Kommer ibland på mig att tänka på BG's föregångare Troubleman, snacka om personlig motpol!
Vad menar du? Vi bor ju båda i Göteborgsområdet...
...men jag tror mig veta vad du åsyftar. Han var generös nog att på eget initiativ hjälpa mig med en del tips om hur man skulle tackla banan inför mitt första år i Manx GP 2012 och det var en oerhört värdefull hjälp för mig som rookie. Jag hyser också den största respekt för de körningar han presterade där borta. Med lite mindre "do or die"-mentalitet hade han kunnat få en längre TT-karriär och säkert också nått betydligt större framgångar.
Gällande hans ungdomsår (som jag gissar att din kommentar bottnar i) så vill jag tro att han för länge sedan gjort sitt bästa för att ta avstånd från dem. Den biten finner jag ingen anledning att vi gräver djupare i här via den här tråden, utan jag nöjer mig med att konstatera att han, precis som jag, för evigt kommer att vara en liten kugge i det mer än hundraåriga TT-maskineriet (se där - två likheter
). Sist han och jag talades vid var i samband med TT 2018 när han var manager för Davo Johnssons Gulf/BMW-team. /BG
Jag är inte med i SMC längre, men visste du att vår vän Jorka Blomberg var med och startade SMC? Lite långt att åka för mig den här gången, så jag tvingas avstå tyvärr.
Jepp, det är jag med på och jag har sett fina bilder på Jorka ihop med Aimo från den tiden på den eminenta websidan "MC minnen" om du vill återuppliva gamla hågkomster på egen hand när du nu inte har möjlighet att komma ner till Gbg och prata TT-minnen med mig...
/BG