Irriterande saker i trafiken

Kia

Guest
Pallas Athena skrev:
2064184 Det är i det här fallet irrelevant hur många som har det eller inte. Vad gör du om du möter en bil med påslagna dimljus som (trots allt :rolleyes:) bländar dig?



:rofl ;)


Har hittills aldrig hänt... :arsele
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Kia skrev:
2064175 Kan tänkas att jag blinkar till om de har glömt Helljusen på men inte för att de har dimljusen på....
En del bilar man möter har dimljus som bländar lika mycket som helljus, då blinkar man åt dem med.
Dimljus är inte riktat på samma sätt som hel/halv, (enl lag får du inte ens ha dimljus på samtidigt som halvljus om jag kommer ihåg rätt).
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
Pallas Athena skrev:
2064184 Det är i det här fallet irrelevant hur många som har det eller inte. Vad gör du om du möter en bil med påslagna dimljus som (trots allt :rolleyes:) bländar dig?



:rofl ;)
själv vänder jag åker efter får den att stanna sliter ut föraren o spöar skiten ur han sen åker ja :hihi
 

seveneleven

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Monster 900 + snömoppe SXR700
FeeBee skrev:
2064157 Varför ska jag behöva göra det? Det är ju den bakom som gör fel..!
Det låter ju lika dumt som att säga "Jag har mina dimljus tända precis när jag vill, blir du bländad så får du väl blunda då!"

Bromsa då? Så kommer han nog förbi. Visst det är han som gör fel men gör honom eller henne, uppmärksam på det.
 

_teSSan_

Guest
Orca69 skrev:
2064176 Det råkar inte vara så att du kör bil topless? :hihi

Tyvärr brukar jag själv ofta komma på att jag har hamnat i "baken" på nån när jag har bråttom (kör ej lastbil), men det är bara när nån kör sakta och jag inte kan köra om. Backar undan när jag kommer på mig själv.

Sen har folk problem med att få igång blinkersen här, ofta börjar de inte blinka förens de börjar svänga, ungefär som att de inte når blinkersspaken innan de vrider på ratten. Irriterande.
Det där med blinkersen är riktigt störigt!

Och om bilar/lastbilar som ligger för nära bakom, så är de ÄNNU mer irriterande när de tänder helljuset i nacken på en när man tänder bromsljusen en sekund för att det ska fatta att man tycker att de ligger för nära... Man kommer inte fram fortare för att man ligger nära den framför, bättre att köra om ifall man tycker att den framför kör för sakta....
 

Kia

Guest
Orca69 skrev:
2064193 En del bilar man möter har dimljus som bländar lika mycket som helljus, då blinkar man åt dem med.
Dimljus är inte riktat på samma sätt som hel/halv, (enl lag får du inte ens ha dimljus på samtidigt som halvljus om jag kommer ihåg rätt).


Du minns säkert rätt...
och den dagen en polis stannar mig och ger mig böter eller vänligt ber mig stänga av dem ska jag med glädje släcka dem...
Men när vanliga svensson leker trafikpoliser och tokblinkar för att jag ska stänga av dem (när jag vet att just de jag har på Saaben inte bländar) då låter jag nog helst bli... :tungan :tummenupp
 

_teSSan_

Guest
Kia skrev:
2064202 Du minns säkert rätt...
och den dagen en polis stannar mig och ger mig böter eller vänligt ber mig stänga av dem ska jag med glädje släcka dem...
Men när vanliga svensson leker trafikpoliser och tokblinkar för att jag ska stänga av dem (när jag vet att just de jag har på Saaben inte bländar) då låter jag nog helst bli... :tungan :tummenupp
Får jag fråga varför du har dem tända? :va

Snälla, svara inte "För att jag vill"....
 

Kia

Guest
FeeBee skrev:
2064209 Får jag fråga varför du har dem tända? :va

Snälla, svara inte "För att jag vill"....


För att de ger bilen en snyggare front... Har man lampor i spoilern ska man använda dem...
 

_teSSan_

Guest
Kia skrev:
2064213 För att de ger bilen en snyggare front... Har man lampor i spoilern ska man använda dem...
Visst, men är det inte bättre att använda dem när det är dimmigt och inte använda dem annars eftersom du själv sa att det finns folk som "tokblinkar" på dig..? Det KAN ju va så att de faktiskt blir bländade och inte bara jävlas med dig och leker poliser...

Som flera redan har sagt så blir ju folk bländade av olika saker..
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Kia skrev:
2064213 För att de ger bilen en snyggare front... Har man lampor i spoilern ska man använda dem...

Snart är du över 20 och upptäcker att det finns viktigare saker än tända dimljus 24/7. :tummenupp

Btw: Gubbar med keps och lama kärringar i trafiken är nog bland det värstaste som finns.
Hänger över ratten på väg ut genom vindrutan. Suck!
 

Kia

Guest
mjukis skrev:
2064224 Snart är du över 20 och upptäcker att det finns viktigare saker än tända dimljus 24/7. :tummenupp

Btw: Gubbar med keps och lama kärringar i trafiken är nog bland det värstaste som finns.
Hänger över ratten på väg ut genom vindrutan. Suck!


Ååå det där kommer jag leva på hela dagen....
Är inte en dag över 20... :tummenupp :banana
 

_teSSan_

Guest
mjukis skrev:
2064224 Snart är du över 20 och upptäcker att det finns viktigare saker än tända dimljus 24/7. :tummenupp

Btw: Gubbar med keps och lama kärringar i trafiken är nog bland det värstaste som finns.
Hänger över ratten på väg ut genom vindrutan. Suck!
Det bor en gubbe i mitt område som nog är ca 1,20 lång, puckelryggad dessutom och har därför svårt att strcka sig uppåt/framåt, han kör en 240... ser knppt honom när han sitter i bilen, totalt livsfarlig! :skrämd
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top