Irriterande saker i trafiken

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Suomalainen skrev:
2064297 Hatar alla som har samma filosofi som jag, dvs att aldrig blända av först... speciellt när man möter en lastbil med 2243 extraljus och ingen av oss ger sig. :brinnerup
En gång pajjade mina extraljus så de inte gick att blända av. Jag insåg detta när jag mötte en karavan med 5 lastbilar i en lång rad och skulle blända av. De vart inte glada.
Jag var inte kaxig.... :gnissla

_teSSan_

Guest
TinaTjejen skrev:
2064306 Jag varnar inte när jag sett att debara tar in folk som blåser.
Står de med lasern så är det skillnad.
Skulle va kul att se nån vända om på den väg jag åker på dagligen, poliserna skulle nog bli misstänksamma och följa efter tippar jag på.
Rattfulla kör också för fort, och blir de inte varnade så gör de det förbi kontrollen också. Jag tvivlar på att jag nånsin har kört där du brukar köra, på de allra flesta vägar häromkring går det alldeles utmärkt att vända.

Dessutom anser jag att man får skylla sig själv om man kör för fort, jag gör det själv nästan alltid på 70/90/110-väg, och blir jag stoppad och får böter är det mitt fel och mitt ansvar, inte mina mötande medtrafikanters.

Socrates

Guest
Gamlingar och folk som inte hittar gasen när det slår om till grönt vid trafikljusen borde åka buss.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Kia skrev:
2064127 Oki förklarar så här då...
Varför måste man nödvändigtvis ge tillbaka med samma jäkelskap då om man nu vet att de är otäcka och "bländar"??? De e kanske inte alla som åker runt som jag med dimljusen tända jämt bara för att de ser fränt ut.. nån stackare kanske faktiskt har glömt dem på... eller inte vet hur man stänger av dem... Varför blända en sån stackare med helljusen som är bra mycke mer bländande än ett par dimljus???

När jag kör hem idag så ska jag slå på helljuset o gud nåde den som blinkar till mig

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Socrates skrev:
2064326 Gamlingar och folk som inte hittar gasen när det slår om till grönt vid trafikljusen borde åka buss.
Gamlingar borde sluta åka buss vid rusningstid, dom har ju fan hela dagen på sig! :näsblod

/N

_teSSan_

Guest
AleX skrev:
2064334 När jag kör hem idag så ska jag slå på helljuset o gud nåde den som blinkar till mig
Var ska du köra? Jag kommer och möter dig så lovar jag att inte heller blända av..! :tummenupp :banana

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Farsan är jävligt irriterande i trafiken!

När det slår om till grönt så blir han omkörd av en grupp permobiler innan han kommit halvägs i korsningen. Tar sån tid att accelerera för honom så det är pinsamt att åka med.

Och för att spara på bromsarna så använder han motorbromsen så mkt han bara kan till följd av att bromsskivorna rostar ihop. Han får då köpa nya pga av det ist för att dom slitits ut. Inget som stör medtrafikanter men det stör mig och då blir jag arg och en sämre bilförare vilket i sin tur kanske får mig att göra trafiköverträdelser vilket i sin stör andra trafikanter *andas*

Men jag tycker om min far för det. Tur för`n!

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
jag är lugn av mig och irriterar mig inte allt för mycket på dessa saker... varför lägga energi på det?

finns dock en sak jag irriterar mig på... skulle kunna sammanfatta det till "människor" :rolleyes:
nee men människor som vägrar samarbeta, och speciellt dom som ska jävlas extra med andra, oftast för att någon gör något som inte är helt regelrätt eller i t.ex. "stridens hetta" kommer på att dom ligger i fel fil. själv brukar jag ofta kunna känna på mig/se på bilen att föraren i den kommer svänga eller byta fil eller whatever det nu handlar, men vissa individer jag känner skulle istället för att släppa gasen eller på annat sätt hjälpa personen istället öka gasen/lägga sig någorlunda jämsides för att hindra detta...

liksom, sen när blev det olagligt att vara människa i trafiken och lite då och då begå såna små misstag? och varför är det så himla svårt att hjälpa varandra, eller iallafall ge fan i att jävlas ochj förvärra saker och ting?

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
ohoho.. en sak till.

När folk ska svänga av till vänster i nån gammal korsning men lägger sig till höger i körfältet och blinkar vänster. Hur lätt är det att komma förbi? Inte jättelätt om man inte brassar upp på nån trottoar.
Blir brandbil på just detta, tror det är det som stör mig mest i trafiken, och att det inte är fri hastighet! :hihi

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Kia skrev:
2064095 Jäkla låssaspoliser ute i trafiken som ska försöka lära andra hur man gör...

Jag föredrar att kalla mig själv för "vigilante", "renegade" eller "loose cannon", thank you very much.

_teSSan_

Guest
Suomalainen skrev:
2064431 Inte en chans! Men nu får inte fler börja som jag, blir så jobbigt då... :näsblod
Jag gör det oxå..... :rodnar

Fast för det mesta ger jag mig.... :)

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
Kia skrev:
2064095 Jäkla låssaspoliser ute i trafiken som ska försöka lära andra hur man gör... Sköt dig själv och skit i andra...

Kia skrev:
2064142 Men varför måste alltid "vanligt" folk agera poliser i trafiken??

Kia skrev:
2064202 Men när vanliga svensson leker trafikpoliser...

På tal om låtsaspoliser, är inte du lapplisa... :rolleyes:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Kia skrev:
2064213 För att de ger bilen en snyggare front... Har man lampor i spoilern ska man använda dem...

Jag e kille o har en K*K mellan benen o finns den där så ska jag använda den sen om den jag vill använda den på inte vill skitsamma.. :7peta

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024