Ironi för nybörjare

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Goodstuff skrev:
Jag är fett trött påden lille kvasiskåningens förbannade välvilja. Ironi utan missförstånd är som bankörning utan knäskrap - värdelöst och något som GSXR1100R sysslar med.
Ja precis så menar jag åxå :tummenupp

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Freppa skrev:
Centralprov i äment Ironi.

Provet skall besvaras inom 30 minuter. Tillåtna hjälpmedel är av Sporthoj.com utfärdade smiliesar samt referenser till GSXR1100R. Påträffande av Nr:18 bestraffas med omedelbar avstängning.

Namn:
Klass:
Ålder:
Kön:

Fråga 1:
Sweedo kallar Polly för "Din lilla sköka. Mattias vet inte ens om att du existerar" i en tråd som heter "Pajkastning och förolämpning. Polly svarar tillbaka "You Wish!". Det är Onsdag. Har Sweedo
  • Förolämpat Polly?
  • Stött på Polly på ett vänskapligt sätt
  • Varit ironisk gentemot Polly

Fråga 2:
GSXR1100R får för sig att förklara för Swedie att hans sajt "Suger majestätisk elefantdiscoballe" i och med att den legat nere i 3 timmar och gamlot är beroende av sporthoj.com. I och med den av abstinens påverkade kommentaren, kan Swedie anse att den var
  • förolämpande och grund för banning under 15 dagar
  • skämtsam pik om att ha högre up-time
  • Ignorera kommentaren. Ingen förstår vad GSXR1100R säger ändå

Fråga 3:
Mattias skriver ett inlägg till Maverick_750RR som lyder: "Du är :kocko och borde få :fatta! av samtliga i Skåneland. Ingen :kär dig ditt :3freak . Varje gång jag tänker på dig blir jag :mad: !". Fyra rader längre ner kommer ett " :rolleyes: ". Har Mattias varit
  • Ironisk på ett sätt som bara Mattias kan vara.
  • Talat sanning
  • Inlägget var inte av Mattias. Han hade aldrig avslutat med ett :rolleyes:

Fråga 4:
Beskriv med minst 30, max 60 ord hur Ironin har förändrats under åren som gått, med start från Sporthoj BC (Before Crash) och vidare till dagens version. Minst ett ord skall vara "Gitarrbaserad".

I äment ironi kan man inte ha prov. Ironi funkar bara på folk mellan 30 och 40, alla andra förstår inte. Av detta drar jag slutsatsen att du är för gammal för att förstå.
Förresten, vem ska stängas av när jag påträffas?

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Wiseguy skrev:
Nordstedts Svenska Ordbok

Ironi' subst. ~(e)n ~er. Skenbart uttryck för uppskattning som i verkligheten innebär kritik eller hån.
Nordstedt?? Ska man lita på den? Är det inte Svenska Akademien som bestämmer vad saker betyder?

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS

Provet skall besvaras inom 30 minuter. Tillåtna hjälpmedel är av Sporthoj.com utfärdade smiliesar samt referenser till GSXR1100R. Påträffande av Nr:18 bestraffas med omedelbar avstängning.

Namn: Sweedo
Klass: XYZ
Ålder: 17
Kön: ?

Fråga 1:
Sweedo kallar Polly för "Din lilla sköka. Mattias vet inte ens om att du existerar" i en tråd som heter "Pajkastning och förolämpning. Polly svarar tillbaka "You Wish!". Det är Onsdag. Har Sweedo
  • Förolämpat Polly?
    [*]Stött på Polly på ett vänskapligt sätt

Fråga 2:
GSXR1100R får för sig att förklara för Swedie att hans sajt "Suger majestätisk elefantdiscoballe" i och med att den legat nere i 3 timmar och gamlot är beroende av sporthoj.com. I och med den av abstinens påverkade kommentaren, kan Swedie anse att den var
  • förolämpande och grund för banning under 15 dagar

Fråga 3:
Mattias skriver ett inlägg till Maverick_750RR som lyder: "Du är :kocko och borde få :fatta! av samtliga i Skåneland. Ingen :kär dig ditt :3freak . Varje gång jag tänker på dig blir jag :mad: !". Fyra rader längre ner kommer ett " :rolleyes: ". Har Mattias varit
  • Talat sanning

Fråga 4:
Beskriv med minst 30, max 60 ord hur Ironin har förändrats under åren som gått, med start från Sporthoj BC (Before Crash) och vidare till dagens version. Minst ett ord skall vara "Gitarrbaserad".
Skriv själv din trötta slapptask och glöm inte gitarrbaserad!!!

Kom igen å ge mig mitt MVG!

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Om du inte förstår frågorna bör du studera hårdare. Kontakta GSXR1100R. Han kan bli din läromästare.
Omtentamen kommer om två veckor och därefter på begärd anledning mot en mindre betalning. Tentafesten är på lördag. Har du missat det?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Sweedo: Du är precis så jävla lat som en 17-åring (de vill inte heller skriva långa uppsatser)... du måste helt enkelt vara 17 trots att du ser bra mycket äldre ut...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Freppa skrev:
Om du inte förstår frågorna bör du studera hårdare. Kontakta GSXR1100R. Han kan bli din läromästare.
Omtentamen kommer om två veckor och därefter på begärd anledning mot en mindre betalning. Tentafesten är på lördag. Har du missat det?

Jag trodde det var förfesten ? Jag fattar inte skånska - det låter så konstigt (hittade ingen Babelfish-översättare på nätet Skånska->Svenska)

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91

Namn: Lokke
Klass: Lätt övervikt
Ålder: Jepp!
Kön: O ja, ett stort.

Fråga 1

Vet jag inte men chansar på B. Får man bonus om man dessutom svarar att Polly spelar svår att få, och Sweedo svår att vilja ha? Behövs denna->;)

Fråga 2

Ok, vi säger B.....med en liten gnutta a å c....

Fråga 3

C.....och lite B....

Fråga 4

Ironin har börjat suga mer å mer. På den gamla goda tiden fanns ingen ironi och alla blev tvärsura direkt nån kom med nåt påhopp, och det fanns dom som t o m skulle ha tagit sin strat å bankat nån medvetslös om dom varit inom räckhåll...det va tider det.

Va vinner jag? :)

EDITERAT!

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Freppa skrev:

Namn:GSXRMCR
Klass:Låg
Ålder: Yngre än Bingo
Kön:Ett litet

Fråga 1:
  • Förolämpat Polly?
    [*]Stött på Polly på ett vänskapligt sätt

Fråga 2:

• [*]förolämpande och grund för banning under 15 dagar

Fråga 3:
    [*]Talat sanning

Fråga 4:

Med ironi kan man mången lura
Jimmy kunde spela gura
Smilisar ger Mattias magkatarr
Freppa kan inte spela gitarr

*smsa skiten dårå* :yoparty

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Och vad är det då för fel att skriva "Strata"? Gör om, Gör rätt.

/L. Äraren

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Freppas inlägg är lika sjukt tråkiga som GammelGSXR1100Rs. Snacka om torrboll utan sinne för humor. :död

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...