Isovaara "Grismannen" !!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jäkligt sant. I dessa trådar skulle man nästan kunna tro att det är en hel del som faktiskt röstat på SD, men ingen verkar i så fall kunna stå för det. Jag kan komma på en rätt nyligen, men han var nog ingen äkta SD anhängare utan bara någon som var oerhört missnöjd med hur de etablerade partierna hanterat integritetspolitiken och kanske även SD. Det hedrar honom att han faktiskt kunde motivera sitt val.

Uhuh. Förstår nästan allt du skriver, men "integritetspolitiken" ? Du menar integrationspolitiken va? :va

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag kan acceptera att folk röstar på SD men har väldigt svårt att förstå det.

Dito. Jag kan förstå att vissa har problem med invandrare (hur man nu definierar en sån) och invandringen, men man kan ju inte angripa problemet genom att helt sonika stänga dörrarna och slänga ut alla med ett udda namn och/eller mörkt hår. Just SD är i princip ett enfrågeparti i mina ögon, med en massa inkompetenta idioter bakom spakarna har det visat sig, så att rösta på dessa snubbar är i princip som att kasta bort sin röst.

Hade iofs varit bättre att faktiskt kasta bort rösten. Åkesson är iofs duktig som politiker,
och han hade säkert kunnat göra nytta i ett "riktigt" parti.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Var det någon som såg intervjun med Åkesson i programmet Hübinette igår eller i förrgår på SVT?

Skit i den. Kolla hela presskonferensen från jimmie idag istället.

Det verkar som om ingen berättat något för honom, han tar inte heller del av vad som går ut i partiets namn, och hade han gjort det så hade det oavsett inte haft någon betydelse.

Deniability tror jag det kallas på politiska....

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Skit i den. Kolla hela presskonferensen från jimmie idag istället.

Det verkar som om ingen berättat något för honom, han tar inte heller del av vad som går ut i partiets namn, och hade han gjort det så hade det oavsett inte haft någon betydelse.

Deniability tror jag det kallas på politiska....

Ligger den på SVT Play?

Smagatusk

Guest
När ska reportrar, journalister och politiker fatta att det inte heter "rullstolsbunden", "interjuv" eller "Sveitch"?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Nu när jag varit så öppen i den här frågan vad röstade ni andra på som skrivit i den här specifika tråden? Starstriker och VBK behöver inte svara, men er andra?

Jag var mest intresserad av att alliansen skulle sitta kvar, så jag lade min röst på nåt av de partier nära gränsen inom alliansen. Jag har för mig det slutade på C men funderade även på KD. Vill mest hålla vänsterpartiet borta från regeringen.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Well......
hade jag varit på bjudbaluns på stadshuset.
På eftersupning på lokal.
Blivit utslängd.
Trillat ur rullstolen på vägen hem.
Blivit hjälpt upp av två invandrare.
Glömt att jag supit bort ryggsäcken.
Kommit på att jag blivit rånad av invandrarna.
Försökt jaga ikapp invandrarna.
Trillat ur rullstolen igen.
Ringt snuten.
Ring Expressen.
Sett en till invandrare och kallat honom rånare.
Sett ut som en gris.
Låtit som en gris.
Betett mig som en gris.
De sista fyra på jobbet med kvalificerade vittnen.
Dagen efter fått samtal från krogen om kvarglömd ryggsäck.
etc etc....

Då hade jag nog funderat på att stanna i sängen resten av....well..livet typ...

:rofl

:hej

/e

klockren ekvation för att få än fler väljare, i the land of confusion.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag var mest intresserad av att alliansen skulle sitta kvar, så jag lade min röst på nåt av de partier nära gränsen inom alliansen. Jag har för mig det slutade på C men funderade även på KD. Vill mest hålla vänsterpartiet borta från regeringen.

Taktikröst hade jag också kunna lägga om jag på allvar trodde att något av partierna inte skulle klara gränsen.

Tycker både V och MP bör hållas borta från de utpressningsroller de haft i tidigare S-regeringar.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jimmy Åkessons tal om nolltolerans handlar tydligen att vi skall ha tolerans för de nollor som utgör hans partikamrater.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hur går det med ryggdunkandet? Vem leder? :)

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Taktikröst hade jag också kunna lägga om jag på allvar trodde att något av partierna inte skulle klara gränsen.

Tycker både V och MP bör hållas borta från de utpressningsroller de haft i tidigare S-regeringar.

Jag vet ganska några stycken som taktikröstade så frågan är om inte något parti åkt ut redan förra valet om inte fler gjort som mig?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping