Polly skrev:Mäh!Hallå!
Jag då?!
Blev ju påhoppad av ett gäng göteborgare som tog mina skämt på blodigt allvar.
De va la första gången Göteborgare tog stockholmare på allvar...
/F.
Jag då?!
Blev ju påhoppad av ett gäng göteborgare som tog mina skämt på blodigt allvar.
Jag då?!
Fast vissa tål inte mina skämt så jag kanske har blivit lite mesig och får inte va med på din fina listaBlev ju påhoppad av ett gäng göteborgare som tog mina skämt på blodigt allvar. Tur att Sweedo kom och förklarade för dem att jag var ironisk
Men hallå! Får inte tjejer oxå va ironiska eller?! Va? Va? Ska det va så eller? Va? VA?! (måsta jag lägga till nån smajli för att ni ska fatta att jag är ironisk nu?
) (tycker f.ö. att
är en bättre ironismajli än
, visar att man har glimten i ögat lixom typ..)
Apropå ingenting gillar jag den här smajlisen stenhårt. Vem är det som har gjort den? Kan inte den få va med i listan?
Lokke skrev:Alltså nu förstår jag inte riktigt.....![]()
...och varför envisas du med att kalla mig Looke? Va? va?va?![]()
UrbanTiger skrev:Jag blir skitsur om någon skriver nått dumt om mej![]()
Alltså, pluggar gör man när man är ung, det kan man inte beskylla surrogatskåningen för att vara :kockoecce skrev:Det är inte så att du pluggar till lärare???
gladh skrev:Kurs 2
Om man känner sig osäker på det ironiska området, eller inte har skämtat förut med den man skriver till, så finns alltid smileysarna att ta till. De blir som en uttalsförstärkning i ett medium där vi inte kan se den frasmelodi som ligger bakom ironins intention.
Exempel:
x: -"Du såg ut att vara full igår."
y: -"Det ska väl du skita i."
Här blir det genast lite kantigt och knepigt. Även om x och y skulle känna varandra så tycker z att y är en dryg jävel.
Exempel:
x: -"Du såg ut att vara full igår"
y: -"Det ska väl du skita i"
Genast förstår både x och z att y är ironisk i sitt uttalande.
Slut på lektion 2
gladh
highsider1 skrev:Den där var svår...
I första exemplet hade du en punkt som avslutning på y:s mening och i andra en fetstor punkt med ögon på... Ligger ironihemligheten i storleken eller är det något jag missat?
Jag kanske måste gå om kurs 1?![]()
Silwer skrev:Det är för att du är förvillande lik en snubbe som sågs mycket på tv här i Sverige för några år sen, han kallades Loket.
För fan skalman!GSXR1100R skrev:Just så är det, folk halkar in på ettskal & orkar inte läsa dom tidigare 485 inäggen.
*Stor ironivarning nu*
Goodstuff skrev:Jag är fett trött påden lille kvasiskåningens förbannade välvilja. Ironi utan missförstånd är som bankörning utan knäskrap - värdelöst och något som GSXR1100R sysslar med.
Thundercat skrev:Det var väl ingen som tog pajkastningstråden på allvar??? Antar att det var den du syftade på....
Robban W skrev:Jag har hört alkoholister inte fattar ironi. Den delen i hjärnan som ska koppla den sortens humor är bort supen.
Fast vi älskar inte dig...Polly skrev:....Bl.a. Sweedo och Robban W kan jag ju säga vad som helst till och de vet ändå att jag älskar dem. Så det så. (bli inte skrytiga nu era muppar)
Polly skrev:Jo, pajkastningstråden var ju dödsseriös.(<--- när ska man använda denna smajli..?)
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |