Jag vet ju att du förälskade dig i ön när du var där med oss i somras Peter. Samtidigt vet jag att du siktar på att utveckla din karriär som racerförare, och det är få som bättre än mig känner till att man måste prioritera bland utgifterna om man själv ska tävla...
...men vänta! Vad sägs om att ta med din sportis över och heja på mig under dagarna för att sedan själv träna på den enkelriktade delen av banan med fri fart över berget på kvällarna.
Då blir det ju plötsligt en kombinerad supporterresa/träningsläger!
Lite som ett Kinderägg...
På återhörande!
/Björn
Jo, du har helt rätt. Jag föll pladask för Ön. Helt huvudstupa faktiskt. Det finns så mycket på den lilla ytan som jag skulle vilja uppleva i lugn och ro. Samtidigt så börjar jag salivera något hemskt samtidigt som jag blir paradoxalt torr i munnen när jag ser klipp från TT/GP och speciellt när jag hör ljud därifrån. Det där vinande skriket som bygger på sig mellan husväggar, murar och trädridåer, som ökar i volym och närhet fortare än man trodde var möjligt, som till slut i ett galet crescendo överröstar all sans och vett när hojarna passerar, det ljudet. Innan man har suttit där en meter ifrån de tävlande som passerar osannolikt fort så kan man inte förstå hur det låter och känns. Efter att man har suttit där kan man inte glömma det.
Jag är säker på att R1:an skulle trivas som fisken i vattnet på Ön. Den stora frågan är väl om jag skulle kunna tygla den, eller om risken är stor att vi skulle orsaka ett ofrivilligt stopp i trafiken... Annars gillar jag din Kinderägg-idé.
Nu är förvisso platserna på planet och lastfartyget slut (på rekordtid!) och det är ju fantastiskt roligt, men det kanske löser mina funderingar också.
För övrigt vill jag utdela en känga till Semper Idem. Vad är det för dumheter att ta fram BGTT-prylar som bara resenärerna får köpa? Jag vill också köpa tischor och annat! Oavsett om jag åker med fysiskt eller bara mentalt! Så det så!