Typ live från prisutdelningen.
Bara någon minut gamnalt.View attachment 410498
Alla som tar målflagg får pris
Alla som tar målflagg får pris
Den här kameravinkeln är troligen den mest kända ifrån Isle of Man. Det har säkert tagits mera än 1 000 000 bilder här genom åren. Jag har förstås varit där själv några gånger. Senast på 100-årsjubileet för the TT i juni 2007. Då tog jag den här bilden på John Surtees på en 500cc MV Agusta-fyra. Då var John 73 år och det var Parade of Champions. John Surtees är den ende som har varit världsmästare i både Formel 1 och på motorcykel!En bild på Björn från idag fredag. Det är alltså Senior MGP vid Creg-ny-Baa. Det är Kate's Cottage som syns i bakgrunden. För de botaniskt intresserade kan jag meddela att de lila blommorna är ljung som blommar på kullarna på hela Isle of Man så här års! Mycket vackert. Åk dit!
View attachment 410494
Klick=större bild.
Björn är helt ok och omkramad
Puss å kram
// Karin
Så nu kommer alla hojåkare som känner igen Björn vilja ha en autograf & ta en selfie med Björn då man blir stoppad...
Jag har nu konsulterat expertis på Isle of Man och jag hade fel när det gäller Live Timing. Längst till höger anges hastigheten vid passage på de två ställena för speed trap. I de övriga kolumnerna (t.ex. Bungalow och Ramsey) noteras fart och tid för ett helt varv från samma punkt på föregående varv. Sorry om jag ställt till det i era hjärnor...Hastigheten som visas på ttlive, är det snittfart eller farten man har när man passerar?
Alla som gick i mål fick iaf pris i årAlla får ju inte en replica, typ hälften tror jag. De flesta bronsreplica och de i toppen silver om jag minns rätt.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|