Ipod Nano, nån som har en sån?

Fan.. börjar svära lite här... 4 gig musik å bilder å annat sköj lät ju skitbra.. Och visst.. det var väl ok att man var tvungen att använda iTunes för att lada över musiken till spelaren..

MEN:
- nu visar det sig att man inte kan ladda tillbaka musiken från spelaren till datorn..
(inte utan ett tredjepartsprogram som jag fick ladda ner)

....så.. nu är musikproblemen lösta...

MEN:
- Den där coola bildvisningsfunktionen kräver iPhoto eller Adobe Photoshop Album... :huvet

Vattafakk!!?!

Ska det inte gå att ladda över å titta på bilder utan en massa snorpissdyrig programvara?! :mad:

Vad var det för tredjepartsprogram du använde?

korvgubbe skrev:
Fan.. börjar svära lite här... 4 gig musik å bilder å annat sköj lät ju skitbra.. Och visst.. det var väl ok att man var tvungen att använda iTunes för att lada över musiken till spelaren..

MEN:
- nu visar det sig att man inte kan ladda tillbaka musiken från spelaren till datorn..
(inte utan ett tredjepartsprogram som jag fick ladda ner)

....så.. nu är musikproblemen lösta...

MEN:
- Den där coola bildvisningsfunktionen kräver iPhoto eller Adobe Photoshop Album... :huvet

Vattafakk!!?!

Ska det inte gå att ladda över å titta på bilder utan en massa snorpissdyrig programvara?! :mad:

mlundstrom skrev:
Vad var det för tredjepartsprogram du använde?

Det hette SharePod.. rätt smidigt.. man lägger in det på iPoden och kör det därifrån så har man det alltid med sig oavsett dator..
Men det funkade bara för musik...

Fortfarande inte hittat något som hjälper mig lägga över bilder.. Det suger ju rutten gammal bajskuk att man inte kan använda funktionerna i spelaren utan särskilld programvara som inte följer med.

Ipod Nano

Kobolt skrev:
är rätt sugen på att köpa en ipod nano men tänkte först höra om nån har lite kommentarer om den, funkar den bra och så?

Tyvärr så finns ju inte Nano med FM-sändaren ITrip, vilket är ett MÅSTE tillbehör till din Ipod.

Passa på och köp den i USA om du känner nån som ska dit. Kostar $200 för 2 modellen och $250 för 4 gig.

twinspark skrev:
Tyvärr så finns ju inte Nano med FM-sändaren ITrip, vilket är ett MÅSTE tillbehör till din Ipod.

Passa på och köp den i USA om du känner nån som ska dit. Kostar $200 för 2 modellen och $250 för 4 gig.
Nåt liknande lär ju dyka upp närsomhelst. Köpte en fm-modulator som jag ska använda när jag kopplar in den i bilen. Har dock inte kopplat in den än.

korvgubbe skrev:
MEN:

Vattafakk!!?!

Båda dessa programvaror är ju gratis.
:va

mlundstrom skrev:
Nåt liknande lär ju dyka upp närsomhelst. Köpte en fm-modulator som jag ska använda när jag kopplar in den i bilen. Har dock inte kopplat in den än.

Problemet är ju att du inte får sälja FM-sändare i Sverige eftersom det är stenhårt reglerat....

Men lyckligtvis åker bästa polaren till Dallas på Fredag så det lär bli en kombinerad FM-sändare och Laddare att ha i bilen.

Finns på Tradera

korvgubbe skrev:
Problemet är ju att du inte får sälja FM-sändare i Sverige eftersom det är stenhårt reglerat....

Men lyckligtvis åker bästa polaren till Dallas på Fredag så det lär bli en kombinerad FM-sändare och Laddare att ha i bilen.

Allt finns på Tradera.com ! Laservarnare, iTrip, FM-sändare.....

xyx skrev:
Båda dessa programvaror är ju gratis.
:va

iPhoto är ej gratis och finns bara till MacOS X men å andra sidan kan man väl använda iTunes när det gäller att bara föra över bilder till iPoden?

-edit- ja, för att föra över bilder samt titta på dem krävs endast iTunes.

Coola Ola skrev:
iPhoto är ej gratis och finns bara till MacOS X men å andra sidan kan man väl använda iTunes när det gäller att bara föra över bilder till iPoden?

-edit- ja, för att föra över bilder samt titta på dem krävs endast iTunes.

Skulle uppdatera mitt gamla iTunes här på jobbet men självklart funkar det inte så nu har jag inget iTunes över huvud taget! :huvet

Idag fick jag min Nano (4GB Svart), till ett oförsvarligt bra pris = Gratis!
Ser skoj ut, har dock väntat på ett exemplar sedan jag först håll den i handen nere i Amsterdam på lanseringen i september. Väckte stort habegär. :)

loser skrev:
Idag fick jag min Nano (4GB Svart), till ett oförsvarligt bra pris = Gratis!
Ser skoj ut, har dock väntat på ett exemplar sedan jag först håll den i handen nere i Amsterdam på lanseringen i september. Väckte stort habegär. :)

Får man fråga hur du lyckades med det? Eller det var helt enkelt en present ??

//Mheel

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...