skämt, säger Caroline Uliana, informationschef på IF

:banana

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
...och hon är ju nästan inte partisk när hon uttalar sig. Som vanligt tar de gärna emot premien men ersättningen...nja. Vore kanske bra om både konsumenter och försäkringsbolag läste på innan de handlar/försäkrar. Apple är ju helt öppna med detta till skillnad mot många andra.

Vilka är hemliga med garantikrav? :va

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Vilka är hemliga med garantikrav? :va

Hemliga vet jag inte om jag menade men jag hittade då inget hos SE eller HTC. Nokia säger +15 till +25C på sina, lycka till med det intervallet.

Nu påstår jag inte att jag gjort någon djup undersökning om detta men jag är väl inte sämre än diverse blaskor och de som gladeligen sprider deras budskap vidare. :D

Last edited:
Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...