... ett missnöjesparti som bara bedriver en fråga...
Ursäkta OT i gristråden men är det någon som vet hur filmen med fyllan och järnrören på stan hamnade hos Expressen?
Hur ska man annars visa sitt missnöje över migrationspolitiska frågor?
Hitler eller Stalin? Vem röstar du på? Då kanske du inte skulle vilja rösta. Visst överdrev jag där, men fortfarande. Varför rösta om man bara kan välja mellan pest eller kolera (min uppfattning). Är det inte bättre i det fallet att inte rösta? Röstar man bara för att rösta trots att man inte gillar något parti låter man bara charaderna fortgå. Det är iaf min uppfattning.
Och andra sidan borde det ju vara offentlig handling eftersom det väl med största sannolikhet filmats med tjänstetelefonens kamera.
Alla mail är offentliga OCH måste arkiveras har jag för mig. Säkert samma sak med nallen.
Privata saker får man ha på sina egna grejjer.
Förklara gärna för mig hur du tror detta med partipolitik fungerar. Alla röster som är "blanka" räknas som ogiltiga, de sorteras inte på något annat sätt. Ogiltig blir en valsedel av lite olika anledningar så man kan inte räkna alla som någon missnöjes röst. Därför vet ingen hur många som av någon anledning röstar blankt.
Men det är inte den stora frågan. Den stora frågan är hur de etablerade partierna som bygger på ideologi ska ta in att några "inte tycker något passar". Vårt partipolitiska system bygger på ideologi och interndemokrati. Att partier i viss mån säger vad de tror att folk vill höra stämmer. Men de stora frågorna i partierna program avgörs av ideologiska ställningstagande och partikongresser. Visst kanske det finns något populistsikt parti som bara sitter och hittar på en partiprogram efter vad dom tror folk vill höra. Men dom bör ingen levande människa rösta på. Fan, till och med Ny Demokrati trodde på något.
Detta är ingen du ska funderar över huruvida du gillar. Detta är något du ska förstå. Din plikt som medborgare är att acceptera att partierna inte delar alla dina åsikter eller att bli medlem i ett parti och försöka förändra det, alt. att starta ett nytt parti.
Politik bottnar i IDEOLOGI. Där är skiljelinjen i svensk politik.
Sluta tro att "rösta blankt" leder någon vart.
Vem gynnar man om man röstar blankt, den frågan skulle jag ställa mig. Jag tror det är bättre att rösta på det parti som man tycker är minst dåligt om. Skulle personligen aldrig rösta på ett missnöjesparti som bara bedriver en fråga.
Erkänn att du röstade på ett parti som tyckte vård, omsorg och skola var viktiga bitar? Och kanske arbete?
(insert valfritt parti av de 8)
Kan öppet erkänna att jag röstat på M i alla val jag fått delta i.
Kan öppet erkänna att jag röstat på M i alla val jag fått delta i.
Ni kollade väl Hitler-rullen ovan? Grymt träffsäker. Borde få fler hits denna vecka än den trimmade traktorn....
Ni kollade väl Hitler-rullen ovan? Grymt träffsäker. Borde få fler hits denna vecka än den trimmade traktorn....
Nu när jag varit så öppen i den här frågan vad röstade ni andra på som skrivit i den här specifika tråden? Starstriker och VBK behöver inte svara, men er andra?
Nu när jag varit så öppen i den här frågan vad röstade ni andra på som skrivit i den här specifika tråden? Starstriker och VBK behöver inte svara, men er andra?
Om du förväntar sig att några SD-väljare skall ge sig tillkänna så hoppas du nog på för mycket.
"Det blir allt svårare att hitta tvättäkta rassar med någorlunda fläckfritt förflutet"
Jäkligt sant. I dessa trådar skulle man nästan kunna tro att det är en hel del som faktiskt röstat på SD, men ingen verkar i så fall kunna stå för det. Jag kan komma på en rätt nyligen, men han var nog ingen äkta SD anhängare utan bara någon som var oerhört missnöjd med hur de etablerade partierna hanterat integritetspolitiken och kanske även SD. Det hedrar honom att han faktiskt kunde motivera sitt val.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari