Irriterande saker i trafiken

Kia

Guest
Blip skrev:
2064130 Den andelen människor är så försvinnande liten. Varför försvarar du ett felaktigt beteende?

Men varför måste alltid "vanligt" folk agera poliser i trafiken??

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kia skrev:
2064127 ...nån stackare kanske faktiskt har glömt dem på... eller inte vet hur man stänger av dem...
För att uppmärksamma den personen på att dom är tända så hon/han kan stänga av dom. Vet man inte hur man stänger av dom så är det dags att lära sig det oxå.

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
"Herman har bjudit in Pallas Athena till de privata chat-forumet."

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Kia skrev:
2064142 Men varför måste alltid "vanligt" folk agera poliser i trafiken??
Har du gått och blivit politker? Dom brukar svara en fråga genom att ställa en fråga tillbaka om något helt annat.

Kia skrev:
2064151 Så om jag bländar dig får du blända mig??? :tummenupp
Seriöst hur dum i huvudet är du? Om något bländer en så bländar man tillbaka så att dom ska bli uppmärksamma på just detta. Det gör varenda förare i hela världen förutom just du.

_teSSan_

Guest
seveneleven skrev:
2064138 En anledning kan var att du ligger i 88km/h och en lastbil har en hastighets begränsare som gör att den inte går fortarre än 89-91km/h. Så prova att öka farten 3km/h så ska du se att du åker i från dom..
Varför ska jag behöva göra det? Det är ju den bakom som gör fel..!
Det låter ju lika dumt som att säga "Jag har mina dimljus tända precis när jag vill, blir du bländad så får du väl blunda då!"

Kia

Guest
HanneZ skrev:
2064152 Har du gått och blivit politker? Dom brukar svara en fråga genom att ställa en fråga tillbaka om något helt annat.

Näää men jag bara undrar...
Kanske en svår fråga att svara på...

Kia

Guest
HanneZ skrev:
2064152 Har du gått och blivit politker? Dom brukar svara en fråga genom att ställa en fråga tillbaka om något helt annat.

Seriöst hur dum i huvudet är du? Om något bländer en så bländar man tillbaka så att dom ska bli uppmärksamma på just detta. Det gör varenda förare i hela världen förutom just du.

Näää när jag är ute och kör (med båda dimljusen i spoilern tända) så är det en väldigt liten skara förare som bara "måste" blinka med helljusen....

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Kia skrev:
2064151 Så om jag bländar dig får du blända mig??? :tummenupp

Inte då, men jag kan lite försynt påpeka "Hej, du bländar mig (och förmodligen andra trafikanter också). Vill du vara så vänlig och åtgärda det?" :)

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Kia skrev:
2064127 Oki förklarar så här då...
Varför måste man nödvändigtvis ge tillbaka med samma jäkelskap då om man nu vet att de är otäcka och "bländar"??? De e kanske inte alla som åker runt som jag med dimljusen tända jämt bara för att de ser fränt ut.. nån stackare kanske faktiskt har glömt dem på... eller inte vet hur man stänger av dem... Varför blända en sån stackare med helljusen som är bra mycke mer bländande än ett par dimljus???

Nu lugnar vi upp oss lite.

Man blinkar inte med heljusen för att jävlas utan för att uppmärksamma den mötande bilisten att han har dimljus/helljus påslaget.

Brukar inte du blinka till med helljusen om du möter en bil som glömt sina på?
Antar att du gör det för att jävlas?

Stefan & Krister - Blända av till halvljus

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
Hojlös...
Även jag bländar tillbaka, jag har två små extraljus i fronten som ofta får symbolisera dimljus som tack för att de bländar mig med dimljusen, och får jag helljusblink tillbaka åker även de tre stora Hella Blue igång för att de ska förstå vinken.

Blir många mil på vägarna och just bländning är nått som man gära slipper, dimljusen är ju inte annat än beskymmer då de inte hjälper någon med sikten. Blir sämre sikt framåt även för den som har dem på pga att ljuset hamnar för nära bilen och ögat drar sig till de ljusa partierna som då blir alles för nära.

Kia

Guest
Pallas Athena skrev:
2064164 Inte då, men jag kan lite försynt påpeka "Hej, du bländar mig (och förmodligen andra trafikanter också). Vill du vara så vänlig och åtgärda det?" :)

Jajaa du menar såå, då förstår jag lite bättre.... ;)
Kan ta den förklaringen om dimljusen verkligen är bländande men det är ju vääääldigt få bilar som har bländande dimljus faktiskt...

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
newstead skrev:
2064145 För att uppmärksamma den personen på att dom är tända så hon/han kan stänga av dom. Vet man inte hur man stänger av dom så är det dags att lära sig det oxå.
varför göra det så länge di inte pekar åt helvete fel så är de inte direkt bländade :fakta bara ni noobs som inte vet hur man kör bil :lol

Kia

Guest
mjukis skrev:
2064169 Nu lugnar vi upp oss lite.

Man blinkar inte med heljusen för att jävlas utan för att uppmärksamma den mötande bilisten att han har dimljus/helljus påslaget.

Brukar inte du blinka till med helljusen om du möter en bil som glömt sina på?
Antar att du gör det för att jävlas?

Stefan & Krister - Blända av till halvljus

Kan tänkas att jag blinkar till om de har glömt Helljusen på men inte för att de har dimljusen på....

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
FeeBee skrev:
2064122och oftast är det lastbilar som vägrar köra om utan tycket det är roligare att ligga så nära att de kan kika in genom min taklucka. :finger
Det råkar inte vara så att du kör bil topless? :hihi

Tyvärr brukar jag själv ofta komma på att jag har hamnat i "baken" på nån när jag har bråttom (kör ej lastbil), men det är bara när nån kör sakta och jag inte kan köra om. Backar undan när jag kommer på mig själv.

Sen har folk problem med att få igång blinkersen här, ofta börjar de inte blinka förens de börjar svänga, ungefär som att de inte når blinkersspaken innan de vrider på ratten. Irriterande.

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Kia skrev:
2064171Kan ta den förklaringen om dimljusen verkligen är bländande men det är ju vääääldigt få bilar som har bländande dimljus faktiskt...

Det är i det här fallet irrelevant hur många som har det eller inte. Vad gör du om du möter en bil med påslagna dimljus som (trots allt :rolleyes:) bländar dig?

mjukis skrev:
2064183 Vad heter du på lunarstorm?

:rofl Räcker det inte med att du vet vad jag heter här på SH?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln