För om det nu inte är en gnälltråd, så har jag nog misslyckats med att tolka trådstarten något fatalt.
Ja, det (bland annat) har du missuppfattat. Fatalt.
För om det nu inte är en gnälltråd, så har jag nog misslyckats med att tolka trådstarten något fatalt.
Mellanlandade i Peking, där fick jag betala 30 kr/minut för telefonsamtal till Sverige. Ska jag starta en tråd om Kina?
Kan inte stämma, jag har surfat massor i Kina, och ringt, och det är inte i närheten av dessa priser. Kostar i princip ingenting.
Samtal i utlandet
I utlandet, ringda samtal 3
Filippinerna (Globe Telecom) 4 3 6:46 125,25
Kina (China Mobile) 4 8 12:12 321,60
I utlandet, mottagna samtal 3
Kina (China Mobile) 4 1 1:52 29,83
Meddelandetjänster i utlandet
SMS i utlandet 5
Filippinerna (Globe Telecom) 4 4 3,32
Kina (China Mobile) 4 3 9,60
Du är fatalt misslyckad. Punkt.
Följande yttrades av en nattarbetare 2013-10-17:
Verkligheten överträffar verkligen dikten
Hade en av mina kanske fem bästa semestrar i Israel i somras. Hade verkligen inget att anmärka på. Tills telefonräkningen kom.
Om vi struntar i telefonräkningen nu, skulle du kunna berätta lite om Israel som turistland? Vad är det som gör resmålet till en av dina topp 5 resor?
Men va fan, vi har ett bättre avtal med Telia, jag kom inte upp i 1000sek ens. Trots navigation med Waze stundtals
BTW håller jag med Markus, toppen semester för min del oxå.
Trots telefonräkningen skall jag tillbaka, för övrigt fick jag just en kredit på hela beloppet.
Det är ett ytterst trevligt resmål som bjuder på storstad, kultur, historia, nutid, civilisation, badstrand och trevlig mat i en mix jag har svårt att se att något annat resmål kan överträffa. Det finns ballare städer, och ballare stränder osv men mixen är som sagt förmodligen oslagbar. Människorna var, i motsats till vad man kan tro då man trots allt bor i Absurdistan och matas med antiisraelisk propaganda dagligen, fantastiskt trevliga. Aldrig varit på ett ställe där folk var så hjälpsamma, möjligen Kalifornien.
Grym resa, enda minus (förutom Telia-fiaskot) var att det är ganska "höga" priser, ungefär som hemma alltså. Arabmaten var förvisso billig, och det var ju en fröjd att se hur de lyckats med integrationen till skillnad från oss. Snacka om attitydskillnad på Abdullah & C. Det var annars en annan grej som överraskade, hur trevligt de har det ihop inne i Israel (araber och judar). Jag skojar inte, det var nästan ok stämning även i arabkvarteren, de har sina moskéer och judarna är Ok med det, avslappnad stämning - tro't eller ej.
Trevlig skildring. Vilka delar/städer av Israel besökte du?
Tel Aviv, Jerusalem inkl Döda Havet, Golanhöjderna.
Jerusalem är grymt, religiös eller inte, guide är ett måste.
Trots telefonräkningen skall jag tillbaka, för övrigt fick jag just en kredit på hela beloppet.
Det är ju verkligen historiska miljöer vi talar om som präglat vår kultur en hel del. Man behöver inte vara religiös för att förstå det. Du hann se mycket! Det är väl inte allt för långa avstånd i Israel direkt? Hur länge var du borta (har inte läst tillbaka om nu nu nämnt det tidigare i tråden)?
Haha, vi var ju kvar i 11dgr varav 5dgr i Eilat. 40-45gr dygnet om gjorde det till en lätt ansträngd vistelse. Dykningen var dock toppen där i röda havet.
Döda havet var nice, Jerusalem som sagt ett måste. Det finns precis hur mycket som helst att se där.
Vi gick hela golgata, eller via dolorosa med alla stopp efter vägen. Mycket intressant och klart bra för barnet som börjar läsa religion under terminen. Det finns verkliga saker att relatera till.
Fö uppskattar jag ordningen i landet De vet att hålla ordning på olika grupperingar.
Inrikesflyg ja, betänk att det är incheckning 3 (tre) timmar innan avgång. Man hinner i princip rätt över Israel på den tiden i bil. Det är inte värt krånglet imho.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|