SINGLE-MINDED!
Människor som följer sina drömmar och som inte ger upp när det blir lite svårt och jobbigt är alltid fascinerande, eller hur? Speciellt om de också råkat begåvas med talanger utöver det vanliga och dessutom inte har tillgång oändliga ekonomiska resurser eller horder med experter som kan backa upp.
Inom motorsport är det naturligt att så gott som all stjärnglans faller på förarna eftersom det är de som håller i styret eller sitter bakom ratten när mållinjen passeras. Ibland glöms det bort att förarna ju egentligen bara är sista länken i kedjan för ett bra resultat.
View attachment 465035
Därför är det extra kul att jag i nya numret av Allt om MC, Nr 6-21, har fått möjlighet att lyfta fram tre svenska och minst sagt unika (i ordets rätta bemärkelse) roadracinghojar och deras skapare över hela 8 sidor. Personligen tycker jag att det är otroligt häftigt att det finns människor i vårt land som med förhållandevis små medel, och med bara några vänner till hjälp, lyckas förverkliga visioner till den här höga nivån. Artikeln tog ett år att färdigställa från idé till tryck och fokus ligger på ambitionerna och allt slit och svett som det kostat byggherrarna under resans gång.
Visst kan ämnet tyckas smalt och jag är tacksam över att Micke och Jocke på Allt om MC-redaktionen lät mig utöka från sex (vilket redan är mycket för ett sådant här knäck) till åtta sidor för att jag skulle få det som jag ville ha det i slutänden. Jag hoppas och tror ändå att jag lyckats förpacka min idé på ett sätt som gör att fler läsare än bara dem som besitter den tekniska förmågan att bygga egna tävlingshojar ska kunna ha utbyte av artikeln.
Tidningen når prenumeranterna idag och borde då finnas i tidningsdiskarna i slutet på kommande vecka. Håll till godo.
På återhörande!
/Björn