isdäck!!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Honken skrev:

Hoppas att minusgraderna håller i sig, jag har försökt snygga till banan i dag, men tappade en fjäder till plogen :mad:
Beskrivning av fjädern: ca 220mm lång och 25mm grov dragfjäder.
Hittar ni den eller har en lämplig ersättare lägg den i depån :hihi

Jag kommer inte att kunna vara där själv förän senare, jag och grabben ska åka debutantrally, men jag ser väl om ni är kvar.

Vi har satt en skylt vid infarten om att banan bör få vila vid plusgrader, om ni märker att banan inte håller kan ni väl köra lössnö istället?
(det är bara att lyfta undan pinnen och åka in och kolla om det håller)

Böjarna där vatten har slagit genom är snorhala och knottriga, men jag ska försöka hyvla så gott det går innan ni ska dit.

Ha så kul!!!! (det ska vi ha)

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
GuW skrev:
Böjarna där vatten har slagit genom är snorhala och knottriga, men jag ska försöka hyvla så gott det går innan ni ska dit.

Ha så kul!!!! (det ska vi ha)

Schysst!

:tummenupp

Näerå vi ska inte köra sönder om det blir plusgrader! Är nog roligare (och torrare) att sladda lite blötsnö om det är så illa! Vi får se om vi lyckas hitta nån fjäder... En del har ju förmågan att befinna sig i horisontalläge och studera banan på nära håll mer än andra :D

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
En liten fråga bara

Hur hittar jag dit, hur kör man om man kommer från stan :)

Schvidja

En cylinder per hoj räcker!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
KTM 625sxc
Bandit skrev:
En liten fråga bara

Hur hittar jag dit, hur kör man om man kommer från stan :)

Bilbolaget vid ishallen-röbäcksdalen mellan lagårdarna- ut på slätten 1,5km
vänster över bäcken-direkt höger efter bäcken(specialsträcka 1)-rakt över svidjevägen fortsätt almqvist vägg höger efter bonden- följ vägen 300m vänster efter nybyggt gult hus- ner under motorvägen(sp2)-sladda ut på åkern håll vänster sedan höger lång raka över åkern ca 2km sedan när du passerar en väg med skylt (här får inga moppar köra) ta skoterleden mot skogen (SP3) över stöcksjörakan fortsätt skoterleden fram till röbäcks mekaniska (SP4)- sväng vänster genom byn sedan höger i korsningen och vänster mot badplats och vips så ser du isen och banan ligger där ute.
En god gasare bör klara det på under 10minuter. :tomten
Givetvis kan man åka motorvägen men det ger inga poäng lycka till :)

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Bandit skrev:
Tänkte köra bil, vet var sjön ligger

Sväng av E4:an vid den stora gröna globen på vänster sida innan sjön. Östra Stöcksjö tror jag det står på skylten. Sedan in en bit i byn sen svänger man höger ner mot badplatsen jag tror att det är skyltat! Ska finnas väg ända ut till bandepån!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Rauken skrev:
Jag kommer oxå
:tummenupp

Banan är besiktad och ser bra ut, jag kommer att ploga lite ikväll, för fjädern hittades fastfrusen i isen vid en ban-promenad med hunden.
(tala om nål i höstack eller fjäder på sjön)

Jag har även satt ut en pil, "påbjuden körriktning" men fiffig som jag är har jag gjort den vändbar, så vill ni åka bakvarv, gissa vad ni gör då???
Se bara till att ingen redan är ute och åker innan ni vänder pilen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag såg en liten tapper skara som jag tutade åt, men ni hade tydligen åkt färdigt?

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
GuW skrev:
Jag såg en liten tapper skara som jag tutade åt, men ni hade tydligen åkt färdigt?

Vi körde några varv på banan men for sen ut på isen och sladdade istället! vår tvitaktsåkare klagade på att han redan uppnått maxfarten i utgången ur första kurvan
:D

Vart lite väl kallt också att ligga och bränna i över 100 på rakorna!

Men det verkar vara gott om bilåkare som är körsugna! var ju folk där hela tiden!

Men det var trevligt med lite issladdning också! var otroligt bra sidogrepp med lite skare och sen blåisen under snön!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Honken skrev:
Vi körde några varv på banan men for sen ut på isen och sladdade istället! vår tvitaktsåkare klagade på att han redan uppnått maxfarten i utgången ur första kurvan

Vart lite väl kallt också att ligga och bränna i över 100 på rakorna!

Ny snö, ny långsammare bana lagd, men fortfarande kanske lite i snabbaste laget för MC. (ni kan väl hålla igen på rakorna och njuta av böjarna)
Några kurvor är knottriga, men annars är det blankis hela vägen.
Körriktningspilen försvann i stormen, så kolla noga så att ni inte möter någon.
(vi får se om det kommer upp någon ny pil, medans jag plogade körde det in en bil åt "fel" håll trots att en annan bil redan körde, han fattade nog inte att plogen måste få köra båda hållen, så han körde samma som jag, det gick dock bra och jag sa till om att vända varv)

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Jag var ute och sladdade lite på sjön igår (juldan) men då syntes det inte ett enda spår av banan! otroligt vad lite väder kan ställa till med

Schvidja

En cylinder per hoj räcker!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
KTM 625sxc
Trevligt att banan har fått lite mer böjar ! :)
Nu fattas bara några fina hopp :banana

Tack
:tomten

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Schvidja skrev:
Trevligt att banan har fått lite mer böjar ! :)
Nu fattas bara några fina hopp :banana

Tack
:tomten

I aim to please...
Hoppen blir nog lite svårare att fixa, men det är klart, om man styr ihop lite högar och vattnar så...

Fast bilåkarna blir nog inte så glada...
Man kanske skulle lägga en alternativ MC slinga på sidan om?
Näe, jag har plogat nog...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...