J.Birgersson
Ny medlem
Antalet dubb i däcken är ca 300st/däck (finndubb). Tror rent utav att det är 357st i fram och 320st i bak.
336 dubb i bakdäcket och 364 i framdäcket ska det vara.
Antalet dubb i däcken är ca 300st/däck (finndubb). Tror rent utav att det är 357st i fram och 320st i bak.
Så det funkar bra med silicon alltså? Körde med brandslang förra året men det nötte hål efter kanske 5 h aktiv körning.Jag har gjort ett antal däck nu
Man kan få mycket bättre grepp än endurodubb med egenskruvat.
Gör så här.
-Lacka däcket med ljus färg invändigt.
-Borra med 1,5mm bor i alla dubb. Går att ha 3st i breda dubb.
-Dra i skruvar, men ställ borrmaskinen lågt så man inte fortsätter snurra skruven när den bottnat
-Smeta ett siliconlager invändigt över skruvskallarna. ca 3mm tjockt
-montera med tjockslang.
-kör som bara helvete
[YOUTUBE-ID]JVjjRYCKlgc[/YOUTUBE-ID]
Jag har gjort ett antal däck nu
Man kan få mycket bättre grepp än endurodubb med egenskruvat.
Gör så här.
-Lacka däcket med ljus färg invändigt.
-Borra med 1,5mm bor i alla dubb. Går att ha 3st i breda dubb.
-Dra i skruvar, men ställ borrmaskinen lågt så man inte fortsätter snurra skruven när den bottnat
-Smeta ett siliconlager invändigt över skruvskallarna. ca 3mm tjockt
-montera med tjockslang.
-kör som bara helvete
Varför målar du däcket? Försökte kolla bilderna o ser ut o va 4,2 *25mm skruv, stämmer det? Hur många går det åt för ett fram o ett bakdäck?
Håller verkligen vanlig 4,2mm träskruv? Det känns som att dom inte är gjorda för den belastningen? Eller hade du rostfri?som nedan nämnde blir det lättare att se ett svart hål på vit bakgrund än en svart.
Ang skruvlängd så kan det variera lite pga däckets höjd på dubbarna. Jag fick ha olika på fram och bak däck så det inte blir för långt eller för lite utstick.
Tror det är bakhjuls skruv jag har på bilden till ett bilteama däck.
Håller verkligen vanlig 4,2mm träskruv? Det känns som att dom inte är gjorda för den belastningen? Eller hade du rostfri?
Jag fotade en tävling på is förra året (bilderna finns på min hemsida), å de gav mersmak Blir det vinter i Stockholmstrakten i år så hänger jag gärna med å fotar lite
som nedan nämnde blir det lättare att se ett svart hål på vit bakgrund än en svart.
Ang skruvlängd så kan det variera lite pga däckets höjd på dubbarna. Jag fick ha olika på fram och bak däck så det inte blir för långt eller för lite utstick.
Va sjutton, hur kan du få det att hålla så bra? Vad kör du med för däck?som nedan nämnde blir det lättare att se ett svart hål på vit bakgrund än en svart.
Vad är ett lagomt utstick då? Kommer du ihåg hur långa du hade till framhjulet? Tänkte shoppa loss på biltema imorn.
Va sjutton, hur kan du få det att hålla så bra? Vad kör du med för däck?
var och mätte isen i helgen och den var 10 cm här, så igår beställde jag mig nya michelin endurodubbdäck.
Hoppas det blir snabb leverans för nu känns det som att vänta på tomten när man var ett litet barn hehe
Aha i Bengtsfors vart då uppåt Ärtemark eller där brukar det frysa fort och tidigt! Finns det något att ploga med? Vill du/ni ha sällskap så är det bara att höra av sig
0705-82323sju
Mvh Christer
8cm i fengefors i söndas så där e bana påbörjad .... finndubben kommer att monteras snarast nån kväll kul o se att de e fler på hemma plan som planerar åkning
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|