busaturbo
342km/h on ice
Bra sätt att sprida "sporten".
Jo, jag var inne på att göra dem kortare, men tror nog istället att det kommer blir uppkört (eller moddigt), så längden behövs för att nå ner! Nu är det 15mm från muttern.
Jag kan ju "fylla hålen" o då blir det 104, men förra året körde jag med många spik, så detta år hade jag tänkt att ha "färre o i mitten".
Kommer man bara upp i fart är det nog ändå bara de i mitten som tar i, då däcket äggar sig. Fast 104 är säkert optimalare...
Det gäller ju att lyckas hitta perfekta antalet för att nå maxhastighet efter 1km, men ändå så få som möjligt, för få så lågt rullmotstånd som möjligt andra km.
Fast problemet är nog snarare att de kan vara för långa om det är skridskois...
Mönstret är nog inte perfekt heller, men det blir iaf 6 olika "spår" i bredd, så inte skruvarna gräver diken. o att det är så långt som möjligt innan skruv i samma "spår" kommer igen. Men de borde nog inte sitta 2 o 2 i bredd, som de gör, för de viker sig ju samtidigt. Mer hävstång ju längre de är. (Men det vart ju som sagt lite fel...) Sick-sack sägs dock motverka vobbel...har det sagts mig....
Men jag ville följa däckmönstret också.
Glöm inte att få ner så många dubb som möjligt i isen samtidigt annars kommer däcket inte att hålla..Det är bara o räkna effekten i hojen delat på antalet dubb i isen.Jag är skeptisk till att det kommer o hålla för mig då jag tar ur 450hk i hojen i år....Annars blir det leka i 2 dar....