Skön läsning i hela denna tråden.
Bra fäktat av dig Björn, du både kör och skriver bra.
Nu verkar det som att vi får leva på gamla meriter till 2022
https://www.autosport.com/tt/news/153857/2021-isle-of-man-tt-cancelled-due-to-covid19
Stort stort grattis! Grymt impad av ihärdigheten och körskickligheten! Well done och well deserved!
Kul att höra att du uppskattar det jag skriver om Hannuse.Skön läsning i hela denna tråden.
Bra fäktat av dig Björn, du både kör och skriver bra.
Nu verkar det som att vi får leva på gamla meriter till 2022
https://www.autosport.com/tt/news/153857/2021-isle-of-man-tt-cancelled-due-to-covid19
Jäkla tur att jag åkte över förra året, det kanske var sista racet på länge.
FEELGOOD FÖR EN ISLE OF MAN-FANTAST!
View attachment 457503
Det har varit tyst här ett bra tag nu. Det har helt enkelt inte funnits mycket roligt med Isle of Man-anknytning eller ens något MC-relaterat för mig att rapportera om sedan SM-säsongen tog slut. Covid-19 har effektivt dödat alla spännande internationella provkörningar av nyheterna inför 2021 som tillverkarna hittills dolt bakom förlåten, och som nu istället måste presenteras i blodfattiga cyber-lanseringar. Häromdagen kom det dystra beskedet att det inte blir något TT på Isle of Man våren 2021. Hur det blir med Manx GP i augusti verkar fortfarande stå skrivet i stjärnorna, men just nu ser det väl inte jätteljust ut.
View attachment 457504
När det känns ovanligt långt till MC-säsong och sinnelaget för en gångs skull färgas av det dystra och mörka behöver man ryckas upp av något oväntat och positivt. I mitt fall skedde det i form av en tidig julklapp, eller sen gratulation till SM-guldet om man så vill, från min mångårige sponsor Vartex i Varberg med Victor och Fredrik i spetsen. Victor hörde av sig och meddelade att han hade fixat fram ett av de sista exemplaren av Arais TT-replikahjälm från 2019 i rätt storlek till mig. Varje år lackerar nämligen Arai, som är officiell sponsor av TT-tävlingarna sedan urminnes tider, upp en begränsad upplaga av sin toppmodell för racing, RX-7V, med olika TT-motiv.
Det var inget jag bett om eller ens tänkt på men Victor hade noterat att just 2019 års färgsättning av TT-hjälmen skulle passa synnerligen väl med den svart/gula design jag använt mig av under alla mina år av tävlande på Isle of Man. Man kan väl bli rörd för mindre, eller hur? Tack Vartex!
View attachment 457505
Nu laddar jag projektorn i källaren med youtube-klipp från Isle of Man, sätter hjälmen på huvudet, fäller ner visiret för att inte smittas med Corona och stannar där tills i vår. Eller åtminstone tills hackspetten i Kalle Ankas fotografiska djungelexpedition kickar igång sin imaginära båge på julafton kl. 15.
På återhörande!
/Björn
Men det ställdes ju in för i år för ett bra tag sen ?Bad news! Blir nog inget MGP i år! Beslut skall tas nu i mars. Citat från ett lokalt forum där jag är med:
"Friday 5th march bad news
The Isle of Man now has 163 active cases of Covid-19.
59 cases have been detected in the last 24 hours.
Two people are in hospital."
Aha, tack ?Det var TT som ställdes in, MGP har hängt i luften.
Det där måste vara den bästa filmen av alla om IoM TT.Ber om ursäkt om den varit här tidigare, men den är tillräckligt bra för att se igen!
Och den går att se om hur många gånger som helst för oss som har det intresset!Det där måste vara den bästa filmen av alla om IoM TT.
Man sitter som på nålar och hustrun skrattar när jag lutar i fåtöljen.
Bara pandemin tar slut så man kan åka dit igen.
Mycket trevlig film.Hej, I dessa pandemitider så kan man kanske också orientera sig mera i detalj om banan på Isle of Man. Det kan man göra här:Det här varvet tar nära 44 minuter och det skall man jämföra med nuvarande varvrekord som innehas av Peter Hickman på varv 6 i PokerStars Senior TT, 8/6 2018. Tid: 16.42.778. Snittfart: 135.452 m.p.h. eller 217,99 km/t på en 2018 Smiths Racing BMW S1000RR. Otroligt! Jag var där då!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|