Jepp, så är ofta fallet när man har med media att göra utanför mc-branschen. Jag måste nog ändå säga att reportern Rickard Persson har balanserat upp det ganska väl. Jag har sett betydligt värre sensations-journalistik. Rubriksättningen kan dock diskuteras, men med vissa insikter i mediabranschen har jag lärt mig att det sällan är skribenten som sätter rubriken. Så den kan troligen inte Persson lastas för.
Jag fick ett telefonsamtal från Sveriges Radio och Studio Ett igår också. De hade troligen hängt på DN:s webb-artikel samma dag och reportern på P1 hade inte samma ambition att bredda vyn utanför sitt eget förutbestämda spår som jag upplevde att Persson på DN faktiskt hade när vi pratades vid.
Nåväl, jag och Mia på SMC Travel gjorde vårt bästa för att nyansera upp det en smula i direktsändning. Vill vi lyssna på riktigt initierad TT-radio så är det trots allt Manx Radio som gäller som Old Badger länkat till här ovan
Inslaget från SR går att lyssna på här:
Världens äldsta racinglopp på motorcykel inleds idag på brittiska ön Isle of Man.Isle of Man Tourist Trophy som kallats världens farligaste lopp har körts ...
sverigesradio.se
På återhörande!
/BG