Ironi för nybörjare

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Sweedo skrev:
För fan skalman!
Sluta ge de ovetande tips i ironi.
Hur skulle det se ut om alla var ironiska...

Undrar försynt var jag kom in i bilden i den här tråden...? :va

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Lokke skrev:
Nu har jag editerat mitt svar....

Nu ska jag ha MVG! Eller så går jag till lärarförbundet å anmäler dig för sexuella trakasserier! :fatta!

Även om jag GÄRNA skulle bli anmäld för sexuella trakasserier (eller åtminstonde utföra dessa på väl valda personer) så får jag väl gå med på att ge dig ett MVG då ditt jävla kolonialiserader aphål.

Hunter

??
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
ZX10R
GSXR1100R skrev:
Ironi är en slags humor som inte är helt lätt att tolka, oftast så förstår man ingenting om man inte känner personerna bakom nicken, därför kan det lätt bli missuppfattningar & sura miner hos dom som inte är insatta.

Man bör dock endast skoja med folk man tycker sig känna och som vill spela på samma nivå, annars kan det lätt bli fel, vissa individer bör man helt undvika att ens konfrontera.

Dock är ironi väldigt roligt om alla är med på det, typ valmers, Freppa, Sweedo, Looke, Jalle samt många andra som ser tjusningen i att skoja lite tuffare men med glimten i ögat.

:tomten

Tare liyngt svenne...du trempar på mina nerverna

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
Centralprov i ämnet Ironi. Jag kan stava iaf.

Provet skall besvaras inom 30 minuter. Tillåtna hjälpmedel är av Sporthoj.com utfärdade smiliesar samt referenser till GSXR1100R. Påträffande av Nr:18 bestraffas med omedelbar avstängning.

Namn: Polly Grip
Klass: Arbetare
Ålder: 5 mån
Kön: Varierar

Fråga 1:
Sweedo kallar Polly för "Din lilla sköka. Mattias vet inte ens om att du existerar" i en tråd som heter "Pajkastning och förolämpning. Polly svarar tillbaka "You Wish!". Det är Onsdag. Har Sweedo

• [*]Förolämpat Polly?
  • Stött på Polly på ett vänskapligt sätt
  • Varit ironisk gentemot Polly

Fråga 2:
GSXR1100R får för sig att förklara för Swedie att hans sajt "Suger majestätisk elefantdiscoballe" i och med att den legat nere i 3 timmar och gamlot är beroende av sporthoj.com. I och med den av abstinens påverkade kommentaren, kan Swedie anse att den var
  • förolämpande och grund för banning under 15 dagar
    [*]skämtsam pik om att ha högre up-time
  • Ignorera kommentaren. Ingen förstår vad GSXR1100R säger ändå

Fråga 3:
Mattias skriver ett inlägg till Maverick_750RR som lyder: "Du är :kocko och borde få :fatta! av samtliga i Skåneland. Ingen :kär dig ditt :3freak . Varje gång jag tänker på dig blir jag :mad: !". Fyra rader längre ner kommer ett " :rolleyes: ". Har Mattias varit

• [*]Ironisk på ett sätt som bara Mattias kan vara.
  • Talat sanning
  • Inlägget var inte av Mattias. Han hade aldrig avslutat med ett :rolleyes:

Fråga 4:
Beskriv med minst 30, max 60 ord hur Ironin har förändrats under åren som gått, med start från Sporthoj BC (Before Crash) och vidare till dagens version. Minst ett ord skall vara "Gitarrbaserad".

Då jag bara är 5 månader gammal har jag ingen aning om ironins utveckling och var gitarrbaserad kommer in i bilden. Dessutom har jag ingen som helst aning om vad ironi är. Eftersom jag inte förstod något av första kursen kanske det är lika bra att jag ger upp. Jag är ingen ironiker.

Last edited:

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Mattias skrev:
Heter du Polly Grip? Jag trodde G stod för Gami. Polly Gami.

In your dreams. I belong to one man only. The one and only..

Förstår att du förträngt alla traumatiska minnen av Polly Grip. Du kan inte ha det lätt idag din stackare.

Last edited:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Polly får ett G+ för att hon kan stava. Dock var fråga 4 helt obegriplig. Och hon skrämmer mig.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Polly skrev:
In your dreams. I belong to one man only. The one and only..

Förstår att du förträngt alla traumatiska minnen av Polly Grip. Du kan inte ha det lätt idag din stackare.

Polly skrev:
Här är min lista förresten! Nästa år ska jag...

1. Träffa rik man :kär
2. Köpa grym sporthoj (har inte bestämt vilken än) som jag inte når ner till marken på
3. Köra ifrån alla kaxiga pojkar på banan (aka Slingerbulten)
4. Varva Freppa på Bogan
5. Ta licens
6. Göra RR-karriär
7. Inte dö

Men om inte 1. inträffar så faller alla andra punkter. Så det lär väl bli:

1. Träffa fattig drömprins :kär
2. Behålla skitmoppe
3. Köra skiten ur skitmoppe men ändå bli frånåkt på banan (med undandtag för vissa saktfärdiga Rettor)
4. Bli varvad av Freppa på Bogan
5. Byta fotpinnar och skrapa ner dem igen på Midlanda
6. Göra karriär som Swedies PT och PF (personlig tränare och paraplyflicka)
7. Inte dö

Så i slutändan är jag glad om jag överlever alltså :rolleyes:

The one and only? Verkar snarare vara ett harem på gång här.

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
valmers skrev:
The one and only? Verkar snarare vara ett harem på gång här.

Mitt harem har successivt utökats, men kungen av haremet vägrade acceptera andra män i mitt harem så numera har jag bara en man i mitt harem. The king himself.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Provet skall besvaras inom 30 minuter. Tillåtna hjälpmedel är av Sporthoj.com utfärdade smiliesar samt referenser till GSXR1100R. Påträffande av Nr:18 bestraffas med omedelbar avstängning.

Namn:gladh
Klass: fsk 6
Ålder: 30-nånting
Kön: tveksamt

Fråga 1:
Sweedo kallar Polly för "Din lilla sköka. Mattias vet inte ens om att du existerar" i en tråd som heter "Pajkastning och förolämpning. Polly svarar tillbaka "You Wish!". Det är Onsdag. Har Sweedo
  • Förolämpat Polly?
    [*]Stött på Polly på ett vänskapligt sätt
  • Varit ironisk gentemot Polly
Tillägg: Som de kännslomässigt intorkade individer som vi alla är på SH så är det enda sätt som vi kan visa kärlek, uppskattning och kamratskap just genom harm, pikar och nedvärderingar.

Fråga 2:
GSXR1100R får för sig att förklara för Swedie att hans sajt "Suger majestätisk elefantdiscoballe" i och med att den legat nere i 3 timmar och gamlot är beroende av sporthoj.com. I och med den av abstinens påverkade kommentaren, kan Swedie anse att den var

• [*]förolämpande och grund för banning under 15 dagar
  • skämtsam pik om att ha högre up-time
  • Ignorera kommentaren. Ingen förstår vad GSXR1100R säger ändå
Tillägg: Det borde vara så, men eftersom grabben både är drabbad av dyslexi och fingrar lika feta som elefantdiskoballar kommer budskapet att pasera förbi enligt punkt 3.

Fråga 3:
Mattias skriver ett inlägg till Maverick_750RR som lyder: "Du är :kocko och borde få :fatta! av samtliga i Skåneland. Ingen :kär dig ditt :3freak . Varje gång jag tänker på dig blir jag :mad: !". Fyra rader längre ner kommer ett " :rolleyes: ". Har Mattias varit
  • Ironisk på ett sätt som bara Mattias kan vara.
  • Talat sanning
    [*]Inlägget var inte av Mattias. Han hade aldrig avslutat med ett :rolleyes:
Kommentar: Solklart fall

Fråga 4:
Beskriv med minst 30, max 60 ord hur Ironin har förändrats under åren som gått, med start från Sporthoj BC (Before Crash) och vidare till dagens version. Minst ett ord skall vara "Gitarrbaserad".
Ironin har gått från att vara allt annat än gitarrbaserad i SH:s bardom. Från en sparsmakad grad av infantil lätt-ironi med ett fåtal smajleys har vi idag den så kallade hård-ironin. Man kan nog säga att vi sett ironins uppgång och fall på SH.

gladh

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Freppa skrev:
Polly får ett G+ för att hon kan stava. Dock var fråga 4 helt obegriplig. Och hon skrämmer mig.

Ha! Där var du allt ironisk! Bra där! MVG till professorn själv.

Jag menar, det kan ju inte finnas nåt bättre svar på ett ironiprov än att svara med ironi. Och eftersom du är läromästaren förstår du ju att den enda som kan få alla rätt på provet är den som svarat just så. Allt annat än ett MVG är det yttersta beviset för att du har en total avsaknad av ironi.

Last edited:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Gladh får, mot min vilja och bättre vetande, MVG++. Han är den enda som ace:at hela provet samt skrivit en vettig förklaring på fråga 4:a.

Polly: Ta ditt osingliga ärschle och försvinn ur vår tråd. Du förtjänar bara ett G+. MVG får du den dagen som....som....som....som du steppdansar på en sporthojspub!

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Det är Fredag Sweeeeeedo: Vi är snälla idag:

Haj, maj näjm is Schweeeeedå, Aj lajk yå al!

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Freppa skrev:
Det är Fredag Sweeeeeedo: Vi är snälla idag:

Jag tänkte väl det! Undrade hur det kom sig att du plötsligt kallade mig så fina saker som "osingliga ärschle". Löv jo to.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Well, enligt uppgift har ett ett trevligt ärschle, om än osingligt. Nuthin böt lööööve baby

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Freppa skrev:
Gladh får, mot min vilja och bättre vetande, MVG++. Han är den enda som ace:at hela provet samt skrivit en vettig förklaring på fråga 4:a.

Number one :yoparty
King of the hill :banana
Top of the pop :blah
Second to none :tummenupp

Hrmm.. Ödmjukt accepterar jag mitt betyg, men vill också understryka att jag står inte ensam bakom denna prestation. Jag vill ta tillfället i akt att tacka alla på SH, för utan er vore jag inte den jag är i dag. Specielt vill jag tacka Freppa för att han aldrig stått vid min sida, GSX1100R för att han inte peppat mig när det kännts motigt, bingo för att han inte skickat mig till eldsjön och sist men inte minst Mattias för att han inte har bannat mig än.

Thank you and god bless you all.
(applåderna ökar, musiken börjar spela och kameran panorerar över publiken... och sen blir allt svart liksom)

gladh

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...