Istråden -10/11

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Nu kan man köra i Stockholms skärgård :tummenupp

[YOUTUBE-ID]GwEIt0X3LK8[/YOUTUBE-ID]

Synd bara att man inte har en lämplig hoj eller en skoter. Det fick bli skidor i brist på annat

Vart är det där?
Vore kul att dra ihop ett gäng och dra en skärgårdstur!
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Satans så svårt det är att få polare att hänga med på sånt här

Det är säkert lättare att få dom att gå i kyrkan

Nån från väsbyhållet som vill haka på i morrn?
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Tror det kan bli svårt för mig att dyka upp imorrn, har varken bil, släp eller polare (söderifrån) som ska med så jag kan få dit hojen. :-/
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det funkar finfint! :) Körde med en ktm 125exc i lördags och den gick som fan, både när de va plogat och oplogat!

Det där varierar ju rejält med hur banan plogats. Vissa ska ju bara ha en djkla massa långa rakor på sina banor och då är det inte kul med 125. Åkte själv på ett vevstakshaveri när jag jagade storhojar med en RM125 som varvade ut redan efter halva raksträckan. Det skulle säkert ha rasat ändå förr eller senare men nu blev det förr.
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Najs, lägg gärna upp lite bilder.Vi hade fullt upp med att filma så vi glömde fota...
Kör vi igen till helgen?
//m

Bilder kommer så fort jag kan slita mig för min Körkortsbok för BE-kort :gnissla

Jo det lär köras i helgen men får se om man kommer ned.
Satt nere på bryggan när man själv hade tröttnat och såg när körde i lössnön! Såg sjukt skoj ut! :)



Edit: https://picasaweb.google.com/118435426751405878651/IskorningFaringso# drog ihop lite bilder snabbt!
Alla bilder finns som org om man vill mixtra med dem själva!
 
Last edited:

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Så nu har jag oxå provat..
upptäckt att de är dax för nya dubb!

Men hade ohyggligt roligt i snön på sidan om :banana:yoparty

En liten film från dagen!
http://vimeo.com/20174047

Haha vilka jäkla tattar-kast han får när han klotar där vid 2 minuter! Det va bland det värsta jag sett!!:lol:lol han verkar ju klarat sig fint iallafall!

Vi hade en redig/tråking klotning hemmavid för någon vecka sedan. CR500 på finndubb ur ganska snäv kurva i ca 80-90km/h, nedlägg och hyfsat uppställ över en snösträng och vips så låg ekipaget ner. Såg ganska odramatiskt ut men när det bar iväg över en fotbollsstor frusen isknockla så ville foten på föraren gärna svullna upp till 2x storleken + kass bakskärm, kylare, alu-tank, kylarvinge, expansionskammare, onboard dator, styre & kopplingshandtag mm!! :gnissla

/Christer
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Haha vilka jäkla tattar-kast han får när han klotar där vid 2 minuter! Det va bland det värsta jag sett!!:lol:lol han verkar ju klarat sig fint iallafall!

Vi hade en redig/tråking klotning hemmavid för någon vecka sedan. CR500 på finndubb ur ganska snäv kurva i ca 80-90km/h, nedlägg och hyfsat uppställ över en snösträng och vips så låg ekipaget ner. Såg ganska odramatiskt ut men när det bar iväg över en fotbollsstor frusen isknockla så ville foten på föraren gärna svullna upp till 2x storleken + kass bakskärm, kylare, alu-tank, kylarvinge, expansionskammare, onboard dator, styre & kopplingshandtag mm!! :gnissla

/Christer

Det var mindraper som fick sig en flygtur......:D

/issi
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Det var mindraper som fick sig en flygtur......:D

/issi

Aha börjar det väl slänga så är det lätt att bli passagerare istället för förare! Gôtt att det gick bra med han!!:tummenupp För övrigt så ser det jäkligt kul ut! :tummenupp

Btw så ryktas det om ett besök på den lokala isbanan av en rallydubbad 700hk Audi S2:a till helgen vilket skulle kunna bli sevärt och eftersom jag är plogchef så kanske det även kan bli åkvärt om man har tur!! :)

/Christer
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Aha börjar det väl slänga så är det lätt att bli passagerare istället för förare! Gôtt att det gick bra med han!!:tummenupp För övrigt så ser det jäkligt kul ut! :tummenupp

Btw så ryktas det om ett besök på den lokala isbanan av en rallydubbad 700hk Audi S2:a till helgen vilket skulle kunna bli sevärt och eftersom jag är plogchef så kanske det även kan bli åkvärt om man har tur!! :)

/Christer

hehe ja de såg rätt spännande ut från första parket :)

Ahh hårigt :yoparty
klart att du ska åka med.. :banana
Glöm inte att filma :)
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Aha börjar det väl slänga så är det lätt att bli passagerare istället för förare! Gôtt att det gick bra med han!!:tummenupp För övrigt så ser det jäkligt kul ut! :tummenupp

Btw så ryktas det om ett besök på den lokala isbanan av en rallydubbad 700hk Audi S2:a till helgen vilket skulle kunna bli sevärt och eftersom jag är plogchef så kanske det även kan bli åkvärt om man har tur!! :)

/Christer
Härligt, då ska vi försöka dra ihop ett gäng o komma o slira lite.
Jag är lite blå i :arsele samt i knävecket så det gick bra. Första gången jag vurpar på is någonsin! Jäkla skitdäck, har börjat kolla finndubbsannonser...
//m
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top