SATAN vad dåligt däcken funkade!!! Som jag befarade så är antagligen skruven för långa och lite för trubbiga. Hade ju nästan 20 mm utstick i mitten av bakdäcket. Vid gaspådrag så släppte bakdäcket varje gång. Framdäcket kändes väldigt ostabilt också så det blir ju inget mera den här vintern....
Bara att leta fram ett nytt recept och 2 nya däck sen jävlar.
SATAN vad dåligt däcken funkade!!! Som jag befarade så är antagligen skruven för långa och lite för trubbiga. Hade ju nästan 20 mm utstick i mitten av bakdäcket. Vid gaspådrag så släppte bakdäcket varje gång. Framdäcket kändes väldigt ostabilt också så det blir ju inget mera den här vintern....
Bara att leta fram ett nytt recept och 2 nya däck sen jävlar.
kan det vara så att du har för många dubb?
hur stabilt kan det bli? det slår ju i styrt...
jag har betydligt färre skruv men mina är riktigt spetsiga...
vad har du för lufttryck? jag körde med 2,5 sisst.
tycker att hojjen var stabilare när det var lite snö på isen
//Henkan
Jo jag började också fundera på mindre dubb. Hade mellan 2,5-3 i lufttryck. Nu var det ju spårig blankis också. Blir nog bättre med snö på isen men inte jättemycket. Får fixa ett par andra till nästa år med färre, kortare och spetsigare skruv...
Jag tror också på för mycket dubb men det är ju snabbt gjort att plocka bort hälften av dubbarna.
Nej, snö gör att sådan där däck funkar sämre direkt. Då behöver man ännu längre dubb för att tränga ner i isen trots att däcken lyfts av snön.
Och hjälpmedlet är vinkelslip.....
Vad tror du/ni om lite kortare skruvar och lite fler?
läste att det vart lite instabilt med så pass långa skruvar.
När det börjar ligga lösa isflagor och snö på isen så behöver du lite längd på dubbarna för att däcken ska kunna tränga ner i isen istället för att surfa ovanpå snön.
angående instabilitet så sök på tede-77 vill minnas att han tyckte det blev mer instabilt om man hade dubbarna i snygga rader.
Det gynnar även greppet om man har dubbarna lite mer osymetriskt spridda så att dom inte spinner i samma "isfåra"
köp ett färdigdubbat 17tums bakdäck till framhjulet? är väl ca 130 så de borde väl gå o trycka dit?
sen kolla på "vanliga" enduro däck och findubb.. endurodäck ser de nästan ut som att på kanterna tar inte alltid dubben i isen, men förmodligen gör dom de precis. tror på korta vassa.
Sugen som fan att göra ett set till i år.
Har slipade skruv å allt.
Bygger på ett slics som har lite hårdare stomme.
Hoppas på en kall och snöfri vinter med massor av is att tokgasa på!
tack för tipset ska genast kolla det, då jag har grubblat på detta innan jag la mig och vaknade med samma tankar
Hmm, håller dessa för brassa helvete på isen? eller förbrukar man det på några timmar el. en dags körning?
nej sejtan elle. sitter normalt bak så fram borde de hålla bra länge.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |