Istråden-09/10

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
Finns det nånstans att köra plogad bana inom ca 10 mil från stockholm i helgen?

Finns 2st i Eskilstuna (ca 10mil från sthlm) som jag vet om. Båda av dom är runt 1km långa. En av dom har jag varit och kört på och den andra ska jag prova imorgon. Ena sjön har mellan 20-25cm tjock is och den andra ska ha 27cm tjock is. Sen vet jag att det är fler på g här runt om. Förra året fanns det en som var ca 1,3mil lång och jag vet att dom håller på och gör iordning banan där, men när den blir klar vet jag inte än.
Har ni inget vettigt för er så kom och gasa lite imorgon. Säg till i tid om det är någon som vill komma så kan jag beskriva vägen.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Finns 2st i Eskilstuna (ca 10mil från sthlm) som jag vet om. Båda av dom är runt 1km långa. En av dom har jag varit och kört på och den andra ska jag prova imorgon. Ena sjön har mellan 20-25cm tjock is och den andra ska ha 27cm tjock is. Sen vet jag att det är fler på g här runt om. Förra året fanns det en som var ca 1,3mil lång och jag vet att dom håller på och gör iordning banan där, men när den blir klar vet jag inte än.
Har ni inget vettigt för er så kom och gasa lite imorgon. Säg till i tid om det är någon som vill komma så kan jag beskriva vägen.

Jag kan tänka mig att komma med sällskap. Vart kör ni nånstans?

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Hur är isen nu på en oplogad sjö då det snöade samtidigt som den första isen frös på?

Såg några som fiskade häromdagen på en sjö här i närheten och där såg isen RIKTIGT dålig ut under snön så jag vet inte om man ska kasta på dubbdäcken eller om man ska hålla sig i skogen.

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Pm'ar över mitt nummer till dig så är det bara att ringa om du vill köra idag. Vi börjar köra kl 10 idag blir det Eklångssjön.

Idag blir det tyvär inget åka för min del. Missade hämta ut mina dubbdäck från posten innan stängning suck! Men vi är 3st 450' åkare som letar nånstans att köra. Gärna till helgen om ni kör nånstans?
Hör gärna av dig med tips eller nummer :tummenupp

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
Idag blir det tyvär inget åka för min del. Missade hämta ut mina dubbdäck från posten innan stängning suck! Men vi är 3st 450' åkare som letar nånstans att köra. Gärna till helgen om ni kör nånstans?
Hör gärna av dig med tips eller nummer :tummenupp

Vet inte om du fick mitt pm imorse med mitt nr internätet la av isamband med att jag skickade det till dig. Fick du inte det så säg till så skickar jag det igen.

Vi kommer köra på Eklångssjön igen på Lördag så vill ni hänga på så är det bara att komma. Bommarna ner till sjön öppnas kl 10.

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Vet inte om du fick mitt pm imorse med mitt nr internätet la av isamband med att jag skickade det till dig. Fick du inte det så säg till så skickar jag det igen.

Vi kommer köra på Eklångssjön igen på Lördag så vill ni hänga på så är det bara att komma. Bommarna ner till sjön öppnas kl 10.

Nej jag fick inget pm, skicka gärna igen! =)
Ska försöka samla ihop dom andra och komma ut på lördag, hör av mig!

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Då va min isåkningsdebut avklarad.
Kanske även min första köldskada.
Duktigt kallt om fingertopparna, fast det va så kul så att jag inte kunde luta.

Är hemma och värme upp mej lite nu, snart bär det av igen.

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Hallå!

Putte:

Vi kommer säkerligen imorrn. Liten vägbeskrivning till sjön tack!

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
Hallå!

Putte:

Vi kommer säkerligen imorrn. Liten vägbeskrivning till sjön tack!

Nästa åkning på Eklångs sjön är nästa Lördag. Kostar nu 40kr att köra en dag detta pga att dom skaffat en liten snöplog maskin som dom åker ut med ett par gånger under dagen.

Här får ni några bilder ifrån åkningen på Eklångs sjön.

18149_243100743068_669618068_3127318_20809_n.jpg

18149_243096588068_669618068_3127299_3839629_n.jpg

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Är det någon som vet hur tjock isen bör vara innan man ger sig ut?
Vore kul att hitta någon sjö i Sthlm att åka på... tips?

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Hoj
XR650R & CR500AF
2 bilder från dagens åkning.

p1010469.jpg

p1010471.jpg

Och ett litet klipp på en 125:a i högform.

http://www.youtube.com/watch?v=ifGmavtz70A

Själv åkte jag inget förutom lite skridskor med tösen, fegade ur lite pga kylan:tuttar:rolleyes: så jag siktar på nästa helg istället.:tummenupp

Mvh Christer

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...