Istråden -08/09

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Din autofikus verkar va lite knas, många av bilderna är ju oskarpa. Även de på stillastående motiv i början som borde vara skarpast.

Schyssta bilder annars!
Vore sköj o jämföra finndubb med mina skruvdäck nångång.


Haha. ja vet... glömde att den stog i action läge... skulle ändrat där.. men är nybörjare med de här med systemkamera, så de är mycke å lära....
kom upp på söndag så kan vi jämföra... då kör i alla fall jag....

Fegåkte?? Är man inte snabbare, så det inget att skämmas för, man kan bara bli bättre, men träning är till för talanglösa!!!
//Thomas


Tyckte de va tråkigt att ni åkte så tidigt... fick ju bara kört om dig en gång....
Hahaha.... :arsele
Bättre plogat skulle vart fint så de går å åka fortare... va alldeles för mycket lös snö på isen.... skulle behövas en traktor som fick bort de lösa....
 
Last edited:

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Haha. ja vet... glömde att den stog i action läge... skulle ändrat där.. men är nybörjare med de här med systemkamera, så de är mycke å lära....
kom upp på söndag så kan vi jämföra... då kör i alla fall jag....




Tyckte de va tråkigt att ni åkte så tidigt... fick ju bara kört om dig en gång....
Hahaha.... :arsele
Bättre plogat skulle vart fint så de går å åka fortare... va alldeles för mycket lös snö på isen.... skulle behövas en traktor som fick bort de lösa....

Glömde du inte att nämna ovan att det var en otränad fet övergödd 45åring som du lyckades köra om en gång!!!!!! Han har tyvärr slutat köra för länge sedan.:fyllisar
Detta kan du nog inte lägga till meritlistan:D

//Thomas
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Haha. ja vet... glömde att den stog i action läge... skulle ändrat där.. men är nybörjare med de här med systemkamera, så de är mycke å lära....
kom upp på söndag så kan vi jämföra... då kör i alla fall jag....




Tyckte de va tråkigt att ni åkte så tidigt... fick ju bara kört om dig en gång....
Hahaha.... :arsele
Bättre plogat skulle vart fint så de går å åka fortare... va alldeles för mycket lös snö på isen.... skulle behövas en traktor som fick bort de lösa....

ja får se om de blir 2hjul till helgen känns inte som ja hinner fixa hojjen tills dess. Lille 4hjulingen får va stand in.
Ska du upp både lörda sönda?

Glömde du inte att nämna ovan att det var en otränad fet övergödd 45åring som du lyckades köra om en gång!!!!!! Han har tyvärr slutat köra för länge sedan.:fyllisar
Detta kan du nog inte lägga till meritlistan:D

//Thomas

hahaha:D :D
 
Last edited:

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
ja får se om de blir 2hjul till helgen känns inte som ja hinner fixa hojjen tills dess. Lille 4hjulingen får va stand in.
Ska du upp både lörda sönda?



hahaha:D :D



Okay.. vad ska du göra med hojen då??för min del så blir de bara söndag... glömde av ett 30 års kalas + att ja har jour denna helg... men på söndag blir de nog garanterat körning...vi kan la höras närmare helgen....

Glömde du inte att nämna ovan att det var en otränad fet övergödd 45åring som du lyckades köra om en gång!!!!!! Han har tyvärr slutat köra för länge sedan.:fyllisar
Detta kan du nog inte lägga till meritlistan:D

//Thomas


Hehehe... jaja.. nä men de va synd de inte blev mer åkning med er.. såg ut som ni hade lite tempo i alla fall... ha de gött så syns vi på isen igen...
 
Last edited:

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Så är såg det ut här i lördags.

Mvh Christer
 

Bifogat

  • christer1_30016478.jpg
    christer1_30016478.jpg
    31.7 KB · Visningar: 65
  • daniel_30104818.jpg
    daniel_30104818.jpg
    22 KB · Visningar: 53
  • niklas_30016855.jpg
    niklas_30016855.jpg
    23.8 KB · Visningar: 65
  • christer3_30016611.jpg
    christer3_30016611.jpg
    22.9 KB · Visningar: 50

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Så är såg det ut här i lördags.

Mvh Christer


Ser kul ut med lite mer snö... men har ni inte fler bilder... ja vill se massor....
jaså ni har vågat å släpa ut traktorn nu... kanske blir bredare spår å mer fart nu då?? har ni dragit om banan nått sen ja va där för ett par veckor sen??

Mvh Strömberg
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Jo då jag skulle ta en massa bilder och dricka mycket kaffe var det tänkt. Glad i hågen så kastade jag ner termosen i ryggsäcken tillsammans med videokameran, digitalkamera och mobiltelefon, väl vid sjön upptäckte jag att korken öppnat sig på termosen och ca 0,5liter kaffe runnit ut över alla kretskort i säcken.:död :död :död :död :död .Bilderna har jag lånat från en kompis blogg. kan höra om hon har flera. Ca 35cm is nu snö är kul men inte just när den kommer ner. Sedan orsakade snövallen ett nyckelbensbrott i lördags med tillhörande ambulanstransport såg riktigt elakt ut och gick nog jävligt bra med tanke på att hastigheten vid tillfället var runt 100km/h.
Ingen vidare dag med andra ord. :död.:död :död :död :död

Mvh Christer
 

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Jo då jag skulle ta en massa bilder och dricka mycket kaffe var det tänkt. Glad i hågen så kastade jag ner termosen i ryggsäcken tillsammans med videokameran, digitalkamera och mobiltelefon, väl vid sjön upptäckte jag att korken öppnat sig på termosen och ca 0,5liter kaffe runnit ut över alla kretskort i säcken.:död :död :död :död :död .Bilderna har jag lånat från en kompis blogg. kan höra om hon har flera. Ca 35cm is nu snö är kul men inte just när den kommer ner. Sedan orsakade snövallen ett nyckelbensbrott i lördags med tillhörande ambulanstransport såg riktigt elakt ut och gick nog jävligt bra med tanke på att hastigheten vid tillfället var runt 100km/h.
Ingen vidare dag med andra ord. :död.:död :död :död :död

Mvh Christer


Ajajajaj... inget bra de där.... jävligt synd att slänga ut 0,5 liter kaffe bara sådär...:rolleyes: :tungan nä men fan va taskigt... hoppas de löser sig ändå... Vems nyckelben gick av?? Hoppas han/hon snart är på benen igen å åker hoj...men gott de inte hände något ännu värre...:död hoppas jag hinner komma upp å åka hos er snart igen... vore kul... men nu på lördag åker jag upp till Alunda å Gimo killarna å åker med dom, sen blir de tävling på söndag i Östhammar...Min första..ska bli kul å lärorikt... för dom dårarna där uppe åker gott på sina hojar...:banana


Mvh Strömberg
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
_lwh1661_29512348.jpg


Denna är go polarn på endurodubbat fyrkantsdubb extra förställda!:yoparty

På lördag blir det ett nytt försök har sanerat kamrorna och tagit ledigt från jobbet bäst att passa på våren kommer med stormsteg.:gnissla

_lwh1866_30180655.jpg


En annan polare vid namn "Nicodemus Djôrk" han kör alltid så här för han har så stora fötter så om han släpper ner framhjulet så tar storpotatistårna i isen!!!:D :hihi :hihi :rofl

Mvh Christer
 
Last edited:

Djörk

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Fengersfors
Hoj
2006,Kawasaki kx450f
Tjena alla glada isåkare.Idag har det varit en kanondag på knarrbysjön i fengersfors.Öh ialla fall nästan hela dagen.När man satt där i solen och njöt så får jag se en silvrig sothora med en släpkärra efter och på där stod det en xr 650.Fick se sen att det var en bekant vid namn stor DJÖRK.Nyfrisserad och fin var han men jag blev lite besviken på att han inte hade använt håret till att packa om ljuddämparen.Men men men lär sig något nytt var dag eller hur krille!!!!!!!
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Tjena alla glada isåkare.Idag har det varit en kanondag på knarrbysjön i fengersfors.Öh ialla fall nästan hela dagen.När man satt där i solen och njöt så får jag se en silvrig sothora med en släpkärra efter och på där stod det en xr 650.Fick se sen att det var en bekant vid namn stor DJÖRK.Nyfrisserad och fin var han men jag blev lite besviken på att han inte hade använt håret till att packa om ljuddämparen.Men men men lär sig något nytt var dag eller hur krille!!!!!!!


:rofl :hihi :hihi :banana :tummenupp

Mvh Christer
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Nu jäklar Strömberg har jag bilder Ca 150-200 av detta slag!!:tummenupp
Måste lägga upp dem på Photobucket eller liknande först bara, kastar in några som smakprov så får vi se när tid ges.

Satan vilken fin dag det har vart idag!!:banana

Mannen med de stora bladen förnekade sig inte som synes, sedan smittade det ta mig fan av sig även på mig, hade 44,5 när jag kom hem!!:rofl


Mvh Christer
 

Bifogat

  • 20090228 173.JPG
    20090228 173.JPG
    235 KB · Visningar: 2,638
  • 20090228 074.JPG
    20090228 074.JPG
    195.8 KB · Visningar: 2,605
  • 20090228 218.JPG
    20090228 218.JPG
    207.4 KB · Visningar: 2,638
  • _LWH2100.JPG
    _LWH2100.JPG
    139.6 KB · Visningar: 303
  • _LWH2063.JPG
    _LWH2063.JPG
    170.7 KB · Visningar: 46
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Glöm inte finalen i isbane-SM som hålls i Östhammar idag... Första start kl 13 (träning o.d. innan förstås). Solo, Endurodubbat, sidvagn och quad.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top