Ballt värre.... Men finns det tillräckligt med utrymme i svingen för de där? ? ?
Vad väger ett färdigdubbat däck?
Bara nyfiken, tätar ni dessa däck från insidan och kör slanglöst, eller kör ni med slang?? Verkar grymt kul iaf...
/Robban
Okej då fattar jag Precis bara det håller för en dag på isen så är det ju lugnt, skönt att slippa allt kladd med slangar å grejer ..
Vore kul om ni fixade lite film med isåkning, vill gärna se
/Robban
Vore kul om ni fixade lite film med isåkning, vill gärna se
/Robban
Sen tar jag ett antal tuber sikaflex som jag värmt upp i en kastrull på spisen. Trycker ut på insidan av däcken och penslar ut det. Blir en hinna på 1-2 mm som tätar ganska bra. Bara det håller över dagen så är det ju lugnt.
kör du i sikaflex efter du dubbat? lägger du inget mellan brickor och däcket?
kommer börja dubba så fort jag fått tag i skruv
Klart vi ska fixa film! Mangeh den lilla linslusen har div kamerafästen som kommer att utnyttjas till fullo o jag har inga planer på att inte göra annat än att jaga skiten ur hans gixxer runt sjöisarna, så me lite minusgrader o en grabbnäve flyt så ska de allt bli film av allt ihop! Frågan är bara vem av oss (moi/mangeh) som har lyckats bäst me dubbandet då vi har kört på rätt så olika idéer...
fortsättnig följer
Jag gjorde ett slött försök till att dubba till min gamla cross, blev rätt nöjd över resultatet. Riktigt bra grepp men livslängden var väl sådär...
View attachment 217930
Gör det mycket skillnad med slipad dubb? De borde ju nötas ner ännu fortare.. ?
Hälsn John
Jo jag har sett filmen. Ungefär samma stuk på dubbningen fast det ser ut som de har färre skruv. Sen sitter dem lite huller om buller...
Det är nog lagom obalans i sig att köra på is Så att häva lite obalans lär nog inte vara det stora problemet...Det är ju rätt stor risk att det blir obalans om man inte sätter dom symetriskt...
Vad har du för tryck i däcken? Tänkte på det med vobblet du hade, om du inte har tillräckligt tryck i så kanske skruven rör sig förmycket i sidled?
Det är ju rätt stor risk att det blir obalans om man inte sätter dom symetriskt...
Vad har du för tryck i däcken? Tänkte på det med vobblet du hade, om du inte har tillräckligt tryck i så kanske skruven rör sig förmycket i sidled?
Det är nog lagom obalans i sig att köra på is Så att häva lite obalans lär nog inte vara det stora problemet...
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |