Istråden-09/10

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
härligt me bilder synd att du inte fick me mig på jäger ktmen:)

bra fart på oves 125a kan vi hålla med om o de sägs ju att en 2taktare går som bäst innan den skär "precis efter klippet gick vevaxeln av":(
 

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Sthlm/spånga
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Körs det med finndubb eller endurodubb i filmen?
Såg ut att gå jävligt bra!! så kanske bara är jag som är feg :p
 

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
finn dubb i filmen, de flesta åker finndubb i fengefors bara nån enstaka på enduro dubb

sen e ju inte ove på 125an nån grön kille på att köra is heller synd att de inte går lika fort för alla:)
 
Last edited:

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
härligt me bilder synd att du inte fick me mig på jäger ktmen:)

bra fart på oves 125a kan vi hålla med om o de sägs ju att en 2taktare går som bäst innan den skär "precis efter klippet gick vevaxeln av":(

Jag kanske har en bild på dig men det var väl 2 st Ktm 450 om jag inte såg fel!?:va Höll på att frysa ihjäl där ute så jag fick ge mig.:gnissla Hmm inte bra att veven gick på Oves tur att storsläggan finns att ta till för han till helgen då (inte för oss andra).

Mvh Christer
 

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
Jag kanske har en bild på dig men det var väl 2 st Ktm 450 om jag inte såg fel!?:va Höll på att frysa ihjäl där ute så jag fick ge mig.:gnissla Hmm inte bra att veven gick på Oves tur att storsläggan finns att ta till för han till helgen då (inte för oss andra).

Mvh Christer

japp 2 st ja o arvsell från långed hans e en helsvart 450sxf o ja me min jäger 450exc

ja kallt va de så de räckte till för ja vågade aldrig stanna för o känna efter hur mycke man frös men så sitter ja här me fötterna i en hink me varmvatten nu me*skratt*
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
japp 2 st ja o arvsell från långed hans e en helsvart 450sxf o ja me min jäger 450exc

ja kallt va de så de räckte till för ja vågade aldrig stanna för o känna efter hur mycke man frös men så sitter ja här me fötterna i en hink me varmvatten nu me*skratt*

Kommer ni på Lördag? Jag misstänker runt 10-12st nu till helgen om kylan släpper något och alla som verkar sugna dyker upp! :yoparty
Själv är jag barnledig och kan köra dygnet runt. :D Men det är klart efter 3-4 timmar på isen brukar man vara rätt mör! :)

Fan om det kunde frysa på 5-6cm till utanför banan som det är nu är isen bara 20-22cm och där vågar jag inte gå ut med traktorn. Banan skulle behöva breddas.

Bäst att vara försiktig annars kan det gå så här:

http://vf.se/Nyheter/Varmland/Isen-holl-inte-for-plogande-traktor-100106.aspx?ShowComments=1

Den maskinen väger ca 4,5ton med kätting och blad och jag läste någonstans att isen var 15-20cm tjock= inte bra:rolleyes::brinnerup

Mvh Christer
 
Last edited:

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
ja o arvsell samt ove kommer som de verkar o hoppas på att få med fler o som du säger vore de allt fint om kylan kunde släppa lite.
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
ja o arvsell samt ove kommer som de verkar o hoppas på att få med fler o som du säger vore de allt fint om kylan kunde släppa lite.

Ni är så välkommna så!

hallerisen.jpg


Liten lathund för folk som inte gillar vinterbad.

Mvh Christer
 

Saxxa

Klotar man inte, så lär man sig inte. ;)
Gick med
19 Oct 2009
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha FZR
Går det kanske att få tag på GPS-navigater eller en "eniropunkt" för det där stället nere måt Åmålskrokarna? Verkar kul!
Jag kanske kommer om jag får cykeln att gå på alla fyra cylindrar innan helgen. Behöver nån som kan hjälpa mig att lasta också i och för sig, men det lär nog vara ett mindre bekymmer.. :)

edit: Ska man ta med lite vedträn och grillkorv också kanske? Kan det vara succévarning på nåt sånt tro?
 
Last edited:

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Går det kanske att få tag på GPS-navigater eller en "eniropunkt" för det där stället nere måt Åmålskrokarna? Verkar kul!
Jag kanske kommer om jag får cykeln att gå på alla fyra cylindrar innan helgen. Behöver nån som kan hjälpa mig att lasta också i och för sig, men det lär nog vara ett mindre bekymmer.. :)

edit: Ska man ta med lite vedträn och grillkorv också kanske? Kan det vara succévarning på nåt sånt tro?

Sök på "Knarrbyn" så hittar du sjön vi brukar ha brasa men ved och korv är bra att ta med precis som du skriver.:tummenupp

Mvh Christer
 

Saxxa

Klotar man inte, så lär man sig inte. ;)
Gick med
19 Oct 2009
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha FZR
Sök på "Knarrbyn" så hittar du sjön vi brukar ha brasa men ved och korv är bra att ta med precis som du skriver.:tummenupp

Mvh Christer

Jo, men det brukar finnas ganska många ställen att åka ner till en sjö. Vart är det lämpligt att parkera då? Mina däck erbjuder rätt bra fäste där det är plogat men om det är en massa snö på isen så blir det snabbt bambi på hal is. Gatdäck... :yoparty

Antar att det är Knarrbysjön med tanke på ditt söktips förresten?
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Jo, men det brukar finnas ganska många ställen att åka ner till en sjö. Vart är det lämpligt att parkera då? Mina däck erbjuder rätt bra fäste där det är plogat men om det är en massa snö på isen så blir det snabbt bambi på hal is. Gatdäck... :yoparty

Antar att det är Knarrbysjön med tanke på ditt söktips förresten?

Parkering finns 10 meter från isen + en ännu större 70m från isen. Kör bara förbi fotbollsplan och rakt fram mot sjön hittar du inte så går du ur bilen och lyssnar.:tummenupp

Upp med en bild på åket 4cyl och gatdäck!! Dig vill vi ha på besök:confused::yoparty

Om vädret håller i sig och det inte brakar ner en massa snö nu så tippar jag på runt 11 tiden på lördag.


Mvh Christer
0705-82323sju
 
Last edited:

Saxxa

Klotar man inte, så lär man sig inte. ;)
Gick med
19 Oct 2009
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha FZR
Parkering finns 10 meter från isen + en ännu större 70m från isen. Kör bara förbi fotbollsplan och rakt fram mot sjön hittar du inte så går du ur bilen och lyssnar.:tummenupp

Upp med en bild på åket 4cyl och gatdäck!! Dig vill vi ha på besök:confused::yoparty

Om vädret håller i sig och det inte brakar ner en massa snö nu så tippar jag på runt 11 tiden på lördag.


Mvh Christer
0705-82323sju

Låter bra. Jag ringer väl om jag inte hittar. Finns risk att det blir jobb för min del också. Men förhoppningsvis kan jag komma. :)

Inga actionbilder ännu! Har bara provkört lite än så länge. Banan jag åkte på var typ 1,5 meter bred på sina ställen så det gick inte att köra speciellt fort ändå och sen gick den som sagt bara på tre cylindrar.. Förhoppningsvis kommer det snart dock!
 

Bifogat

  • untitled.jpg
    untitled.jpg
    59.4 KB · Visningar: 126
  • untitled2.jpg
    untitled2.jpg
    98.6 KB · Visningar: 110
  • untitled3.jpg
    untitled3.jpg
    75.4 KB · Visningar: 83

TomTom

i bollen...
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Arboga
Hoj
Ducati 996SPS
Kul o se att det är fler som är torsk på isåka :)
Vi hade en riktigt fin lördag, 18 minus men det är bara att klä på sig så går det fint.

20100109_Juha_o_Tom.jpg


20100109_JuhaTom_2.jpg


Tog lite film på söndan, inte lika bra fotoväder, samma kurva som bilderna är från http://www.youtube.com/watch?v=ATKLHLcpg0Y
 
Last edited:

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
körs nog ingen is där uppe i stan för gammal sägen säger ju att de e mest "tröjer o dekaler" där*skrattt*
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top