Kia
Guest
Pallas Athena skrev:2064184Det är i det här fallet irrelevant hur många som har det eller inte. Vad gör du om du möter en bil med påslagna dimljus som (trots allt ) bländar dig?
Har hittills aldrig hänt...
Pallas Athena skrev:2064184Det är i det här fallet irrelevant hur många som har det eller inte. Vad gör du om du möter en bil med påslagna dimljus som (trots allt ) bländar dig?
En del bilar man möter har dimljus som bländar lika mycket som helljus, då blinkar man åt dem med.Kia skrev:2064175Kan tänkas att jag blinkar till om de har glömt Helljusen på men inte för att de har dimljusen på....
själv vänder jag åker efter får den att stanna sliter ut föraren o spöar skiten ur han sen åker jaPallas Athena skrev:2064184Det är i det här fallet irrelevant hur många som har det eller inte. Vad gör du om du möter en bil med påslagna dimljus som (trots allt ) bländar dig?
Herman skrev:2064148"Herman har bjudit in Pallas Athena till de privata chat-forumet."
Kia skrev:2064192Har hittills aldrig hänt...
Pallas Athena skrev:2064184
Räcker det inte med att du vet vad jag heter här på SH?
FeeBee skrev:2064157Varför ska jag behöva göra det? Det är ju den bakom som gör fel..!
Det låter ju lika dumt som att säga "Jag har mina dimljus tända precis när jag vill, blir du bländad så får du väl blunda då!"
Det där med blinkersen är riktigt störigt!Orca69 skrev:2064176Det råkar inte vara så att du kör bil topless?
Tyvärr brukar jag själv ofta komma på att jag har hamnat i "baken" på nån när jag har bråttom (kör ej lastbil), men det är bara när nån kör sakta och jag inte kan köra om. Backar undan när jag kommer på mig själv.
Sen har folk problem med att få igång blinkersen här, ofta börjar de inte blinka förens de börjar svänga, ungefär som att de inte når blinkersspaken innan de vrider på ratten. Irriterande.
mjukis skrev:2064197Aha, jag fattar!
(samma nick?)
Orca69 skrev:2064193En del bilar man möter har dimljus som bländar lika mycket som helljus, då blinkar man åt dem med.
Dimljus är inte riktat på samma sätt som hel/halv, (enl lag får du inte ens ha dimljus på samtidigt som halvljus om jag kommer ihåg rätt).
Får jag fråga varför du har dem tända?Kia skrev:2064202Du minns säkert rätt...
och den dagen en polis stannar mig och ger mig böter eller vänligt ber mig stänga av dem ska jag med glädje släcka dem...
Men när vanliga svensson leker trafikpoliser och tokblinkar för att jag ska stänga av dem (när jag vet att just de jag har på Saaben inte bländar) då låter jag nog helst bli...
då svarar ja dåFeeBee skrev:2064209Får jag fråga varför du har dem tända?
Snälla, svara inte "För att jag vill"....
FeeBee skrev:2064209Får jag fråga varför du har dem tända?
Snälla, svara inte "För att jag vill"....
Visst, men är det inte bättre att använda dem när det är dimmigt och inte använda dem annars eftersom du själv sa att det finns folk som "tokblinkar" på dig..? Det KAN ju va så att de faktiskt blir bländade och inte bara jävlas med dig och leker poliser...Kia skrev:2064213För att de ger bilen en snyggare front... Har man lampor i spoilern ska man använda dem...
Kia skrev:2064213För att de ger bilen en snyggare front... Har man lampor i spoilern ska man använda dem...
Tack så mycket för det mogna inlägget!bad santa skrev:2064211då svarar ja då
FÖR ATT HON VILL
mjukis skrev:2064224Snart är du över 20 och upptäcker att det finns viktigare saker än tända dimljus 24/7.
varsegod har flera på GFeeBee skrev:2064225Tack så mycket för det mogna inlägget!
mjukis skrev:2064224Snart är du över 20 och upptäcker att det finns viktigare saker än tända dimljus 24/7.
Btw: Gubbar med keps och lama kärringar i trafiken är nog bland det värstaste som finns.
Hänger över ratten på väg ut genom vindrutan. Suck!
Det bor en gubbe i mitt område som nog är ca 1,20 lång, puckelryggad dessutom och har därför svårt att strcka sig uppåt/framåt, han kör en 240... ser knppt honom när han sitter i bilen, totalt livsfarlig!mjukis skrev:2064224Snart är du över 20 och upptäcker att det finns viktigare saker än tända dimljus 24/7.
Btw: Gubbar med keps och lama kärringar i trafiken är nog bland det värstaste som finns.
Hänger över ratten på väg ut genom vindrutan. Suck!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|