Istråden -10/11

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
har inte hunnit ta några än, köpte den i förrigår! men det är ju bara å googla på en KTM 300 EXC sixdays 2009 så ser du på ett ungefär! :tummenupp

Ja jo hur dem ser ut nya vet jag mkt väl, har ju trots allt en 250 av samma årsmodell dock ej sixdays.
Men skillnad på en ny o begagnad jöö :D

Va gav du för den, timmar osv?

Vill ju göra mig av med mina 4-taktare o köpa en till 2-takt, men de beror la lite på vad folk begär för dem idag.
 

Nilles

Saknar vintern som f*n!!
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
R6 -00 Bana, KTM 350 EXC SIX DAYS
vi satsar på stavsborg på söndag istället. har ingen bil på lördag. satans bilproblem! vill åka varje dag!!! OCH prova nya hojen!!!

banan på väsjön, är den bara rund eller? ser jävligt oval ut i filmen! svårt att se dock!

Det är både höger och vänstersvängar på banan.. Snabba och lite långsammare..
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Ingen som vet hur isen är uppe i norra bullarn?
Eller om det finns lite plogade banor?
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Tja, nån som har koll på hur isen beter sig nu när de är några + grader ute? Nån som varit ute på Väsjön idag och kollat?
Kanske bara jag som är nojig att den smälter och blir slask direkt?
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Tja, nån som har koll på hur isen beter sig nu när de är några + grader ute? Nån som varit ute på Väsjön idag och kollat?
Kanske bara jag som är nojig att den smälter och blir slask direkt?

Vi var ute på ekerö idag.
En del dubbelis var det men du behöver inte oroa dig för att "grundisen" har smält bort.

(för säkerhets skull så rekommenderar jag ingen att vara på isen)
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Vi var ute på ekerö idag.
En del dubbelis var det men du behöver inte oroa dig för att "grundisen" har smält bort.

(för säkerhets skull så rekommenderar jag ingen att vara på isen)

Tänkte just på sådana saker som dubbel is.

Var de vatten mellan lagrena?

Sen tänkte jag väll blir isen mjuk m.m...
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Var de vatten mellan lagrena?
.

Det var bara på vissa ställen det var 2 lager. Jag tror det kan ha och göra med att det körs bil på den banan så isen var ganska spårig på vissa ställen.

På ett ställe så var det ca 2-3cm is 10-15cm vatten sen "riktiga" isen.
Det var snudd på att man fick byta kallingar när man gick igenom första lagret :arsele
 

flipflash

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2010
Ort
ekerö
Hoj
honda vrf 800
Det var bara på vissa ställen det var 2 lager. Jag tror det kan ha och göra med att det körs bil på den banan så isen var ganska spårig på vissa ställen.

På ett ställe så var det ca 2-3cm is 10-15cm vatten sen "riktiga" isen.
Det var snudd på att man fick byta kallingar när man gick igenom första lagret :arsele


var p ekerö körde ni?
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
var p ekerö körde ni?

Jag har för mig att det är lite hemligt.
Men läser man noga i tråden så kan man luska fram det.
Om det nu är fritt fram för alla så kan någon som känner killarna som plogar berätta =)
 

flipflash

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2010
Ort
ekerö
Hoj
honda vrf 800
Jag har för mig att det är lite hemligt.
Men läser man noga i tråden så kan man luska fram det.
Om det nu är fritt fram för alla så kan någon som känner killarna som plogar berätta =)


E förmodligen jag som plogar:tungan
om ni åkte på en bana som har tre olika spår man kan välja mellan?
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
E förmodligen jag som plogar:tungan
om ni åkte på en bana som har tre olika spår man kan välja mellan?

Ja de åkte där ute på isen utanför St... Jag gav dem lite koordinater. Jag åkte Ktm 690 och polarn en Aprilia 550 några helger sedan, polarn har åkt oftare.

Tre spå? Tänker du på depåspåret då också eller har ni plogat nytt?
 

flipflash

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2010
Ort
ekerö
Hoj
honda vrf 800
Ja de åkte där ute på isen utanför St... Jag gav dem lite koordinater. Jag åkte Ktm 690 och polarn en Aprilia 550 några helger sedan, polarn har åkt oftare.

Tre spå? Tänker du på depåspåret då också eller har ni plogat nytt?


okej va lite nyfiken bara har inte hunit kolla hela banan till den här helgen och e bra att veta att de e dubbelis p ett par ställen:D

näe inte depå spåret.

efter rakan delar sig banan och blir 2 efter 2 kurvor delar det inre spåret på sig ännu en gång s e tre olika spår med samma rak i princip. vi gjorde s för att det kom så mycket folk och då kunde man välja på lite olika spår så blev det inte så trångt på banan med alla ute samtidigt..

Har varit mycke hojar ute och åkt därnere men du och han med aprillian e dom enda hojarna som har donerat soppastålar till plogbilen! det ska ni fan ha bra med cred för!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
okej va lite nyfiken bara har inte hunit kolla hela banan till den här helgen och e bra att veta att de e dubbelis p ett par ställen:D

näe inte depå spåret.

efter rakan delar sig banan och blir 2 efter 2 kurvor delar det inre spåret på sig ännu en gång s e tre olika spår med samma rak i princip. vi gjorde s för att det kom så mycket folk och då kunde man välja på lite olika spår så blev det inte så trångt på banan med alla ute samtidigt..

Har varit mycke hojar ute och åkt därnere men du och han med aprillian e dom enda hojarna som har donerat soppastålar till plogbilen! det ska ni fan ha bra med cred för!

Ok, ja då måste det ha gjorts efter att jag var där sist. Jag har inte kunnat transportera hojen dit sedan dess så jag har fått stå över några helger nu. Har dock köpt både ny hoj och bil nu så det blir andra bullar nu. Vi tänkte komma och åka imorrn, har lånat skåpbil då. Måste ju prova nya KTM'en! :tummenupp

Ja det är fan illa att ingen erbjuder stålar för det, jag tycker det är klockrent att någon tar initiativet till att ploga en grym bana så här och dessutom underhåller den! Det ska DU ha cred för!

Synd om det är en massa dubbelis nu dock, sånt kan man ju skita på sig pga haha! Eller vurpa för den delen!

Det var bara på vissa ställen det var 2 lager. Jag tror det kan ha och göra med att det körs bil på den banan så isen var ganska spårig på vissa ställen.

På ett ställe så var det ca 2-3cm is 10-15cm vatten sen "riktiga" isen.
Det var snudd på att man fick byta kallingar när man gick igenom första lagret :arsele

Har för mig att någon sa att isen var hela 40 cm tjock några helger sedan innan det kom lite värme. Så jag tror inte man behöver oroa sig på ett tag! :tummenupp
 
Last edited:

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
E förmodligen jag som plogar:tungan
om ni åkte på en bana som har tre olika spår man kan välja mellan?

Japp det var där vi var.
Dock så var banan spårig/dubbelisig och jag tappade massa dubb i framdäcket förra helgen så det blev bara ett varv.
Efter det så bekantade vi oss med grustaget istället.
Är det någon som vet ifall det är okej att köra lite hoj i grustaget? När vi var där så fanns det ingen att fråga så vi utgick från att det var okej.

Vad det gäller soppapengar så lägger jag gladeligen en hunka nästa gång jag kommer ut, oavsett om jag kör på banan eller inte.
Folk som ställer upp och fixar för andra är sällsynta så lite soppastålars är inte mycket begärt!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Japp det var där vi var.
Dock så var banan spårig/dubbelisig och jag tappade massa dubb i framdäcket förra helgen så det blev bara ett varv.
Efter det så bekantade vi oss med grustaget istället.
Är det någon som vet ifall det är okej att köra lite hoj i grustaget? När vi var där så fanns det ingen att fråga så vi utgick från att det var okej.

fan är banan så illa? då kanske man ska kolla in Väsjön på söndag istället!?

vart ligger grustaget i relation till banan?

EDIT: kollar på kartan, grustaget syns väl, ligger ju precis där brevid. hade jag helt missat!
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
fan är banan så illa?

vart ligger grustaget i relation till banan?
!

Banan var väl inte extremt dålig men i förhållande till grustaget så var det inget att fundera på. Man blev som en 10-åring i en godisbutik korsad med BR leksaker.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Banan var väl inte extremt dålig men i förhållande till grustaget så var det inget att fundera på. Man blev som en 10-åring i en godisbutik korsad med BR leksaker.

tufft, får kolla in om vi drar dit imorrn!
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Jag var på väsjön idag, de var klockrent, Sjyst väder.

Dock lite dåligt folk...
Jag och två till sen vart man ensam.

Tänkte testa axaren vid rosenhills fiket imorgon men ska de folk som är sugna på att åka så hänger jag gärna på vart som helst där de
Finns plogad bana.

Mvh B
 

flipflash

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2010
Ort
ekerö
Hoj
honda vrf 800
vill bara varna lite för att den del av banan som e värst nerkörd stog under vatten idag ca 30cm på djupaste stället där det översta lagret säker har frusit nu eftersom de e minus. problemet e att imorn kommer den delen se skit fin ut jämfört med den andra som e spårig och sliten... men!!!

mitt i det spåret är det ett ganska stort hål i isen!!! inte dubbel is utan hål!!! har inte hunnit ner och spärrat det spåret ännu ska göra det direkt när jag kommer hem imorn... e allts inte dubbelis där utan nöstan 30meter djup och sen botten...

så åk inte där det ser fint ut innan jag har varit nere och spärrat av den delen!!!!!!!!!!!!!111

e alltså det innersta spåret efter rakan... om man tar till vänster efter rakan....

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
jag å polaren kan väl tänka oss köra lite vart fan som helst imorrn/idag söndag, bara det finns en bra plogad bana. väsjön lockar ju då man inte kört där än men även vid rosenhill. är banan vid rosenhill bra eller, någon som vet?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top