Isovaara "Grismannen" !!

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Utan att gå in på personnivå kan man bara konstatera att politikerna verkar ha svårt att spegla sina väljare. Det verkar snarare som att har man kommit upp sig inom politiken så börjar andra specialregler gälla för vad som är rätt och fel. Saker som väljaren inte ens skulle göra i sin vildaste fantasi är helt plötsligt ett accepterat beteende för politikern. Och skulle det visa sig att det är felaktigt beteende så behöver man inte gå med skammen utan man går med en fet ersättning.
Fy fan! - säger jag bara..

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Well......
hade jag varit på bjudbaluns på stadshuset.
På eftersupning på lokal.
Blivit utslängd.
Trillat ur rullstolen på vägen hem.
Blivit hjälpt upp av två invandrare.
Glömt att jag supit bort ryggsäcken.
Kommit på att jag blivit rånad av invandrarna.
Försökt jaga ikapp invandrarna.
Trillat ur rullstolen igen.
Ringt snuten.
Ring Expressen.
Sett en till invandrare och kallat honom rånare.
Sett ut som en gris.
Låtit som en gris.
Betett mig som en gris.
De sista fyra på jobbet med kvalificerade vittnen.
Dagen efter fått samtal från krogen om kvarglömd ryggsäck.
etc etc....

Då hade jag nog funderat på att stanna i sängen resten av....well..livet typ...

:rofl

:hej

/e

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det sorgliga är att man inte förväntar sig mer av en sd-politiker.

Man undrar ju vad dom skulle kunna göra för att lyckas chocka allmänheten.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Well......
hade jag varit på bjudbaluns på stadshuset.
På eftersupning på lokal.
Blivit utslängd.
Trillat ur rullstolen på vägen hem.
Blivit hjälpt upp av två invandrare.
Glömt att jag supit bort ryggsäcken.
Kommit på att jag blivit rånad av invandrarna.
Försökt jaga ikapp invandrarna.
Trillat ur rullstolen igen.
Ringt snuten.
Ring Expressen.
Sett en till invandrare och kallat honom rånare.
Sett ut som en gris.
Låtit som en gris.
Betett mig som en gris.
De sista fyra på jobbet med kvalificerade vittnen.
Dagen efter fått samtal från krogen om kvarglömd ryggsäck.
etc etc....

Då hade jag nog funderat på att stanna i sängen resten av....well..livet typ...

:rofl

:hej

/e

Nog fan for att man har vaknat med angest fler ganger an onskvart, men det har tar tamifan priset :rofl

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
HAHAHAHA. Jag tror jag döööööööööööööööööööör. :rofl :rofl :rofl

Nu åker Isovaara (mannen med rullstol och bara ett öra) ut ur riksdagen. Bara en sån sak att han lyckats köra omkull med sin rullstol, TVÅ GÅNGER, på fyllan samma kväll är ju vansinnigt rolig. Det här är en av våra förtroendevalda, som massor av svenskar röstat in i Riksdagen. Om den här snubben är en av de bästa väljarkretsen kan uppbåda så säger ju det ett och annat om väljarna själva.

http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-haller-presskonferens

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Det roliga är snarare att detta lockar fler väljare. Precis som när filmklippet visades innan ökade antalet. Isovaara vet man vad det är för person. Reinfeldt vet man inte eftersom han verkar vara ett fulländat psykopat.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Ingen politiker passar väl direkt i Mensa .... men SD klavertrampet tidigare med "Hora" å "blatte" som dom filmade ... VAFFAN RADERA SKITEN eller varför ihelvete filma från början ... som topp-politiker bör man väll förfan veta att skiten kommer ut förr eller senare
¨
Dyngfylla på stan och klanta till det som topp-politiker är väll fan inte heller riktigt rätt , sup hemma om man nu tvunget måste bli så jävla plakat att man tappar alla koncept .... att jag som vanlig svenneknegare klantar till det på fyllan e en sak , Aftonblaskan skriver knappast om att "svennebanan" ramlade å kallade en snut för gris ... en jäääävla skillnad om jag är folkvald (eller lite högre chef etc,etc,etc)

Nä nog för att jag låg lite i valet å kvalet att dom skulle få min röst nästa gång ... men vettefan dom verkar ju vara totalt jävla intiligennsbefriade (å jag kan inte stava å pallar inte googla:D ) ... nä nått annat parti får nog min röst istället

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det roliga är snarare att detta lockar fler väljare. Precis som när filmklippet visades innan ökade antalet. Isovaara vet man vad det är för person. Reinfeldt vet man inte eftersom han verkar vara ett fulländat psykopat.

Med den tankegången är det väl bara att värva nästa ledamot bakom närmsta systembolag.:rofl

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Så avgår han med motivieringen att han vilesett partiet. Vad hände med vilseleda väljarna och svenska folket?

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Nä nog för att jag låg lite i valet å kvalet att dom skulle få min röst nästa gång ... men vettefan dom verkar ju vara totalt jävla intiligennsbefriade (å jag kan inte stava å pallar inte googla:D ) ... nä nått annat parti får nog min röst istället

Rösta på något parti som överensstämmer med din ideologi. Finns ingen representerat så rösta blankt eller rösta inte. Rösta för röstandets skull leder ingen vart. :)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Rösta på något parti som överensstämmer med din ideologi. Finns ingen representerat så rösta blankt eller rösta inte. Rösta för röstandets skull leder ingen vart. :)
Det är STOR skillnad mellan att rösta blankt och att inte rösta alls. Röstar man blankt visar man ett intresse och engagemang men att det inte finns något alternativ som passar. Röstar man inte alls visar mest bara att man inte bryr sig att rösta, och visar ingenting om vad man tycker om dom alternativ som finns, eller saknas.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Utan att gå in på personnivå kan man bara konstatera att politikerna verkar ha svårt att spegla sina väljare. Det verkar snarare som att har man kommit upp sig inom politiken så börjar andra specialregler gälla för vad som är rätt och fel. Saker som väljaren inte ens skulle göra i sin vildaste fantasi är helt plötsligt ett accepterat beteende för politikern. Och skulle det visa sig att det är felaktigt beteende så behöver man inte gå med skammen utan man går med en fet ersättning.
Fy fan! - säger jag bara..

Jag tycker SD verkar spegla sin väljargrupp väldigt väl. Det är väl därför dom inte förlorar några sympatier. Deras väljare tycker nog att detta lågbegåvade beteende är helt normalt.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det är STOR skillnad mellan att rösta blankt och att inte rösta alls. Röstar man blankt visar man ett intresse och engagemang men att det inte finns något alternativ som passar. Röstar man inte alls visar mest bara att man inte bryr sig att rösta, och visar ingenting om vad man tycker om dom alternativ som finns, eller saknas.

Förklara gärna för mig hur du tror detta med partipolitik fungerar. Alla röster som är "blanka" räknas som ogiltiga, de sorteras inte på något annat sätt. Ogiltig blir en valsedel av lite olika anledningar så man kan inte räkna alla som någon missnöjes röst. Därför vet ingen hur många som av någon anledning röstar blankt.

Men det är inte den stora frågan. Den stora frågan är hur de etablerade partierna som bygger på ideologi ska ta in att några "inte tycker något passar". Vårt partipolitiska system bygger på ideologi och interndemokrati. Att partier i viss mån säger vad de tror att folk vill höra stämmer. Men de stora frågorna i partierna program avgörs av ideologiska ställningstagande och partikongresser. Visst kanske det finns något populistsikt parti som bara sitter och hittar på en partiprogram efter vad dom tror folk vill höra. Men dom bör ingen levande människa rösta på. Fan, till och med Ny Demokrati trodde på något.

Detta är ingen du ska funderar över huruvida du gillar. Detta är något du ska förstå. Din plikt som medborgare är att acceptera att partierna inte delar alla dina åsikter eller att bli medlem i ett parti och försöka förändra det, alt. att starta ett nytt parti.

Politik bottnar i IDEOLOGI. Där är skiljelinjen i svensk politik.

Sluta tro att "rösta blankt" leder någon vart.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172

Visst är det skillnad. Röstar man inte så visar man att man inte vill delta i det demokratiska systemet. Eller kanske det mer vanliga i Sverige, att man saknar politiskt intresse eller ork att ta sig till vallokalen.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vem gynnar man om man röstar blankt, den frågan skulle jag ställa mig. Jag tror det är bättre att rösta på det parti som man tycker är minst dåligt om. Skulle personligen aldrig rösta på ett missnöjesparti som bara bedriver en fråga. Om man nu anser att integrationspolitiken är åt helvete måste det finnas andra sätt att uttrycka det missnöjet än att rösta på SD.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Vem gynnar man om man röstar blankt, den frågan skulle jag ställa mig. Jag tror det är bättre att rösta på det parti som man tycker är minst dåligt om. Skulle personligen aldrig rösta på ett missnöjesparti som bara bedriver en fråga. Om man nu anser att integrationspolitiken är åt helvete måste det finnas andra sätt att uttrycka det missnöjet än att rösta på SD.

Hur ska man annars visa sitt missnöje över migrationspolitiska frågor?

Hitler eller Stalin? Vem röstar du på? Då kanske du inte skulle vilja rösta. Visst överdrev jag där, men fortfarande. Varför rösta om man bara kan välja mellan pest eller kolera (min uppfattning). Är det inte bättre i det fallet att inte rösta? Röstar man bara för att rösta trots att man inte gillar något parti låter man bara charaderna fortgå. Det är iaf min uppfattning. :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping