Irriterande saker i trafiken

seveneleven

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Monster 900 + snömoppe SXR700
Jag retar upp mig fruktansvärt mycket på hur folk beter sig i trafiken (helt i onödan och jag är farlig när jag blir arg och blablabla) men iaf.

Är det fler än jag som retar mig folk som:

Cyklar på övergångställen och tror dom har företräde och blir skitförbannade när man tutar på dom?

Går mot röd gubbe när det är grönt för cyklister och blir skitförbannade när man tutar på dom?

som kommer på motorvägspåfarter och vägrar anpassa farten för att gå ut bakom eller framför utan att jag behöver flytta mig? (kör tradare) och blir skitförbannade och blinkar med ljusen när dom måste tvärnita för att man själv inte tvärnitar så dom kan komma ut framför då jag inte kan byta fil för det är fullt med bilar där?

som inte kan blinka i rondeller?

som kör med dimljus och halvljus och blir skitförbannade när man bländar tillbaka med helljus?

som sitter och kör under fartgränsen utan att flytta på sig när man vill om och blir skitsura när man ligger skitnära och vill förbi? (står i nån paragraf att man ska: Inte onödigtvis hindra eller störa annan trafik.) Och kör man 75 på 90 väg i en modern bil så gör man ju just det! Kanske liten risk att nån på detta forum gör det men ändå..



Visst jag är långt ifrån perfekt :huvet , jag bryter regelbundet mot trafikregler och jag gör oxå misstag som retar upp folk. Men jag gör allt jag kan för att inte vara ivägen för nån annan.. det måste vara det enklaste sättet att inte reta upp folk?
 

Kia

Guest
seveneleven skrev:
2064088 Jag retar upp mig fruktansvärt mycket på hur folk beter sig i trafiken (helt i onödan och jag är farlig när jag blir arg och blablabla) men iaf.

Är det fler än jag som retar mig folk som:

Cyklar på övergångställen och tror dom har företräde och blir skitförbannade när man tutar på dom?

Går mot röd gubbe när det är grönt för cyklister och blir skitförbannade när man tutar på dom?

som kommer på motorvägspåfarter och vägrar anpassa farten för att gå ut bakom eller framför utan att jag behöver flytta mig? (kör tradare) och blir skitförbannade och blinkar med ljusen när dom måste tvärnita för att man själv inte tvärnitar så dom kan komma ut framför då jag inte kan byta fil för det är fullt med bilar där?

som inte kan blinka i rondeller?

som kör med dimljus och halvljus och blir skitförbannade när man bländar tillbaka med helljus?

som sitter och kör under fartgränsen utan att flytta på sig när man vill om och blir skitsura när man ligger skitnära och vill förbi? (står i nån paragraf att man ska: Inte onödigtvis hindra eller störa annan trafik.) Och kör man 75 på 90 väg i en modern bil så gör man ju just det! Kanske liten risk att nån på detta forum gör det men ändå..



Visst jag är långt ifrån perfekt :huvet , jag bryter regelbundet mot trafikregler och jag gör oxå misstag som retar upp folk. Men jag gör allt jag kan för att inte vara ivägen för nån annan.. det måste vara det enklaste sättet att inte reta upp folk?


Varför måste man blinka med helljusen när man möter nån med dimljus och halvljus tända?? Jäkla låssaspoliser ute i trafiken som ska försöka lära andra hur man gör... Sköt dig själv och skit i andra... Finns yrkesfolk som sköter sånt...
 

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
Kia skrev:
2064095 Varför måste man blinka med helljusen när man möter nån med dimljus och halvljus tända?? Jäkla låssaspoliser ute i trafiken som ska försöka lära andra hur man gör... Sköt dig själv och skit i andra... Finns yrkesfolk som sköter sånt...


för att man blir bländad av halv/dimljus
 

seveneleven

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Monster 900 + snömoppe SXR700
Kia skrev:
2064095 Varför måste man blinka med helljusen när man möter nån med dimljus och halvljus tända?? Jäkla låssaspoliser ute i trafiken som ska försöka lära andra hur man gör... Sköt dig själv och skit i andra... Finns yrkesfolk som sköter sånt...

Om jag blir bländad så bländar jag tillbaka, prova att kör natt efter natt och möta dessa bilar hela tiden. Visst många bilar har inte speciellt bländade dimljus men vissa är värre än andra, och blir jag bländad så bländar jag tillbaka! det är inte jag som gör fel!
 

Kia

Guest
Ni kan ju inte påstå att dimljusen i spoilern på en bil är särskilt bländande?? Då ska ni inte köra alls i mörker...
Men jaja igen varför göra som barnen på dagis då.... "Men Nisse knuffade mig, då får jag knuffa honom..." ??? Lämna över trafikövervakningen till de som jobbar med det....
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Är du sur för att du inte har egna dimljus... ska jag köpa ett par åt dig.. :hihi
 

Kia

Guest
Herman skrev:
2064111 Är du sur för att du inte har egna dimljus... ska jag köpa ett par åt dig.. :hihi


Har dimljus i spoilern på Saaben.... Å de är alltid tända... Även på dagen... Å när det inte är dimma... Å när nån blinkar med helljusen vinkar jag glatt tillbaka och tar det som en komplimang...
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Kia skrev:
2064108 Ni kan ju inte påstå att dimljusen i spoilern på en bil är särskilt bländande?? Då ska ni inte köra alls i mörker...
Men jaja igen varför göra som barnen på dagis då.... "Men Nisse knuffade mig, då får jag knuffa honom..." ??? Lämna över trafikövervakningen till de som jobbar med det....


E de bara jag som tycker du e dagis barn.. ?
Han sa ju själv att de e inte alla som bländar men en del gör!

Något jag irriterar mig över är att när man kör på motorvägen så anser jag att oavsett omständigheter så ska alltid kunna hålla minst 110 km/h i vänsterfilen.
Som idag låg det massa bilar framför mig.. o i vänsterfilen höll de 100km/h.. :4skrika
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Vissa dimljus bländar som fan. Förövrigt va det tufft att köra omkring med dimljus på runt -93, nu är det -06.

AleX skrev:
2064115 E de bara jag som tycker du e dagis barn.. ?
Han sa ju själv att de e inte alla som bländar men en del gör!
Nej vi är minst två :)
 

_teSSan_

Guest
Hatar när folk byter till "min" fil en halv meter framför mig, helst utan att blinka..... :huvet

Uppskattar inte heller när nån ligger så nära bakom att jag börjar fundera på om de monterar av mitt drag. Händer sjukt ofta på motorväg där andra filen är helt tom, och oftast är det lastbilar som vägrar köra om utan tycket det är roligare att ligga så nära att de kan kika in genom min taklucka. :finger
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Kia skrev:
2064108 Ni kan ju inte påstå att dimljusen i spoilern på en bil är särskilt bländande?? Då ska ni inte köra alls i mörker...
Men jaja igen varför göra som barnen på dagis då.... "Men Nisse knuffade mig, då får jag knuffa honom..." ??? Lämna över trafikövervakningen till de som jobbar med det....


Du kör inte mycket i mörker va? Vissa bilar bländar som tusan medans vissa andra inte bländar ett dugg. Blir jag bländad så tänder jag helljuset för att påvisa just detta, konstigare än så är det inte.

kör man 7-800 mil om året så kanske man inte stöter på problemet särskilt ofta men när man kör, som i mitt fall ca 4000 mil om året så är det störigt.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Kia skrev:
2064114 Har dimljus i spoilern på Saaben.... Å de är alltid tända... Även på dagen... Å när det inte är dimma... Å när nån blinkar med helljusen vinkar jag glatt tillbaka och tar det som en komplimang...
Fränt! Hur mycket har du kapat fjädrarna på sport-saaben? :hihi
 

Kia

Guest
AleX skrev:
2064115 E de bara jag som tycker du e dagis barn.. ?
Han sa ju själv att de e inte alla som bländar men en del gör!


Oki förklarar så här då...
Varför måste man nödvändigtvis ge tillbaka med samma jäkelskap då om man nu vet att de är otäcka och "bländar"??? De e kanske inte alla som åker runt som jag med dimljusen tända jämt bara för att de ser fränt ut.. nån stackare kanske faktiskt har glömt dem på... eller inte vet hur man stänger av dem... Varför blända en sån stackare med helljusen som är bra mycke mer bländande än ett par dimljus???
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
FeeBee skrev:
2064122 Hatar när folk byter till "min" fil en halv meter framför mig, helst utan att blinka..... :huvet

Uppskattar inte heller när nån ligger så nära bakom att jag börjar fundera på om de monterar av mitt drag. Händer sjukt ofta på motorväg där andra filen är helt tom, och oftast är det lastbilar som vägrar köra om utan tycket det är roligare att ligga så nära att de kan kika in genom min taklucka. :finger


Varför kör du så sakta på motorväg att lastbilarna kommer ikapp dej för?
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Kia skrev:
2064114 Har dimljus i spoilern på Saaben.... Å de är alltid tända... Även på dagen... Å när det inte är dimma... Å när nån blinkar med helljusen vinkar jag glatt tillbaka och tar det som en komplimang...

Haha, de var dig jag skulle köpa dimlus till utan "seveneleven".. :pannkyss
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Kia skrev:
2064127 Oki förklarar så här då...
Varför måste man nödvändigtvis ge tillbaka med samma jäkelskap då om man nu vet att de är otäcka och "bländar"??? De e kanske inte alla som åker runt som jag med dimljusen tända jämt bara för att de ser fränt ut.. nån stackare kanske faktiskt har glömt dem på... eller inte vet hur man stänger av dem... Varför blända en sån stackare med helljusen som är bra mycke mer bländande än ett par dimljus???

Den andelen människor är så försvinnande liten. Varför försvarar du ett felaktigt beteende?
 

_teSSan_

Guest
Blip skrev:
2064128 Varför kör du så sakta på motorväg att lastbilarna kommer ikapp dej för?
För att om jag har mamma i bilen så får jag inte köra fortare...! :huvet
 

Kia

Guest
HanneZ skrev:
2064126 Fränt! Hur mycket har du kapat fjädrarna på sport-saaben? :hihi


E så himla häftig ändå så jag behövde inte göra de.... Kör ju med dimljusen på istället... ;) Alltid retar de nån rätt uppenbarligen... :tummenupp
 

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Kia skrev:
2064127 Oki förklarar så här då...
Varför måste man nödvändigtvis ge tillbaka med samma jäkelskap då om man nu vet att de är otäcka och "bländar"???

För att påvisa just detta? :rolleyes:
 

seveneleven

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Monster 900 + snömoppe SXR700
FeeBee skrev:
2064122 Hatar när folk byter till "min" fil en halv meter framför mig, helst utan att blinka..... :huvet

Uppskattar inte heller när nån ligger så nära bakom att jag börjar fundera på om de monterar av mitt drag. Händer sjukt ofta på motorväg där andra filen är helt tom, och oftast är det lastbilar som vägrar köra om utan tycket det är roligare att ligga så nära att de kan kika in genom min taklucka. :finger

En anledning kan var att du ligger i 88km/h och en lastbil har en hastighets begränsare som gör att den inte går fortarre än 89-91km/h. Så prova att öka farten 3km/h så ska du se att du åker i från dom..

(ska man åka från Gävle till Malmö så kan det vara rätt irriterande att behöva ligga i 87 istället för 91.. och det är ju löjligt att försöka köra om när det tar 5 minuter att komma förbi)
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top