Istråden -10/11

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Finndubb is da shiiiiit! I alla fall om man enbart åker is. Nackdelen kan väl vara att det går fortare och gör mera ont om man vurpar.

Jag har ett helt nytt 18" finndubb som jag tänkt sälja. 1500:- inkl frakt eller byte rakt av mot ett nytt 19".

Priset ligger på 18-1900:- + frakt normalt.

/Christer
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Finndubb is da shiiiiit! I alla fall om man enbart åker is. Nackdelen kan väl vara att det går fortare och gör mera ont om man vurpar.

Jag har ett helt nytt 18" finndubb som jag tänkt sälja. 1500:- inkl frakt eller byte rakt av mot ett nytt 19".

Priset ligger på 18-1900:- + frakt normalt.

/Christer
Oj, låter intressant, låt mig fundera lite under dagen
PM kommer
//m
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Jag åkte förbi Väsjön (sollentuna vid skidbacken) Det är en plogad bana där

Jag hadde tänkt besöka denna nu på Söndag , Nån som är sugen att hänga på?
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag åkte förbi Väsjön (sollentuna vid skidbacken) Det är en plogad bana där

Jag hadde tänkt besöka denna nu på Söndag , Nån som är sugen att hänga på?

låter intressant! får se om jag hinner köpa en biljävel innan dess så jag slipper behöva någon som kör mig dit! hur såg banan ut? slingrig eller bara typ oval?
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Jag åkte förbi Väsjön (sollentuna vid skidbacken) Det är en plogad bana där

Jag hadde tänkt besöka denna nu på Söndag , Nån som är sugen att hänga på?
Naaaaaaajs!!! :banana
Längtat tills de fick den klar. Körde där ett flertal gånger förra säsongen och den banan var grymt kul!! 6an med 570n, dryga 110 blås och med många härliga kurvor.
VI KOMMER!!!
Hmmm, finndubb eller inte finndubb, det är frågan...:va
//m
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Naaaaaaajs!!! :banana
Längtat tills de fick den klar. Körde där ett flertal gånger förra säsongen och den banan var grymt kul!! 6an med 570n, dryga 110 blås och med många härliga kurvor.
VI KOMMER!!!
Hmmm, finndubb eller inte finndubb, det är frågan...:va
//m

Har vi hittat nya däck till på söndag då? :va
 

J.Birgersson

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Ort
Gävle
Hoj
KTM 540, KTM 450, KTM 300EXC, GSXR 600
Isbanesäsongen är i full gång. Anmäl er till dom tävlingarna som är kvar. kolla isbana-backe.se för info!
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Någon som har koll på sjön axaren vid rosenhill?
Hur var åkningen på väsjön?
Någon som varit ute vid stavsborg i helgen eller ska dit?

Har just slängt på hemmaskruvade isdäck på motarden och skall ut på söndag och testa.
 
Last edited:

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Hur ser det ut vid Ekerö.
Är man välkommen eller blir det sura miner från 740 raggarna?
 

flipflash

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2010
Ort
ekerö
Hoj
honda vrf 800
Hur ser det ut vid Ekerö.
Är man välkommen eller blir det sura miner från 740 raggarna?



740 raggarna som lägger ned tid pengar och slit för att ploga och göra iordning en bana att åka på är sällan sura.

MEN
blir en del sura miner när det kommer ett helt gäng hojåkare och är där en hel da för att när dom åker därifrn lämna en massa skräp efter sig på isen som dricka flaskor. pucko paket kexchoklad papper och en hel del annat skräp som jag fick gå runt och plocka upp för att det inte ska se förjävligt ut!!!

Folket som bor längs vattnet där vi har banan promenerar ofta på isen och om det ligger en massa skit där vi har varit och åkt så blir det inga glada miner men om vi försöker sköta oss så e risken större att vi kan fortsätta.

e inte bara hojåkare som lämnar grejer efter sig. va några killar med bil där också som lämnade en hög med grillkol bland annat.
men just den dan va det nästan bara vi som håller igång den banan och ett stort gäng hojar där...
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Någon som har koll på sjön axaren vid rosenhill?
Hur var åkningen på väsjön?
Någon som varit ute vid stavsborg i helgen eller ska dit?

Har just slängt på hemmaskruvade isdäck på motarden och skall ut på söndag och testa.
Mors!
Kan varmt rekommendera Väsjön, vi var där idag och det var helt underbart :yoparty
Vi åker dit imorgon oxå så hoppas fler kommer!!
Banan är ganska öppen och lättkörd men inga hysteriska rakor. Jag var uppe i runt 110 med 570n på femman.
Finndubb fram och NYTT endurodubb bak, fy satan vilket sjukt grepp. Krokodilen skickar sitt finnbakdäck i veckan så nästa helg blir det helfinskt :D
Frefeh lägger säkert upp lite filmklipp snart.
Cs på Väsjön då!
//m
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
740 raggarna som lägger ned tid pengar och slit för att ploga och göra iordning en bana att åka på är sällan sura.

MEN
blir en del sura miner när...

jävligt illa, jävla typiskt betéende. så ska det ju självklart inte vara! inte för att det ska behöva vara så men man får väl säga till folk helt enkelt!?

Mors!
Kan varmt rekommendera Väsjön, vi var där idag och det var helt underbart :yoparty
Vi åker dit imorgon oxå så hoppas fler kommer!!
Banan är ganska öppen och lättkörd men inga hysteriska rakor. Jag var uppe i runt 110 med 570n på femman.
Finndubb fram och NYTT endurodubb bak, fy satan vilket sjukt grepp. Krokodilen skickar sitt finnbakdäck i veckan så nästa helg blir det helfinskt :D
Frefeh lägger säkert upp lite filmklipp snart.
Cs på Väsjön då!
//m

tufft! fy fan, ser fram emot nästa helg!
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nice, kommer förbi & tittar imorgon dock har jag inte längre någon kamera vilket är synd. Måste vara Kent Öhlin som har plogat upp banan eftersom han bor uppe på kullen mittemot skidbacken?
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Nice, kommer förbi & tittar imorgon dock har jag inte längre någon kamera vilket är synd. Måste vara Kent Öhlin som har plogat upp banan eftersom han bor uppe på kullen mittemot skidbacken?
Inte i år, grabbarna på gummiverkstan som plogar. Kent var där idag o drog nåra repor med quaden:)
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Mors!
Kan varmt rekommendera Väsjön, vi var där idag och det var helt underbart :yoparty
Vi åker dit imorgon oxå så hoppas fler kommer!!
Banan är ganska öppen och lättkörd men inga hysteriska rakor. Jag var uppe i runt 110 med 570n på femman.
Finndubb fram och NYTT endurodubb bak, fy satan vilket sjukt grepp. Krokodilen skickar sitt finnbakdäck i veckan så nästa helg blir det helfinskt :D
Frefeh lägger säkert upp lite filmklipp snart.
Cs på Väsjön då!
//m

Ja men då blir de Väsjön!
Finns de någonstans att ställa bil och släp?
Har du nån adress som är nära så jag hittr rätt?

Mvh B
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top