Ironi för nybörjare

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Polly skrev:
Mäh! :4skrika Hallå! :hördu Jag då?! :smasha

Blev ju påhoppad av ett gäng göteborgare som tog mina skämt på blodigt allvar.

De va la första gången Göteborgare tog stockholmare på allvar...
/F.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Alltså nu förstår jag inte riktigt..... :va

...och varför envisas du med att kalla mig Looke? Va? va?va? :)

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Polly skrev:
Mäh! :4skrika Hallå! :hördu Jag då?! :smasha

Fast vissa tål inte mina skämt så jag kanske har blivit lite mesig och får inte va med på din fina lista :mad: Blev ju påhoppad av ett gäng göteborgare som tog mina skämt på blodigt allvar. Tur att Sweedo kom och förklarade för dem att jag var ironisk :fakta Men hallå! Får inte tjejer oxå va ironiska eller?! Va? Va? Ska det va så eller? Va? VA?! (måsta jag lägga till nån smajli för att ni ska fatta att jag är ironisk nu? ;) ) (tycker f.ö. att ;) är en bättre ironismajli än :rolleyes: , visar att man har glimten i ögat lixom typ..)

Apropå ingenting gillar jag den här smajlisen stenhårt. Vem är det som har gjort den? Kan inte den få va med i listan?

Det var väl ingen som tog pajkastningstråden på allvar??? Antar att det var den du syftade på....

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
en deformerad skrothög
gladh skrev:
Kurs 2

Om man känner sig osäker på det ironiska området, eller inte har skämtat förut med den man skriver till, så finns alltid smileysarna att ta till. De blir som en uttalsförstärkning i ett medium där vi inte kan se den frasmelodi som ligger bakom ironins intention.

Exempel:
x: -"Du såg ut att vara full igår."
y: -"Det ska väl du skita i."

Här blir det genast lite kantigt och knepigt. Även om x och y skulle känna varandra så tycker z att y är en dryg jävel.

Exempel:
x: -"Du såg ut att vara full igår"
y: -"Det ska väl du skita i :rolleyes: "

Genast förstår både x och z att y är ironisk i sitt uttalande.

Slut på lektion 2

gladh

Den där var svår...
I första exemplet hade du en punkt som avslutning på y:s mening och i andra en fetstor punkt med ögon på... Ligger ironihemligheten i storleken eller är det något jag missat? :va
Jag kanske måste gå om kurs 1? :confused:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
highsider1 skrev:
Den där var svår...
I första exemplet hade du en punkt som avslutning på y:s mening och i andra en fetstor punkt med ögon på... Ligger ironihemligheten i storleken eller är det något jag missat? :va
Jag kanske måste gå om kurs 1? :confused:

Läs om kurs ett :mattias
Fattar du fortfarande inte så får du försöka med slappstick.

gladh

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Jag har hört alkoholister inte fattar ironi. Den delen i hjärnan som ska koppla den sortens humor är bort supen.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
GSXR1100R skrev:
Just så är det, folk halkar in på ett :banana skal & orkar inte läsa dom tidigare 485 inäggen.

*Stor ironivarning nu*
För fan skalman!
Sluta ge de ovetande tips i ironi.
Hur skulle det se ut om alla var ironiska...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag är fett trött påden lille kvasiskåningens förbannade välvilja. Ironi utan missförstånd är som bankörning utan knäskrap - värdelöst och något som GSXR1100R sysslar med.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
Jag är fett trött påden lille kvasiskåningens förbannade välvilja. Ironi utan missförstånd är som bankörning utan knäskrap - värdelöst och något som GSXR1100R sysslar med.
:rofl :bow :D :Bugar

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
Thundercat skrev:
Det var väl ingen som tog pajkastningstråden på allvar??? Antar att det var den du syftade på....

Jo, pajkastningstråden var ju dödsseriös. :rullandeu (<--- när ska man använda denna smajli..?)
Klart jag inte syftade på den! Det var Swedie som startade en tråd om att han skulle åka till Gbg och hämta hojen och undrade om det hände nåt kul där över helgen typ. Och då skrev jag som svar "Åk inte dit. Göteborg är tråkigt." Eller nåt. Typ.
Och gissa om det blev krig!! (göteborgare--->) :kulspruta :4skrika (<---polly)
Alla skrev elaka inlägg till mig men jag skämtade vidare men folk fattade inte mina skämt :va Och typiskt nog så läste folk bara det sista inlägget och såg inte sammanhanget. Så gubben Sweedo fick gå in och skriva "Läs hela tråden så ser du ironin i Pollys inlägg". Sen blev tråden borttagen och jag fick massa "förlåt mig"-PM av pojkar som plötsligt tyckte jag var en toppentjej :3freak Efter det har jag blivit försiktigare med mina inlägg och skämtar inte så hårt med folk som inte känner mig. Bl.a. Sweedo och Robban W kan jag ju säga vad som helst till och de vet ändå att jag älskar dem. Så det så. (bli inte skrytiga nu era muppar :7peta )

Förresten är Mattias mästare på att skriva ironiska inlägg utan smajlisar. Fast det kanske är vissa som tar hans inlägg på allvar oxå. Som om Mattias skulle svara på detta inlägg skulle han bara skriva "Jag är aldrig ironisk."

Robban W skrev:
Jag har hört alkoholister inte fattar ironi. Den delen i hjärnan som ska koppla den sortens humor är bort supen.

:hördu För bannade sär skrivar mupp!! :fatta!

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Polly skrev:
....Bl.a. Sweedo och Robban W kan jag ju säga vad som helst till och de vet ändå att jag älskar dem. Så det så. (bli inte skrytiga nu era muppar :7peta )
Fast vi älskar inte dig... :tungan

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Polly skrev:
Jo, pajkastningstråden var ju dödsseriös. :rullandeu (<--- när ska man använda denna smajli..?)

Man ska använda den när man har vurpat me hojen å man ska beskriva hur man landade...

Skulle ju ha varit kul om pajkastar tråden skulle ha fått va, åtminstone tills fredagen, nu gick vi ju mist om smink-sexet, eller gruppkramen, kalla det va ni vill...

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Centralprov i äment Ironi.

Provet skall besvaras inom 30 minuter. Tillåtna hjälpmedel är av Sporthoj.com utfärdade smiliesar samt referenser till GSXR1100R. Påträffande av Nr:18 bestraffas med omedelbar avstängning.

Namn:
Klass:
Ålder:
Kön:

Fråga 1:
Sweedo kallar Polly för "Din lilla sköka. Mattias vet inte ens om att du existerar" i en tråd som heter "Pajkastning och förolämpning. Polly svarar tillbaka "You Wish!". Det är Onsdag. Har Sweedo
  • Förolämpat Polly?
  • Stött på Polly på ett vänskapligt sätt
  • Varit ironisk gentemot Polly

Fråga 2:
GSXR1100R får för sig att förklara för Swedie att hans sajt "Suger majestätisk elefantdiscoballe" i och med att den legat nere i 3 timmar och gamlot är beroende av sporthoj.com. I och med den av abstinens påverkade kommentaren, kan Swedie anse att den var
  • förolämpande och grund för banning under 15 dagar
  • skämtsam pik om att ha högre up-time
  • Ignorera kommentaren. Ingen förstår vad GSXR1100R säger ändå

Fråga 3:
Mattias skriver ett inlägg till Maverick_750RR som lyder: "Du är :kocko och borde få :fatta! av samtliga i Skåneland. Ingen :kär dig ditt :3freak . Varje gång jag tänker på dig blir jag :mad: !". Fyra rader längre ner kommer ett " :rolleyes: ". Har Mattias varit
  • Ironisk på ett sätt som bara Mattias kan vara.
  • Talat sanning
  • Inlägget var inte av Mattias. Han hade aldrig avslutat med ett :rolleyes:

Fråga 4:
Beskriv med minst 30, max 60 ord hur Ironin har förändrats under åren som gått, med start från Sporthoj BC (Before Crash) och vidare till dagens version. Minst ett ord skall vara "Gitarrbaserad".

Last edited:
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...