Israel - en terrorstat

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Kan inte stämma, jag har surfat massor i Kina, och ringt, och det är inte i närheten av dessa priser. Kostar i princip ingenting. :confused:

Halebop
Samtal i utlandet
I utlandet, ringda samtal 3
Filippinerna (Globe Telecom) 4 3 6:46 125,25
Kina (China Mobile) 4 8 12:12 321,60
I utlandet, mottagna samtal 3
Kina (China Mobile) 4 1 1:52 29,83
Meddelandetjänster i utlandet
SMS i utlandet 5
Filippinerna (Globe Telecom) 4 4 3,32
Kina (China Mobile) 4 3 9,60

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Men va fan, vi har ett bättre avtal med Telia, jag kom inte upp i 1000sek ens. Trots navigation med Waze stundtals :banana
BTW håller jag med Markus, toppen semester för min del oxå.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Hade en av mina kanske fem bästa semestrar i Israel i somras. Hade verkligen inget att anmärka på. Tills telefonräkningen kom.

Om vi struntar i telefonräkningen nu, skulle du kunna berätta lite om Israel som turistland? Vad är det som gör resmålet till en av dina topp 5 resor?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om vi struntar i telefonräkningen nu, skulle du kunna berätta lite om Israel som turistland? Vad är det som gör resmålet till en av dina topp 5 resor?

Trots telefonräkningen skall jag tillbaka, för övrigt fick jag just en kredit på hela beloppet. :)
Det är ett ytterst trevligt resmål som bjuder på storstad, kultur, historia, nutid, civilisation, badstrand och trevlig mat i en mix jag har svårt att se att något annat resmål kan överträffa. Det finns ballare städer, och ballare stränder osv men mixen är som sagt förmodligen oslagbar. Människorna var, i motsats till vad man kan tro då man trots allt bor i Absurdistan och matas med antiisraelisk propaganda dagligen, fantastiskt trevliga. Aldrig varit på ett ställe där folk var så hjälpsamma, möjligen Kalifornien.

Grym resa, enda minus (förutom Telia-fiaskot) var att det är ganska "höga" priser, ungefär som hemma alltså. Arabmaten var förvisso billig, och det var ju en fröjd att se hur de lyckats med integrationen till skillnad från oss. Snacka om attitydskillnad på Abdullah & C:eek:. Det var annars en annan grej som överraskade, hur trevligt de har det ihop inne i Israel (araber och judar). Jag skojar inte, det var nästan ok stämning även i arabkvarteren, de har sina moskéer och judarna är Ok med det, avslappnad stämning - tro't eller ej.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men va fan, vi har ett bättre avtal med Telia, jag kom inte upp i 1000sek ens. Trots navigation med Waze stundtals :banana
BTW håller jag med Markus, toppen semester för min del oxå.

Var annars träffar man en meningsfrände från sporthoj.com - om inte på planet till Israel. Känns som i alla fall några av oss lever som man lär. :D

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Trots telefonräkningen skall jag tillbaka, för övrigt fick jag just en kredit på hela beloppet. :)
Det är ett ytterst trevligt resmål som bjuder på storstad, kultur, historia, nutid, civilisation, badstrand och trevlig mat i en mix jag har svårt att se att något annat resmål kan överträffa. Det finns ballare städer, och ballare stränder osv men mixen är som sagt förmodligen oslagbar. Människorna var, i motsats till vad man kan tro då man trots allt bor i Absurdistan och matas med antiisraelisk propaganda dagligen, fantastiskt trevliga. Aldrig varit på ett ställe där folk var så hjälpsamma, möjligen Kalifornien.

Grym resa, enda minus (förutom Telia-fiaskot) var att det är ganska "höga" priser, ungefär som hemma alltså. Arabmaten var förvisso billig, och det var ju en fröjd att se hur de lyckats med integrationen till skillnad från oss. Snacka om attitydskillnad på Abdullah & C:eek:. Det var annars en annan grej som överraskade, hur trevligt de har det ihop inne i Israel (araber och judar). Jag skojar inte, det var nästan ok stämning även i arabkvarteren, de har sina moskéer och judarna är Ok med det, avslappnad stämning - tro't eller ej.

Trevlig skildring. Vilka delar/städer av Israel besökte du?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tel Aviv, Jerusalem inkl Döda Havet, Golanhöjderna.
Jerusalem är grymt, religiös eller inte, guide är ett måste.

Det är ju verkligen historiska miljöer vi talar om som präglat vår kultur en hel del. Man behöver inte vara religiös för att förstå det. Du hann se mycket! Det är väl inte allt för långa avstånd i Israel direkt? Hur länge var du borta (har inte läst tillbaka om nu nu nämnt det tidigare i tråden)?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Bara att gratulera! Men hur gick det till, var det någon spärr som borde skyddat dig som inte fungerade? För Televerket betalade väl inte tillbaka pengarna bara för att dom tyckte synd om dig?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är ju verkligen historiska miljöer vi talar om som präglat vår kultur en hel del. Man behöver inte vara religiös för att förstå det. Du hann se mycket! Det är väl inte allt för långa avstånd i Israel direkt? Hur länge var du borta (har inte läst tillbaka om nu nu nämnt det tidigare i tråden)?

En vecka var vi där, räckte rätt bra för det vi gjorde. Skall man till badorterna kunde man stannat en vecka till möjligen. Jag var rätt nöjd med en vecka.

Inte jättelånga avstånd nej, tror det fanns något inrikesflyg dock. :gnissla

piece åkte runt lie mer tror jag, fan berättat inte han något för? :mad:

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Haha, vi var ju kvar i 11dgr varav 5dgr i Eilat. 40-45gr dygnet om gjorde det till en lätt ansträngd vistelse. Dykningen var dock toppen där i röda havet.
Döda havet var nice, Jerusalem som sagt ett måste. Det finns precis hur mycket som helst att se där.
Vi gick hela golgata, eller via dolorosa med alla stopp efter vägen. Mycket intressant och klart bra för barnet som börjar läsa religion under terminen. Det finns verkliga saker att relatera till.

Fö uppskattar jag ordningen i landet ;) De vet att hålla ordning på olika grupperingar.

Inrikesflyg ja, betänk att det är incheckning 3 (tre) timmar innan avgång. Man hinner i princip rätt över Israel på den tiden i bil. Det är inte värt krånglet imho.

Last edited:

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Haha, vi var ju kvar i 11dgr varav 5dgr i Eilat. 40-45gr dygnet om gjorde det till en lätt ansträngd vistelse. Dykningen var dock toppen där i röda havet.
Döda havet var nice, Jerusalem som sagt ett måste. Det finns precis hur mycket som helst att se där.
Vi gick hela golgata, eller via dolorosa med alla stopp efter vägen. Mycket intressant och klart bra för barnet som börjar läsa religion under terminen. Det finns verkliga saker att relatera till.

Fö uppskattar jag ordningen i landet ;) De vet att hålla ordning på olika grupperingar.

Inrikesflyg ja, betänk att det är incheckning 3 (tre) timmar innan avgång. Man hinner i princip rätt över Israel på den tiden i bil. Det är inte värt krånglet imho.

Jag håller med om att Israel är sevärt. Men någon incheckning tre timmar avgång behövde inte vi göra. Vi var på plats någon timme innan avgång i Eilat. Detta var knappt ett år sedan.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år