Irriterande saker i trafiken..

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Hur är det med er andra, men brukar ni råka ut för bilister som om och OM igen kör med sin spolare och vindrutetorkare när man ligger bakom?

Detta har hänt mig ett flertal ggr nu, och jag uppskattar verkligen den underbara spritdusch jag får på mig. Och jag kan ligga ganska långt bakom.

Tror människor att spolarvätskan magiskt försvinner efter att det har hamnat på rutan? Ganska trevligt när man ligger på en lugn 70-väg, 20-30 meter bakom en bil och bestämmer sig för att insekten i hjälmen inte får åka med lägre och så öppnar man visiret till en skur av illaluktande biltemasprit i ansikte, överkropp och ögon?! :banana

Detta brukar folk göra även om man ligger nära bakom i stadstrafik. Kram till alla dessa människor! :krama
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ännu en anledning att inte fara runt på gatorna. Tack för att påminde mig om alla tomtar i trafiken!
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Farbrorn skrev:
2313923 Hur är det med er andra, men brukar ni råka ut för bilister som om och OM igen kör med sin spolare och vindrutetorkare när man ligger bakom?

Detta har hänt mig ett flertal ggr nu, och jag uppskattar verkligen den underbara spritdusch jag får på mig. Och jag kan ligga ganska långt bakom.

Tror människor att spolarvätskan magiskt försvinner efter att det har hamnat på rutan? Ganska trevligt när man ligger på en lugn 70-väg, 20-30 meter bakom en bil och bestämmer sig för att insekten i hjälmen inte får åka med lägre och så öppnar man visiret till en skur av illaluktande biltemasprit i ansikte, överkropp och ögon?! :banana

Detta brukar folk göra även om man ligger nära bakom i stadstrafik. Kram till alla dessa människor! :krama

Ja hela tiden i Sthlm inte annars, det är väl iof enda stället som man kan tvingas ligga bakom en bil pga en lr annan anledning..

Det bästa är att de tycker det är kul de där idioterna som gör det, spolar en alltså :mad:

Detta beteende kräver faktist en sådan här smiley :kulspruta
 

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
MrRoadSnail skrev:
2313928 Ligger bakom? Är du intresserad av platespotting? :va

Ja, jag försöker att begränsa mängden omkörningar jag gör nu mer efter att sheriffen tog mitt kort några månader förra hösten ;D Därför får jag ligga bakom bilar och ta mitt spritstraff :(
 
Last edited:

Zindelin

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR1000rr -05
Jag brukar använda mig av spolarfuktionen på bilen då en långsam bil kör på vänsterfilen på motorväg och vägrar släppa förbi mig, då blir det faktiskt spolarvätskan som tittar fram när jag väl kommer förbi... :yoparty

Men aldrig att man kör den på en fellow hojåkare...
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
I går var jag med om en rätt läbbig trafiksituaton, jag och mina grabbar, 2 och 4 år skulle åka in till "centralorten" med familjens Mercedes.
Kommer mot en ganska tvär vänsterkurva och upptäcker en mötande moped, i nästa sekund bryter sig en annan bil in och börjar att köra om moppen..
Ställde mig på bromsen och hann precis vika in på en P-ficka (rätt otäckt att möta nån på en p-ficka).Tackar VV för att dom hade den goda smaken att placera en P-ficka just där...
Jag var tvungen att stanna efter detta och hämta andan, hjärtat klappade som på en sönderstressad kanin. :3freak
Sedan kom ilskan....funderade på att köra upp denna bil och berätta lite sanning för kepsgubbsaten i den. :näsblod

Samma sak (fast värre) är det när man kör hoj och mötande trafik tror att dom hinner med att köra om framförvarande.

Så till sist en uppmaning till alla hojåkare.
Ta det lungt....finns FÖR många idioter i trafiken...dom är inte värd att dö för.
 

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha R1
Farbrorn skrev:
2313923 Hur är det med er andra, men brukar ni råka ut för bilister som om och OM igen kör med sin spolare och vindrutetorkare när man ligger bakom?

Detta har hänt mig ett flertal ggr nu, och jag uppskattar verkligen den underbara spritdusch jag får på mig. Och jag kan ligga ganska långt bakom.

Tror människor att spolarvätskan magiskt försvinner efter att det har hamnat på rutan? Ganska trevligt när man ligger på en lugn 70-väg, 20-30 meter bakom en bil och bestämmer sig för att insekten i hjälmen inte får åka med lägre och så öppnar man visiret till en skur av illaluktande biltemasprit i ansikte, överkropp och ögon?! :banana

Detta brukar folk göra även om man ligger nära bakom i stadstrafik. Kram till alla dessa människor! :krama

Lägg av och klaga på massa småsaker bilister gör. För du hade säkert gjort samma sak.
Vem fan tänker på att en hoj-åkare ligger 20-30m bakom och de kanske kan få en droppe spolarvätska på sig.
Han hade säkert samma anledning att spola rutan som du hade att för att öppna visiret. Nämligen att få bort alla småkryp från rutan.

Så tänk efter lite innan du börjar klaga på andra. Ställ dig frågan; har jag någon gång tittat i backspegeln sekunden innan jag spolar av vinrutan på min bil. Svaret blir säkert NEJ!!

Tack för mig, hej!!
 

Zindelin

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR1000rr -05
Zorken17 skrev:
2314108 Lägg av och klaga på massa småsaker bilister gör. För du hade säkert gjort samma sak.
Vem fan tänker på att en hoj-åkare ligger 20-30m bakom och de kanske kan få en droppe spolarvätska på sig.
Han hade säkert samma anledning att spola rutan som du hade att för att öppna visiret. Nämligen att få bort alla småkryp från rutan.

Så tänk efter lite innan du börjar klaga på andra. Ställ dig frågan; har jag någon gång tittat i backspegeln sekunden innan jag spolar av vinrutan på min bil. Svaret blir säkert NEJ!!

Tack för mig, hej!!



Preach! :tummenupp

Besserwisser skrev:
2314002 Och vad är vitsen med det :confused: att han måste slita på sina torkarblad eller... :va

Typ, ja? :arsele
 

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Zorken17 skrev:
2314108 Lägg av och klaga på massa småsaker bilister gör. För du hade säkert gjort samma sak.
Vem fan tänker på att en hoj-åkare ligger 20-30m bakom och de kanske kan få en droppe spolarvätska på sig.
Han hade säkert samma anledning att spola rutan som du hade att för att öppna visiret. Nämligen att få bort alla småkryp från rutan.

Så tänk efter lite innan du börjar klaga på andra. Ställ dig frågan; har jag någon gång tittat i backspegeln sekunden innan jag spolar av vinrutan på min bil. Svaret blir säkert NEJ!!

Tack för mig, hej!!

haha, ja.. du har ju faktiskt helt rätt! Jag kan bli gnällig ibland.
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Även jag har råkat ut för människor som absolut måste tvätta framrutan
utan en tanke på att det ligger en mc bakom där föraren (jag) inte har vindrutetorkare på hjälmen... :mad:

Har även varit med om att människor kastar ut burkar,cigarettfimpar osv genom rutan när man ligger bakom. Har tack och lov inte hänt något (än kanske man ska tillägga).
 

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
LayDeeOmega skrev:
2314130 Även jag har råkat ut för människor som absolut måste tvätta framrutan
utan en tanke på att det ligger en mc bakom där föraren (jag) inte har vindrutetorkare på hjälmen... :mad:

Har även varit med om att människor kastar ut burkar,cigarettfimpar osv genom rutan när man ligger bakom. Har tack och lov inte hänt något (än kanske man ska tillägga).

Jag är mer rädd för fåglar och fyrbenta djur än fimpar osv, har skallat en liten fågel/fladdermus på en tur till Oslo. ;D
Det roligaste var dock att det lilla djuret mer eller mindre exploderade av träffen på hjälmen så kompisarna bakom i bil fick blod överallt på bilen. Skrattade så jag fes när de berättade det. Nu kommer säkert någon dra någon konstig paralell till mitt "ranting" som startade tråden om att jag inte ska köra på fåglar så det sprutar blod på bilarna bakom. ;D
 

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Råttárd
Sledneck skrev:
2314079 I går var jag med om en rätt läbbig trafiksituaton, jag och mina grabbar, 2 och 4 år skulle åka in till "centralorten" med familjens Mercedes.
Kommer mot en ganska tvär vänsterkurva och upptäcker en mötande moped, i nästa sekund bryter sig en annan bil in och börjar att köra om moppen..
Ställde mig på bromsen och hann precis vika in på en P-ficka (rätt otäckt att möta nån på en p-ficka).Tackar VV för att dom hade den goda smaken att placera en P-ficka just där...
Jag var tvungen att stanna efter detta och hämta andan, hjärtat klappade som på en sönderstressad kanin. :3freak
Sedan kom ilskan....funderade på att köra upp denna bil och berätta lite sanning för kepsgubbsaten i den. :näsblod

Samma sak (fast värre) är det när man kör hoj och mötande trafik tror att dom hinner med att köra om framförvarande.

Så till sist en uppmaning till alla hojåkare.
Ta det lungt....finns FÖR många idioter i trafiken...dom är inte värd att dö för.
Detta blir vanligare och vanligare. Folk chansar hellre än att behöva bromsa och vänta.

Samt om man kommer på hojen så kan vissa förvänta sig att man ska lämna plats så de kan göra detta. Vilket har skapat lite olustigare situationer.
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Zorken17 skrev:
2314108 Lägg av och klaga på massa småsaker bilister gör. För du hade säkert gjort samma sak.
Vem fan tänker på att en hoj-åkare ligger 20-30m bakom och de kanske kan få en droppe spolarvätska på sig.
Han hade säkert samma anledning att spola rutan som du hade att för att öppna visiret. Nämligen att få bort alla småkryp från rutan.

Så tänk efter lite innan du börjar klaga på andra. Ställ dig frågan; har jag någon gång tittat i backspegeln sekunden innan jag spolar av vinrutan på min bil. Svaret blir säkert NEJ!!

Tack för mig, hej!!

Du har uppenbarligen inte kört mkt hoj i Sthlm? Fenomenet finns säkert på andra ställen med...

När man tvättar en bilruta på sommaren i stekande sol så blir sikten knappast bättre om man kladdar ut lite insekter samtidigt, men de kanske du inte har koll på?

De dushar jag fått har vart menade just för mig vilket även brukar märkas på bilistens breda flin när man kommer upp jämnsides :mad:
 

j@cke

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
gotland
Hoj
450sm till vettigt pris
Farbrorn skrev:
2314149 Jag är mer rädd för fåglar och fyrbenta djur än fimpar osv, har skallat en liten fågel/fladdermus på en tur till Oslo. ;D
Det roligaste var dock att det lilla djuret mer eller mindre exploderade av träffen på hjälmen så kompisarna bakom i bil fick blod överallt på bilen. Skrattade så jag fes när de berättade det. Nu kommer säkert någon dra någon konstig paralell till mitt "ranting" som startade tråden om att jag inte ska köra på fåglar så det sprutar blod på bilarna bakom. ;D

säger då det samma, de mest obehagliga som hänt mig än så länge var en fasan tupp som var smått självmordsbenägen o sprang upp kanske 15 meter framför mig, och tror inte dom som spolar rutan vill spreja oss med flit, men va vet ja ;)
 

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
Irriterande saker i trafiken:

- Kärringar som aldrig kollar i bakspegeln innan de påbörjar en omkörning. (har varit nära att sluta som en blöt fläck på höger sida på många kärringbilar).

- Gubbar som ännu inte har förstått det här med rondeller och väjningsplikt.

- Snorungar på EU-moppar (a.k.a. moppefuckon) som inte förstår det här med trafikregler. De gör filbyten lite hur som helst och tror fortfarande att blinkersanvändning inte är obligatoriskt på en moppe.

- Familjefäder som ö.h.t. aldrig har kört en lätt släpvagn efter sin bil någonsin, men som när sommaren kommer får hybris och monterar på ett 3 ton tungt hus på hjul efter den stackars bilen. Att de sedan inte vet hur de skall bära sig åt i trafiken med detta ekipage är lätt att förstå.

Ja, detta var lite irritationsmoment. :gnissla
 

AdamGS500

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Suzza
Farbrorn skrev:
2314149 Jag är mer rädd för fåglar och fyrbenta djur än fimpar osv, har skallat en liten fågel/fladdermus på en tur till Oslo. ;D
Det roligaste var dock att det lilla djuret mer eller mindre exploderade av träffen på hjälmen Skrattade så jag fes när de berättade det.

hahahaha :D :D :D :D
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top