Supporterresan till isle of man tt 2019!
BILDTEXT:
Come and join us!
Denna vecka öppnade anmälan till Isle of Man TT 2019. För egen del har dock beslutet vuxit fram under hösten att inte ställa mig på startlinjen detta år. Orsakerna är flera men i korthet handlar det om att jag (och alla som hjälpt mig) i snart ett decennium ägnat en fruktansvärd massa tid, energi och pengar åt att försöka genomföra TT-satsningen så professionellt som möjligt. Det har varit fantastiska år där jag varit beredd att försaka precis allt annat i livet för att ha möjlighet att leva drömmen. Efter 2018 års tävling infann sig dock en viss mättnad. Det finns visserligen alltid några sekunder till att kapa och några placeringar till att förbättra i resultatlistan. Men när jag i somras blev snabbaste svensk och nordbo genom tiderna runt banan, och sedan tidigare redan hunnit med att erövra en topp tio-placering, kände jag väl någonstans att jag uppnått vad jag behövde bevisa för mig själv och vad man som amatör från Sverige rimligen kan begära.
Om beslutet att inte tävla mer på Isle of Man är permanent eller inte får framtiden utvisa. Det finns vissa dörrar öppna för en eventuell comeback i någon form. Klart är emellertid att jag ALDRIG kommer att sluta köra MC, tävla eller släppa kontakten med Isle of Man. En ö jag förälskat mig i för alltid! Detta statement för mig över till mitt egentliga syfte med inlägget...
Det är nämligen hög tid att släppa resterande platser för supporterresan till Isle of Man TT 2019 som för sjätte året i rad arrangeras av Peters Evenemang med mig och BG-racing som samarbetsparter. Precis som alltid har våra tidigare resenärer och de som redan satt upp sig på väntelista haft förtur till biljettbokningen. Det betyder att vi bara har ca. 15 platser kvar till vårens resa. Begränsningarna utgörs av antalet flygstolar i vårt chartrade flygplan samt det hundratal bäddar som vi har tillgång till på promenadavstånd från TT-depån i Douglas.
I korthet gäller följande för resan:
-Supporterresan 2019 kommer att lyfta från Arlanda torsdagen 30 maj med specialchartrat flygplan och landa på samma ställe lördagen 8 juni.
-Priset är 19000 kr för rum med dusch och toalett i korridor samt på 21500 kr för den som vill ha dessa bekvämligheter inne på sitt eget rum. Standarden på rummen är enligt enkel brittisk modell men läget är väldigt centralt vid Strandpromenaden i Douglas och innefattar "full English breakfast".
-Precis som tidigare kan de som är snabbast med att boka platser, mot en extra avgift på ca. 5000 kr (beroende på om det blir en hård BREXIT eller ej), få sina egna motorcyklar övertransporterade på trailer till Isle of Man i tid tills flygplanet landar på ön och därmed slippa den långa, tråkiga transporten genom Europa. Kanske särskilt trevligt för dem med en gammal klassiker eller för dem som vill ta del av Isle of Mans fantastiska utbud av offroadkörning med sin endurohoj? Som extra krydda kan dessutom nämnas att jag har planer på att agera föråkare över den enkelriktade bergsetappen för dem med egen hoj. I nuläget har vi möjlighet att få med maximalt 10 st ytterligare hojar.
-Självklart fortsätter vi även med guidad busstur runt den 6 mil långa tävlingsbanan där jag berättar för er om idealspåret och drar anekdoter från banans sekellånga historia. Även bokningen av läktaren vid Hillberry samt pubkvällen med föredrag av mig och en välkänd MC-profil som erövrat flera VM-tecken är klara.
Den som vill följa med gör klokt i att så snart som möjligt höra av sig för att be om närmare information till Peter Karlsson på:
petersevenemang@gmail.com
Dela och sprid gärna denna information till alla som ni känner och som kan tänkas vara intresserade.
På återhörande!
/Björn