isdäck!!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Honken skrev:
Fan tänkte inte på det :D

På sommaren är det en fin strand dock, riktigt djupt för att vara stöcksjö, och inte så slemmig botten.

BTW, Killen som kör den röda rally Opeln är med i UMCC sen i somras, han har dock aldrig varit på klubben (han har försökt, men det har aldrig varit någon där)

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
GuW skrev:
På sommaren är det en fin strand dock, riktigt djupt för att vara stöcksjö, och inte så slemmig botten.

BTW, Killen som kör den röda rally Opeln är med i UMCC sen i somras, han har dock aldrig varit på klubben (han har försökt, men det har aldrig varit någon där)

Jo det är en riktigt fin strand med tyvärr är många av besökarna något, vad ska man säga, udda...

Du får säga åt han att han åker dit nån tisdag eller torsdag kväll vid sjutiden för då ska det finnas folk där!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jaha, så har man varit dit ikväll för att se om det behövde plogas, och då har något pucko roat sig med att spinna djupa gropar i isen mitt i en kurva.
För bilarna gör det nog inte så jäkla mycket (min bil skramlade som tusan när den gick över hålen) men för motorcyklarna är det nog inte så kul.

Det är i utgången efter den långsamaste kurvan, när man har passerat depån ni ska akta er om ni ska ut och åka.
Vi har försökt laga, men det kommer säkert att vara ojämt ett tag.

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Fan vad onödigt! Du får sätta dig och vakta med studsarn och tillintetgöra däcken på de fordon som missköter sig :mad:

Annars får du skicka den där stora hunden på dom, iofs såg den lite för snäll ut! Och den stackarn lär ju bli ännu mer anfådd av att jaga bilar :rolleyes:

LeSteve

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
WR450F
GuW skrev:
...och en som ville åka lössnö inne i ovalen.

Hallåj!
Kanske var det jag som åkte lössnö - Yamaha, blå jacka, orange brallor.

Kul att du plogar en bana. Kan tänka mig ge en plogavgift om den får vara kvar i vinter.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är jag och farsan som plogar, mest farsan, det är hans ATV...

*Och det vita helvetet fortsätter att falla*

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
*Och det vita helvetet fortsätter att falla*

Asså det snöar på.. va uppe förra veckan å då kom det lite.. är det mycket mer nu? Här har all snö iaf försvunnit.. det va tametusan torr asfallt i dag, man blir nästan sugen på å plocka ner hojen :rofl

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Bandit skrev:
Vart ligger denna isbana..är det långt ifrån Grubbe

Allting är långt från Grubbe! :D

Det är väl ungefär en mil söder om stan... Dock är långrakan på banan inte tvitaktsanpassad, du får nog stanna och byta kolv halvvägs :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Honken skrev:

Det är väl ungefär en mil söder om stan... Dock är långrakan på banan inte tvitaktsanpassad, du får nog stanna och byta kolv halvvägs :hihi

Nåja, i söndags när jag plogade blev jag omåkt av en blåröksmaffioso flera gånger, den luktade så otroligt gott sedan han hade legat bakom och surkört och sedan drog förbi på långrakan...

Din moppe luktar ju bara vanliga avgaser juh...

Riktiga motorer tänder på varje varv...
I fyrtaktare åker ju kolven upp och ner för nöjes skull varannan gång...

(jag äger ingen tvåtaktare själv, men tvåtakt äger!)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu har jag varit ut och skrapat banan, någon har kört sönder banan ännu mera i samma kurva som tidigare nu när det har varit plusgrader, så nu har vi ställt upp en skylt att banan är för mjuk för att köras på.

Hoppas att det fryser på nu när jag har jämnat till den, så kanske den är körbar sen, jag kommer att fortsätta att lappa den böjen, men eventuellt får vi dra om den kurvan.
(synd för det är den kurvan som skiljer möss från män, och det är ju där depån är)

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Äh vafan får man inte ens trakassera folk i fred längre!?
:D

Jo nog tusan både luktar och låter dom gött.... Men bottenvrid och motorbroms uppskattas av en otränad söndagsåkare som jag :tomten

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
GuW skrev:
Hoppas att det fryser på nu när jag har jämnat till den, så kanske den är körbar sen, jag kommer att fortsätta att lappa den böjen, men eventuellt får vi dra om den kurvan.
(synd för det är den kurvan som skiljer möss från män, och det är ju där depån är)

HHmmmm undra om det inte ligger en såndär isvägspump nånstans på jobbet!? Alltså en sån där bensindriven som man borrar ett hål och sticker ner och som sedan kastar runt vatten på isen... Risken är väl kanske att man då blöter ner vallarna och gör dom stenhårda också!? Sen är väl det förstås bottenfruset där inne i vassen vid depån!? Sjön är vad jag då har hört knappt djupare än tre meter och därinne lär det ju inte vara så djupt!? :va

Pingis

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
En grästrimmer
GuW skrev:
...din moppe luktar ju bara vanliga avgaser juh...

Riktiga motorer tänder på varje varv...
I fyrtaktare åker ju kolven upp och ner för nöjes skull varannan gång...

(jag äger ingen tvåtaktare själv, men tvåtakt äger!)

Sjöutsikt rimmar på insikt! :tummenupp

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Honken skrev:

Det är inte alla som lika manlig som du honken och klarar av att köra stora fyrtaktare, så vissa som jag får nöja sig med skrikande motorer och 2tasktsdis :)

Ska vi köra nåt på lördag, vi kan väl försöka få ihop ett gäng. Sen drick vi lite bira efteråt.

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Bandit skrev:
Ska vi köra nåt på lördag, vi kan väl försöka få ihop ett gäng. Sen drick vi lite bira efteråt.

I sann idrottmanna-anda :)

Jo för fan jag är på bara jag blir av med febern så är det lugnt!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hoppas att det har frysit på innan dess bara, som banan nu ser ut så bör man nog ha snorkel...

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
GuW skrev:
Hoppas att det har frysit på innan dess bara, som banan nu ser ut så bör man nog ha snorkel...

Det ser tyvärr inte alltför lovande ut enligt väderrapporterna!

Men det är lugnt alla som kör lite enduro är van vid snorkelbehov
:D

Bifogat

• lerigt.JPG
    lerigt.JPG
    48.6 KB · Visningar: 73

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Ohoy vänner
Vad sägs om att träffas på Stöcksjön kl 12 på lördag för lite "före fest sladdracing"

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning