SATAN vad dåligt däcken funkade!!! Som jag befarade så är antagligen skruven för långa och lite för trubbiga. Hade ju nästan 20 mm utstick i mitten av bakdäcket. Vid gaspådrag så släppte bakdäcket varje gång. Framdäcket kändes väldigt ostabilt också så det blir ju inget mera den här vintern....
Bara att leta fram ett nytt recept och 2 nya däck sen jävlar.
SATAN vad dåligt däcken funkade!!! Som jag befarade så är antagligen skruven för långa och lite för trubbiga. Hade ju nästan 20 mm utstick i mitten av bakdäcket. Vid gaspådrag så släppte bakdäcket varje gång. Framdäcket kändes väldigt ostabilt också så det blir ju inget mera den här vintern....
Bara att leta fram ett nytt recept och 2 nya däck sen jävlar.
kan det vara så att du har för många dubb?
hur stabilt kan det bli? det slår ju i styrt...
jag har betydligt färre skruv men mina är riktigt spetsiga...
vad har du för lufttryck? jag körde med 2,5 sisst.
tycker att hojjen var stabilare när det var lite snö på isen
//Henkan
Jo jag började också fundera på mindre dubb. Hade mellan 2,5-3 i lufttryck. Nu var det ju spårig blankis också. Blir nog bättre med snö på isen men inte jättemycket. Får fixa ett par andra till nästa år med färre, kortare och spetsigare skruv...
Jag tror också på för mycket dubb men det är ju snabbt gjort att plocka bort hälften av dubbarna.
Nej, snö gör att sådan där däck funkar sämre direkt. Då behöver man ännu längre dubb för att tränga ner i isen trots att däcken lyfts av snön.
Och hjälpmedlet är vinkelslip.....
Vad tror du/ni om lite kortare skruvar och lite fler?
läste att det vart lite instabilt med så pass långa skruvar.
När det börjar ligga lösa isflagor och snö på isen så behöver du lite längd på dubbarna för att däcken ska kunna tränga ner i isen istället för att surfa ovanpå snön.
angående instabilitet så sök på tede-77 vill minnas att han tyckte det blev mer instabilt om man hade dubbarna i snygga rader.
Det gynnar även greppet om man har dubbarna lite mer osymetriskt spridda så att dom inte spinner i samma "isfåra"
köp ett färdigdubbat 17tums bakdäck till framhjulet? är väl ca 130 så de borde väl gå o trycka dit?
sen kolla på "vanliga" enduro däck och findubb.. endurodäck ser de nästan ut som att på kanterna tar inte alltid dubben i isen, men förmodligen gör dom de precis. tror på korta vassa.
Sugen som fan att göra ett set till i år.
Har slipade skruv å allt.
Bygger på ett slics som har lite hårdare stomme.
Hoppas på en kall och snöfri vinter med massor av is att tokgasa på!
tack för tipset ska genast kolla det, då jag har grubblat på detta innan jag la mig och vaknade med samma tankar
Hmm, håller dessa för brassa helvete på isen? eller förbrukar man det på några timmar el. en dags körning?
nej sejtan elle. sitter normalt bak så fram borde de hålla bra länge.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |