Snygga däck!
Och så är det mycket roligare med hemlagat! Fast jag ska ärligt säga att jag tog av M6-framdäcket o bytte till rallydubbat crossdäck fram, inför Speed Weekend.
För att få bort vikt och för att man inte vet vid vilken hastighet hemmagjort däck går sönder. Crossdäcket håller väl inte för vilka hastigheter som helst heller, men man måste våga lita på grejerna fram. Iaf om man ska ända till Funäsdalen...
Men med Vmax brukar "vi" bara tävla rakt fram på isen, så det är ju lite andra förutsättningar. Då står M6-hojarna kvar o spinner, medan de med spik redan passerat 60-fot...
Fast bak fick spikarna vara kvar inför Funäs, trots risken, men det var ju bra i modden i vintras.
Men i år blir det nog att komplettera med ett M6 i bak, glest med kort utstick, man vet ju inte vad det kan tänkas bli för väder denna gång.
Finndubb funkar säkert skitbra, iallafall framtill, men bak vet jag inte, om man har för mkt pulver. Men det gäller ju att hitta däck med rätt dimension och klossar att sätta finndubben i också. Finns inte till min.
Men det är mycket coolare med skruv o spik! I synnerhet om man gjort dem själv!
Och ja, bakdäcket "äggar sig" 2-3 cm på mitten och gör spår i svingen.
Hoppas vi syns i Funäs i vinter!
P.s. Jag loctitade alu-brickorna, (istf svets), innan tappade man en del, om man säger så. M6 med nyloc har inte lossnat, men jag loctitar de också, om jag åker till fjällen.