vmx-anders
194,237km/h on Ice! (191,19)
PRecis! Och väderförhållandena. O längden på utsticken. O vikt på skrotet i däcket.
Alltså måste man ha några olika hjul/däck med sig!
I första bilden kommer de blåa tappa kontakten när man kommer upp i fart, då däcket äggar sig av centripedalkraften.
Håller på att göra ett nytt o ju närmare första håltagningen man kommer, ju svårare blir det.
Jag köpte nytt däck i år och då vill man ju följa mönstret också...
Hmmm, men det är ingen direkt brådska heller...
Tror dock det blir förhållandevis få och korta i detta däck.
För blank skridskois, liksom. Och 145 hkr kardan...
Har suttit o tejpat målartejp o klurat ett par dar nu, få se vad det slutar med!
Antingen kastar man dem huller om buller (på ett strukturerat o balanserat sätt), eller så gör man sicksack för det sägs bli mindre wobbeltendenser....hmmm
Bif. en av "CAD"-ritningarna på ett 140-däck (skaffat smalare än förra året... både för att det är smalare och för att "dreva ner" kardanen)
Kollar på islagsmuttrar också, bara för att e ser coola ut på...
Det blir inga isracingspik denna gång, de sparar jag till senare.
Från vänster till höger i bild väger varje kombination 13, 16 och 20gram
I spikdäcket förra året vägde 200 spik 4kg, men med 100 islagsmuttrar 1,3 kg...Det måste göra skillnad!
Alltså måste man ha några olika hjul/däck med sig!
I första bilden kommer de blåa tappa kontakten när man kommer upp i fart, då däcket äggar sig av centripedalkraften.
Håller på att göra ett nytt o ju närmare första håltagningen man kommer, ju svårare blir det.
Jag köpte nytt däck i år och då vill man ju följa mönstret också...
Hmmm, men det är ingen direkt brådska heller...
Tror dock det blir förhållandevis få och korta i detta däck.
För blank skridskois, liksom. Och 145 hkr kardan...
Har suttit o tejpat målartejp o klurat ett par dar nu, få se vad det slutar med!
Antingen kastar man dem huller om buller (på ett strukturerat o balanserat sätt), eller så gör man sicksack för det sägs bli mindre wobbeltendenser....hmmm
Bif. en av "CAD"-ritningarna på ett 140-däck (skaffat smalare än förra året... både för att det är smalare och för att "dreva ner" kardanen)
Kollar på islagsmuttrar också, bara för att e ser coola ut på...
Det blir inga isracingspik denna gång, de sparar jag till senare.
Från vänster till höger i bild väger varje kombination 13, 16 och 20gram
I spikdäcket förra året vägde 200 spik 4kg, men med 100 islagsmuttrar 1,3 kg...Det måste göra skillnad!
Bifogat
Last edited: