God fortsättning på MC-året 2023 allihopa!
Kul att se att det är folk som vurmar för att hålla igång tråden även när jag inte själv är så aktiv. Själv har jag inte haft så mycket input med direkt koppling till Isle of Man att komma med under det senaste halvåret. Jag hade stora planer och höga förväntningar på att kunna rapportera en del skvaller på plats direkt från Isle of Man under Manx Grand Prix i höstas. Av olika anledningar gick dock den resan om intet och i dagsläget är det lite oklart när jag har möjlighet att återse den kära Ön nästa gång.
Lite tätare och bredare återkopplingar från min förehavanden på två hjul har jag dock kunnat bjuda på när det gäller BG-racing på Facebook där jag skriver om lite allt möjligt.
Det har ju på grund av pandemiregler varit svårt att samla några åhörare för Isle of Man-föredrag under några år. I höstas fick jag dock frågan om jag kunde bidra med lite erfarenheter i samband med avslutningen av Endurance-säsongen på Mantorp. Nog var det ringrostigt men absolut jättekul att få dela med sig av kunskaperna till medtävlarna i depån på kvällen mellan tävlingsdagarna.
Nu är jag emellertid nyss hemkommen från ytterligare en föredragsresa. Den gick den här gången till Club MC-veteranerna i Nordvästra Skåne. Ett hundratal medlemmar hade slutit upp i bygdegården i Strövelstorp för att lära sig mer om racingen på ön när jag visade bilder och filmer från mina sex år som Isle of Man-förare. Några kända ansikten befann sig i publiken men de allra flesta var nog nya bekantskaper för både mig och Isle of Man. Ett extra tack till Tord Nilsson som administrerade mitt besök och som också stod för ett förträffligt värdskap med mat och logi.
På återhörande!
/Björn