Schvidja skrev:
Det var förmodligen jag som brände genom vallarna trodde inte att det gjorde nåt men jag ska sluta upp med detta otyg. Var ute och tränade lite med frugan. Det vore trevligt med lite mer krokar, det känns som en extrem högfartsbana för sporthojar. Hoppas du godtar ursäkten och jag tackar för ett gott initiativ att ploga.
Det var jag som stod med tidtagaruret..
DET GÅR INTE ATT KÖRA UPP/NER VID DEPÅN!
(okej, hojarna klarar det, men det är ju inne på gården hos folk)
Jorå, jag plogar så länge fyrhjulingen orkar med, och soppan räcker, sen är nog isen tjock nog att ta dit en traktor (vilket jag inte har).
Det är inte främst motorcyklarna som kör sönder vallarna, det är bilar som ligger och tuggar kanten/snurrar av med fullgas som drar ut snö, och hinner det frysa fast så är det kört att ploga bort sen.
Banan är alldelens för rak, men det är lite sent att ändra den nu (jag försöker böja till dom krokar som finns), det får bli med en traktor, men rallybilarna trivs på den som den är, eventuellt kan man lägga in ett alternativspår som är krokigt, men då löper man risken att en bil åker kroken och en bil rakt fram, och möts där banan går ihop.
Jag vill bara poängtera att det enda negativa jag har hört är att det körs för fort till/från själva banan, sköts inte det snyggt måste vi ploga igen den.
Om alla samsas och väntar på sin tur, och inte jagar ikapp okända bilar med ovana förare så ska det inte behöva hända några olyckor.
Dom två rallybilarna som har kört där njuter av att jaga varandra, men alla vill kanske inte leka med andra, utan köra solovarv, då går det bra att vänta tills dom andra går i depå.
Att blanda motorcyklar och bilar går, om man har ett halvt varv emellan, men det är nog bäst ändå att vänta ut ett depåstopp, vill inte bilarna gå i depå, blinka med lyset eller nåt och visa att det är er tur!
Väl mött på isen
PS, När jag plogar så kör jag åt båda hållen, det går bra att köra då med, jag försöker hålla uppsikt, kör bara försiktigt då ni passerar!