IQ badboll på Mc D?

HanneZ

Guest
Japps
De där med UTAN is har dom speciellt svårt för. Vet inte riktigt varför.

Men men, jag ger tillbaka, jag o vänner brukar dyka upp 5 minuter innan stängningsdags o beställa en av varje hamburgare. Då måste dom packa upp allt igen, o steka på den nytvättade stekplattan o hälla olja i fritöserna! :D

I will have my revenge on McD!

/ Hannes

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Miss_Orchidee skrev:
Ursäkta att jag råkar gilla att jobba mer än att gå i skolan. jag pluggar faktiskt även om jag inte känner för det, och jag ser inte riktigt det omogna i inlägget, tror att det är ganska många andra som håller med om att lön ganska offta inte borde vara ålders rellaterat.
Det omogna består väl av att du inte inser att ett McD-jobb är så pass enkelt att det är svårt för arbetsgivaren att belöna mer än ålder och anställningstid. Det spelar ju knappast någon roll om man jobbat 3 månader eller 3 år. Om du vill ha ett jobb med mer individuell lönesättning så rekommenderas nog skola i alla fall, eller säljare, då bestämmer du ju lönen själv så att säga. Tips: se American Beauty.

Miss_Orchidee skrev:
och för att rätta dig så är jag 17. och som 17 åring är det ganska ambitiöst att ens ha 1 jobb. jag har 2 + skola.

anledningen till att jag både jobbar och går i skolan är att jag vill köra mc och jag gör allt jag kan för att kunna ha kvar min hoj, och om det betyder att jag måste ta ett "skitjobb" på McD som du verkar tycka att det är så fine, jag kan leva med det.
Du jobbar för en god sak, det är rätt ambitiöst faktiskt. :tummenupp

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Ninjaboy skrev:
Det omogna består väl av att du inte inser att ett McD-jobb är så pass enkelt att det är svårt för arbetsgivaren att belöna mer än ålder och anställningstid. Det spelar ju knappast någon roll om man jobbat 3 månader eller 3 år. Om du vill ha ett jobb med mer individuell lönesättning så rekommenderas nog skola i alla fall, eller säljare, då bestämmer du ju lönen själv så att säga. Tips: se American Beauty.

Du jobbar för en god sak, det är rätt ambitiöst faktiskt. :tummenupp

Testa att jobba där en dag på 9 timmar så får vi se hur kaxig du är sen :)

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
SM 570 RR skrev:
MC skulle utrotas från sverige.
Jävla pissmat. Flottigt som fan, snabba kalorier, mängder med socker.
Nej fyfan.
Det är ju inte ens vitaminer i salladen... :huvet

Mycket riktigt!
Har sedan länge haft fobi för Mc Donalds men fick i somras lust att smaka igen för att checka hur de va.
Runt 3 besök blev det och varje gång blir man lika besviken på hur skabbig biffen är och hur utplattad och ofräsch salladen är.

Njääee, är det snabbmat som gälller så är det MAX Hamburgare :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Miss_Orchidee skrev:
Det är ju helt jävla sjukt! man ska få lön efter hur duktig man är och hur effektiv man är inte efter åldern, vem i helvette har satt dom reglerna??
varför skulle en 18 åring jobba bättre än en 16 åring?? Ok låter ganska dumt, men det finns ju faktiskt undantag. folk som är ambichösa (stavning)

Kan det inte vara så att man får lön ju äldre man blir därför att man ökar på sin arbetslivserfarenhet. Jag var tvungen att kika i mina gamla anställningspapper och såg att jag tjänade 52:- på Ica Kvantum för sisådär 5 år sedan. Nu är jag uppe i 94:- om jag skulle fortsatt inom livsmedel.
Åldern samt hur länge man har jobbat påverkar ganska mycket vad man har för lön. Och just Mcdonalds är väl inte direkt kända för att betala så fasansfullt mycket pengar av vad jag har hört ifrån klasskompisar som jobbat där. Du tjänar nog mer om du jobbar i en livsmedelsbutik eftersom du har väldigt bra OB efter vissa tider.

Att stå 9 timmar på McDonalds kan inte vara speciellt kul, men kämpa på du. Det är jätteskönt med extrajobb när man pluggar och det skall folk ha all cred för eftersom det finns slapptaskar som inte har lyft ett finger inom jobbmarknanden fastän dom snart är 20 och har slutat gymnasiet.

HanneZ

Guest
Är det inte så att man inte får jobba skift innan man är 18? Då är det ju rimligt att man får mer lön då än när man är 16 iaf!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept