Isovaara "Grismannen" !!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ursäkta OT i gristråden men är det någon som vet hur filmen med fyllan och järnrören på stan hamnade hos Expressen?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ursäkta OT i gristråden men är det någon som vet hur filmen med fyllan och järnrören på stan hamnade hos Expressen?

Journalister har ingen skyldighet att lämna ut sina informatörer så det är nog ingen som vet det.

Och andra sidan borde det ju vara offentlig handling eftersom det väl med största sannolikhet filmats med tjänstetelefonens kamera.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Hur ska man annars visa sitt missnöje över migrationspolitiska frågor?

Hitler eller Stalin? Vem röstar du på? Då kanske du inte skulle vilja rösta. Visst överdrev jag där, men fortfarande. Varför rösta om man bara kan välja mellan pest eller kolera (min uppfattning). Är det inte bättre i det fallet att inte rösta? Röstar man bara för att rösta trots att man inte gillar något parti låter man bara charaderna fortgå. Det är iaf min uppfattning. :)

Riktigt så illa är det inte. Det är nyanser som skiljer höger, mitten och vänster partier. De som har mest högeråsikter skulle betraktas som rena vänsterpolitiker med amerikanska mått och de längst åt vänster skulle inte ens platsa i det gamla kommunistpartiet i Sovjet. Det enda man är ute efter är politiskt inflytande. Kolla på socialdemokraterna hur de flyttade sig mer åt höger under sin tid. Man var inte beredd att lämna över handsken åt partier som redan var mer åt det hållet. Moderaterna vann tack vare att man gick mer åt vänster på skalan och tog åt sig av det missnöje som fanns.

Jag tycker inte integrationspolitiken är den enskilt viktigast frågan. Även om jag likt många andra anser att Sverige bedrivit en oerhört misslyckad integrationspolitik väldigt länge tror jag inte att SD sitter inne på någon lösning ens i deras hjärtefråga. Jag har således oerhört låg tilltro till SD som parti. Jimmy Åkessons slipade fasad är nog det enda som håller ihop partiet. Bakom den verkar det mest finnas stolpskott. SD skulle behöva profilera sig även i andra frågor om de ska kunna bli ett riktigt stort parti att räkna med. Lyckas man med det får de etablerade partierna se upp. Att gräva huvudet i sanden som man fortfarande gör räcker inte eftersom missnöjet är så utbrett.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Och andra sidan borde det ju vara offentlig handling eftersom det väl med största sannolikhet filmats med tjänstetelefonens kamera.

SD satt inte i Riksdagen när det inträffade så jag har svårt att tänka mig att det skulle kunna ses som offentlig handling. ...och även om telefonen hade varit en riksdagsmans tjänstetelefon ställer jag mig lite frågande till att det som filmas per automatik skulle räknas som offentlig handling? Det är väl bara protokoll och korrespondens m.m. som räknas som offentlig handling?
Innehållet i en telefon eller en dator är väl inte offentlig per automatik?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Alla mail är offentliga OCH måste arkiveras har jag för mig. Säkert samma sak med nallen.

Privata saker får man ha på sina egna grejjer.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Alla mail är offentliga OCH måste arkiveras har jag för mig. Säkert samma sak med nallen.

Privata saker får man ha på sina egna grejjer.

Jo, men de satt fortfarande inte i riksdagen när det inträffade...
...Dessutom räknas post och mail som offentlig handling och jag tror även "vem man ringt" är offentligt, däremot tror jag inte att vad man sade är offentligt. Jag har även svårt att tro att innehållet på en dator eller mobil skulle vara offentlig handling per automatik även om de säkerligen har policys som gäller vad som får ligga på mobiler och datorer...

Edit:
Hrm.. Mycket "tror" i mitt inlägg såhär står det på riksdagens hemsida:

http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funka...dlingar-och-arkiv/Vad-ar-allmanna-handlingar/

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Förklara gärna för mig hur du tror detta med partipolitik fungerar. Alla röster som är "blanka" räknas som ogiltiga, de sorteras inte på något annat sätt. Ogiltig blir en valsedel av lite olika anledningar så man kan inte räkna alla som någon missnöjes röst. Därför vet ingen hur många som av någon anledning röstar blankt.

Men det är inte den stora frågan. Den stora frågan är hur de etablerade partierna som bygger på ideologi ska ta in att några "inte tycker något passar". Vårt partipolitiska system bygger på ideologi och interndemokrati. Att partier i viss mån säger vad de tror att folk vill höra stämmer. Men de stora frågorna i partierna program avgörs av ideologiska ställningstagande och partikongresser. Visst kanske det finns något populistsikt parti som bara sitter och hittar på en partiprogram efter vad dom tror folk vill höra. Men dom bör ingen levande människa rösta på. Fan, till och med Ny Demokrati trodde på något.

Detta är ingen du ska funderar över huruvida du gillar. Detta är något du ska förstå. Din plikt som medborgare är att acceptera att partierna inte delar alla dina åsikter eller att bli medlem i ett parti och försöka förändra det, alt. att starta ett nytt parti.

Politik bottnar i IDEOLOGI. Där är skiljelinjen i svensk politik.

Sluta tro att "rösta blankt" leder någon vart.

Att skita i att rösta öht är för lata individer som skiter i vilket, att rösta blankt är för folk som inte skiter i vilket utan tar sig till vallokalerna för demokratins skull men som inte har hittat hem.

betyder det någonting för valresultatet vad man gör? Nej men en del förståsigpåare kan ju få en del statistik på det.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vem gynnar man om man röstar blankt, den frågan skulle jag ställa mig. Jag tror det är bättre att rösta på det parti som man tycker är minst dåligt om. Skulle personligen aldrig rösta på ett missnöjesparti som bara bedriver en fråga.

Erkänn att du röstade på ett parti som tyckte vård, omsorg och skola var viktiga bitar? Och kanske arbete?
(insert valfritt parti av de 8)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ni kollade väl Hitler-rullen ovan? Grymt träffsäker. Borde få fler hits denna vecka än den trimmade traktorn....

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Nu när jag varit så öppen i den här frågan vad röstade ni andra på som skrivit i den här specifika tråden? Starstriker och VBK behöver inte svara, men er andra?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu när jag varit så öppen i den här frågan vad röstade ni andra på som skrivit i den här specifika tråden? Starstriker och VBK behöver inte svara, men er andra?

Om du förväntar sig att några SD-väljare skall ge sig tillkänna så hoppas du nog på för mycket.

"Det blir allt svårare att hitta tvättäkta rassar med någorlunda fläckfritt förflutet" :hihi :hihi :hihi

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Om du förväntar sig att några SD-väljare skall ge sig tillkänna så hoppas du nog på för mycket.

"Det blir allt svårare att hitta tvättäkta rassar med någorlunda fläckfritt förflutet" :hihi :hihi :hihi

Jäkligt sant. I dessa trådar skulle man nästan kunna tro att det är en hel del som faktiskt röstat på SD, men ingen verkar i så fall kunna stå för det. Jag kan komma på en rätt nyligen, men han var nog ingen äkta SD anhängare utan bara någon som var oerhört missnöjd med hur de etablerade partierna hanterat integrationspolitiken och kanske även SD. Det hedrar honom att han faktiskt kunde motivera sitt val.

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jäkligt sant. I dessa trådar skulle man nästan kunna tro att det är en hel del som faktiskt röstat på SD, men ingen verkar i så fall kunna stå för det. Jag kan komma på en rätt nyligen, men han var nog ingen äkta SD anhängare utan bara någon som var oerhört missnöjd med hur de etablerade partierna hanterat integritetspolitiken och kanske även SD. Det hedrar honom att han faktiskt kunde motivera sitt val.

Jag kan acceptera att folk röstar på SD men har väldigt svårt att förstå det.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping