Istråden -08/09

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Owe på 125:an är klart sevärd kan vi ju konstatera, och tack för trevligt besök Strömberg. Fin hoj och kamera:tummenupp , synd bara att vi inte lyckades pumpa luft i däcket.:gnissla Satan så blöt man blev :D

Mvh Christer
 
Last edited:

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Owe på 125:an är klart sevärd kan vi ju konstatera, och tack för trevligt besök Strömberg. Fin hoj och kamera:tummenupp , synd bara att vi inte lyckades pumpa luft i däcket.:gnissla Satan så blöt man blev :D

Mvh Christer


Ja han åkte gôtt ute på isen... kul å se någon som e duktig åka fort... hoppas han kan köra med 500:an nästa gång... hade varit intressant..:banana

å ja.. blöt va de.. men mest i rôva.. tur man hade ombyte med sig..:hihi

ska kolla däcket på måndag... nästa helg ska jag till norge å hälsa på en kompis... men helgen efter de... då kan de bli ett besök igen till er.. ser fram emot de!!! :)

Mvh Strömberg...



Ps. Christer...ring om du behöver ha något kört... går å ringa när som helst... :tummenupp
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Jepp kontakter med truckers är finemang.:tummenupp Nästa helg jobbar jag dygnet runt typ men som du föreslår så är helgen därpå en möjlighet är det bara is så blir det åka.:banana

Mvh Christer
 

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Har kollat på varför jag fick punktering nu...

Verkar som att när jag släppte ut luft till 0,6 på bakhjulet så spann fälgen i däcket... ventilen i slangen var helt loss.. både slangen å fälggummit hade snurrat :3freak ...så var å shoppa ett däcklås till idag...å ny slang.. en tjock rackare...:D
imorrn ska det ihop... med ny slang å dubbla lås... hoppas de funkar då.. Betta tydligen fint i isen med finndubb... å gott med stark maskin... :yoparty

Husaberg på isen is the shit.... :Bugar
 

Döden2

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Ö-bruk
Hoj
KTM 505 SMR KTM 250 SX
Har kollat på varför jag fick punktering nu...

Verkar som att när jag släppte ut luft till 0,6 på bakhjulet så spann fälgen i däcket... ventilen i slangen var helt loss.. både slangen å fälggummit hade snurrat :3freak ...så var å shoppa ett däcklås till idag...å ny slang.. en tjock rackare...:D
imorrn ska det ihop... med ny slang å dubbla lås... hoppas de funkar då.. Betta tydligen fint i isen med finndubb... å gott med stark maskin... :yoparty

Husaberg på isen is the shit.... :Bugar

Ni som kör finndubb använd alltid dubbla däcklås och 0.5-0.6 i däcktryck i bak!
hoppas det går bättre nästa gång:tummenupp
 

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Ni som kör finndubb använd alltid dubbla däcklås och 0.5-0.6 i däcktryck i bak!
hoppas det går bättre nästa gång:tummenupp


Okay... de kanske är ett måste?? tackar för infon...men jag gick den hårda vägen till lärdom... som vanligt!!
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Hmm, hur stark en en sådan husa som du har Matthias? Den är ju vassare än min Xr givetvis men jag har kört 0,5 i flera år och aldrig märkt av att det slirar i däcket med bara ett lås!:va Men det är klart det kanske är 15 kusar mera i en Husa.:rolleyes: Fan vad jag vill ha en sådan dom verkar lite sköra men annars så VILKEN HOJ:). Annars suger det hårt här uppe +6 regn och isen har minskat till 15cm.:mad:

Mvh Christer
 

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Hmm, hur stark en en sådan husa som du har Matthias? Den är ju vassare än min Xr givetvis men jag har kört 0,5 i flera år och aldrig märkt av att det slirar i däcket med bara ett lås!:va Men det är klart det kanske är 15 kusar mera i en Husa.:rolleyes: Fan vad jag vill ha en sådan dom verkar lite sköra men annars så VILKEN HOJ:). Annars suger det hårt här uppe +6 regn och isen har minskat till 15cm.:mad:

Mvh Christer


Ärligt talat så har ja ingen aning... finns ju inga effekt spec:ar att få.. men tror ja läste en gång i en BIKE tidning om 2005 års motard från Husaberg att den skulle ha ca 60 hk på hjulet, om de stämmer eller ej vet ja inte.. men dom går bra... men nån som läser här kanske vet vad en husa 650 med acra hel system ger ungefär?? dom är inte så sköra som folk säger.. men underhåll krävs mer än andra de e sant... du får pröva den nästa gång... ja nu e inte vädergudarna med oss... fan... funderar på att åka ännu längre upp någon helg i vinter å köra...kanske kan skramla ihop ett gäng å åka norröver... vore kul...
 

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
jo ja hade lite funderingar på de ett tag.. inget kul när man inte har någon å åka med... men nu e de kul igen med is åka... så nu får den nog stå kvar.. älskar verkligen när ja är ute å åker.. e så jävla kul...

men isen hoppas jag ligger kvar... vill verkligen åka snart igen å få pröva den mer...
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
husa 650 original ca 58-60hk på slangen, med akra helsystem ca 61-64 hk på slangen tror jag..
 

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
husa 650 original ca 58-60hk på slangen, med akra helsystem ca 61-64 hk på slangen tror jag..

okay. ja där ser man... kanske skulle låta någon optimera skiten i bänk å se vad de blir... vore kul...

Nu är det körbart igen :) ca 15-16cm is

Mvh Christer


Nu har de blivit kallt igen här nere.. hoppas de håller i sig till nästa helg.. då kommer ja upp till er igen...
 
Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Ni som kör finndubb använd alltid dubbla däcklås och 0.5-0.6 i däcktryck i bak!
hoppas det går bättre nästa gång:tummenupp
Kanske en dum fråga men hur sätter man dit dubbla däcklås? Jag har precis köpt däck med finndubb för första så jag är rookie. Det kanske inte är något problem med att det spinner på fälgen då jag "bara" har en 450.
 

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Kanske en dum fråga men hur sätter man dit dubbla däcklås? Jag har precis köpt däck med finndubb för första så jag är rookie. Det kanske inte är något problem med att det spinner på fälgen då jag "bara" har en 450.

Ingen fråga är dum...

Om du tittar på din bakfälg så sitter det säkert en mutter å bricka någonstans i fälgbanan.. någonstans mitt emot finns de säkert ett hål som är tomt.. där kan man köpa å montera ett extra däckslås... blir lite krångligare å få dit däcket.. men kan vara värt de så du inte får punka som jag fick... de va tråkigt.. men fan va grymt fäste de va med finndubb... framförallt tyckte ja att bromsa va fränt.. i din 450 kan de nog finnas effekt så de räcker för å få fälgen å spinna i däcket om de vill sig.. de tror jag.. men ja e ny inom området med isdäck oxå som du..

Mvh Strömberg
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
husa 650 original ca 58-60hk på slangen, med akra helsystem ca 61-64 hk på slangen tror jag..

Jag tror mer på runt 55hk orginal och max 60 med system. Va väl ngt mer umf med gamla 644cc motorn.
Hur som helst räcker det till. Men man får ganska mkt trevligare karaktär på motorn om man trimmar. :)
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Finns det inget hål för extra lås så är det väl bara att borra ett på strategiskt ställe.

Du är välkommen tillbaks Strömberg vi kan väl höras när det närmar sig. Isen är iallafall perfa nu! Vi kan väl testa mot min honda så får vi se hur stor skillnad det är, skulle tippa på att jag har 51-53 whp.

Mvh Christer
 
Last edited:

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Finns det inget hål för extra lås så är det väl bara att borra ett på strategiskt ställe.

Du är välkommen tillbaks Strömberg vi kan väl höras när det närmar sig. Isen är iallafall perfa nu! Vi kan väl testa mot min honda så får vi se hur stor skillnad det är, skulle tippa på att jag har 51-53 whp.

Mvh Christer


klart vi hörs närmare... gott att isen håller sig... å ja.. vi får köra ett acc race å se va som händer på isen...va väger hondan??den gick ju fint sist så de tvivlar ja inte på den effekten... men som sagt.. de är svårt de där.. funderar på att bänka så man vet...
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Tja en del gissningar blir det, 130kg utan bränsle tror jag att den vägde när jag ställde den på vågen. Honda uppger väl 61,5 eller något sådant på veven (överdrivet) 47-49 whp är bromsat i diverse test ostrypt i övrigt std. Min har Yoshimura helsystem öppnade andningvägar och Edelbrock flatslide med accpump.
I garaget ligger även ett renoverat & portat lock, 683cc big bore cylinder med smidd Wiseco högkompskolv och en steg 2 hotcam.:yoparty :banana

Har vart lite feg och inte velat öppna en hoj som gått 700mil:tummenner :)

Mvh Christer
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top